Πολλοί οδηγοί αγχώνονται στη θέα ενός κυκλικού κόμβου, κάτι που το γνωρίζει η Seat και έτσι αποφάσισε να μιλήσει για το ζήτημα αυτό.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Axa στην Ισπανία, δύο στους τρεις οδηγούς δε ξέρουν πως να κινηθούν σωστά σε έναν κυκλικό κόμβο. Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν τόσο πολλοί κυκλικοί κόμβοι, όσοι σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Η Γαλλία έχει τους περισσότερους κυκλικούς κόμβους από οποιαδήποτε άλλη χώρα. Yπάρχει ένας κάθε 21 χιλιόμετρα.
Ο πρώτος χρυσός κανόνας που δίνει η Seat είναι να προσεγγίζουμε πάντα τον κυκλικό κόμβο με χαμηλή ταχύτητα. Το 54% των ατυχημάτων σε κυκλικό κόμβο συμβαίνουν κατά την είσοδο των οχημάτων.
Τώρα, για το ποιος έχει προτεραιότητα στον κυκλικό κόμβο, αυτό συνήθως ρυθμίζεται με πινακίδες οδικής σήμανσης. Στην Ελλάδα προτεραιότητα έχει αυτός που εισέρχεται στον κυκλικό κόμβο. Σε άλλες χώρες της Ευρώπης όμως προτεραιότητα έχει το όχημα που κινείται εντός του κυκλικού κόμβου.
Seat: Tί κοινό έχουν τα φώτα της με τα αστέρια; (video)
Αρκετοί οδηγοί αναρωτιούνται επίσης ποια λωρίδα πρέπει να επιλέγουν όταν εισέρχονται στον κυκλικό κόμβο. Η συμβουλή της Seat είναι να κινήστε στις εξωτερικές λωρίδες κυρίως, αν πρόκειται να βγείτε στην πρώτη ή στη δεύτερη έξοδο του κυκλικού κόμβου. Αν όμως θέλετε να κάνετε αναστροφή, να βγείτε στην τελευταία έξοδο ή δε ξέρετε ποια έξοδο πρέπει να διαλέξετε, χρησιμοποιήστε τις εσωτερικές λωρίδες του κυκλικού κόμβου.
Προσοχή όμως, όταν θέλετε να βγείτε από την εσωτερική λωρίδα του κυκλικού κόμβου προς της εξωτερική πρέπει να ξέρετε πως τα οχήματα της εξωτερικής λωρίδας έχουν προτεραιότητα. Η χρήση των φλας είναι ακόμα ένα «θολό» τοπίο στους κυκλικούς κόμβους.
Να θυμάστε ότι ενεργοποιούμε τα φλας όταν αλλάζουμε λωρίδες στον κυκλικό κόμβο και όταν θέλουμε να βγούμε σε κάποια έξοδο. Δε χρειάζεται το φλας όταν μπαίνουμε στον κυκλικό κόμβο ή όταν θέλουμε να συνεχίσουμε να κινούμαστε γύρω από αυτόν.
Πώς αντιμετωπίζουμε μια ομάδα ποδηλατιστών σε κυκλικό κόμβο; Με ιδιαίτερη προσοχή, καθώς ανήκουν στους ευάλωτους χρήστες των δρόμων. Μόλις ο πρώτος αναβάτης εισέλθει ή βγει από τον κυκλικό κόμβο θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι να κάνουν το ίδιο και οι υπόλοιποί ποδηλατιστές της ομάδας.
Τελευταία συμβουλή της Seat είναι να διατηρείτε την υπομονή σας στους κυκλικούς κόμβους, να μη ξεσπάτε στην κόρνα και να μην τα βάζετε με τους άλλους οδηγούς που κάνουν λάθος ελιγμούς.