Η απόβαση της Seres στη χώρα μας αποτελεί γεγονός, χάρη στην Σπανός Α.Ε που έφερε στην Ελλάδα το πρώτο μοντέλο της μάρκας.
Ο λόγος για το Seres 5, ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV με καταγωγή από την Κίνα, το οποίο μας απέδειξε ότι διαθέτει υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, premium χαρακτήρα και περίσσεια δύναμη. Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν οδηγούμε την τετρακίνητη έκδοση, με ισχύ 585 ίππους!
Seres 5: Δύσκολα θα περάσει απαρατήρητο
Βλέμματα που περιείχαν έντονη περιέργεια εντοπίζαμε διαρκώς γύρω μας, όπου και αν κινούμασταν με το νέο Seres 5. Οι περισσότεροι αρχικά προσπαθούσαν να αποκρυπτογραφήσουν την ονομασία του «μυστηριώδους» SUV με σχεδιαστικά στοιχεία από fastback και coupe, ενώ στη συνέχεια εξερευνούσαν τις πολλές και ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες στο αμάξωμα. Αρκετές φορές χρειάστηκε να εξηγήσουμε ότι δεν υπάρχει καμία σχέση με… την ελληνική πόλη της Μακεδονίας, καθώς το όνομα Seres προφέρεται «Σήρες».
Η φαρδιά του σιλουέτα (πλάτος 1.930 χλστ.) με τις έντονες καμπύλες στα φτερά, το κάνει να ξεχωρίζει από μακριά, ενώ το μήκος και το ύψος του βρίσκονται στα σεβαστά 4.710 χλστ. και 1.626 χλστ. αντίστοιχα, με το αμάξωμα να απέχει από το έδαφος 180 χλστ.
Τα κάθετα τοποθετημένα Led φώτα ημέρας σε σχήμα «Σ», είναι εμπνευσμένα από το ελληνικό αλφάβητο, ενώ τα πίσω διαιρούμενα φωτιστικά σώματα επικοινωνούν μεταξύ τους με μια φωτιζόμενη λωρίδα, στο κέντρο της οποίας αναγράφεται το όνομα Seres. To προφίλ αναδεικνύουν οι βυθιζόμενες χειρολαβές των θυρών και οι 20αρες ζάντες, πίσω από τις οποίες διακρίνονται οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων.
Μέσα στο Seres 5
Πολυτελές, ευρύχωρο και μινιμαλιστικό, αυτές οι τρεις λέξεις δίνουν την πιο σύντομη περιγραφή για το εσωτερικό του Seres 5. Το πρώτο σημείο που θαυμάζει ο επισκέπτης είναι σίγουρα η μεγάλη κεντρική LCD οθόνη αφής των 15,6 ιντσών, η οποία έχει «απορροφήσει» κάθε κουμπί και χειριστήριο, καθώς σχεδόν όλες οι λειτουργίες του οχήματος ελέγχονται από το αρκετά εύχρηστο και κατανοητό μενού της.
Στο πλαίσιο αυτό, το κουμπί των αλάρμ έχει τοποθετηθεί στην πλαφονιέρα οροφής, όπως συμβαίνει και στα Tesla. Το κατανοητό μενού της οθόνης αφής περιέχει μεγάλα εικονίδια που θυμίζουν λογισμικό smartphone, ενώ δέχεται ασύρματες ενημερώσεις (ΟΤΑ). Το high-tech σκηνικό συμπληρώνει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών και το head-up display. Ειδική μνεία αξίζει στην αρκετά προσεγμένη ποιότητα όλων των υλικών, τα οποία έχουν άψογο φινίρισμα και συναρμογή.
Μαλακά πλαστικά και δέρμα έχουν χρησιμοποιηθεί στο επάνω τμήμα του ταμπλό, σε χαμηλότερα σημεία, στη βάση της κεντρικής κονσόλας και στα πάνελ των θυρών, ενώ υπάρχουν και άφθονα ξύλινα διακοσμητικά ένθετα. Παρατηρήστε επίσης το δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με δυο ακτίνες και επίπεδη βάση.
Άφθονος αποθηκευτικός χώρος δημιουργείται κάτω από την υπερυψωμένη βάση της κεντρικής κονσόλας. Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους συνολικά τέσσερις θύρες USB και USB-C, αλλά και επιφάνειες για την ταυτόχρονη επαγωγική φόρτιση δυο smartphones.
Πάνω από τα κεφάλια τους απλώνεται η πανοραμική γυάλινη οροφή (85 ιντσών) με φίλτρα UV που καταργούν την ανάγκη σκίαστρου, αφήνοντας το φυσικό φως να εισχωρήσει κατά τη διάρκεια της ημέρας, ενώ στις νυχτερινές διαδρομές ο κρυφός φωτισμός (64 χρωμάτων) της καμπίνας δημιουργεί το ατμοσφαιρικό περιβάλλον σύμφωνα με τις χρωματικές επιλογές του οδηγού ή των εκλεκτών επιβατών.
Σημειώνεται ότι η πανοραμική γυάλινη οροφή δεν «κλέβει» αέρα από τα κεφάλια των επιβατών, ενώ οι πίσω απολαμβάνουν και τον πραγματικά άφθονο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.875 χλστ.), με το επίπεδο δάπεδο να διευκολύνει σημαντικά την παραμονή του μεσαίου πίσω επιβάτη. Για να ανοίξει ηλεκτρικά το πορτμπαγκάζ θα πρέπει να γνωρίζεις ότι το «κρυφό» κουμπί βρίσκεται στη βάση του πίσω υαλοκαθαριστήρα. Η χωρητικότητα του είναι από 367 έως 723 λίτρα, ενώ κάτω από το εμπρός καπό, λόγω απουσίας θερμικού κινητήρα, υπάρχει ένας επιπλέον αποθηκευτικός χώρος 67 λίτρων.
Ρεζέρβα δεν υπάρχει, και αυτό είναι κάτι το υπολογίσιμο. Όχι μόνο για το Seres 5, αλλά και για κάθε όχημα, ηλεκτρικό και μη, που δεν εξοπλίζεται με ρεζέρβα, καθώς οι ελληνικοί δρόμου δε συγκρίνονται, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, με τους ευρωπαϊκούς.
Seres 5: Ηλεκτρική δύναμη
Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή μας, το λευκό Seres 5 των φωτογραφιών, αποδίδει συνδυαστικά 585 ίππους, καθώς υιοθετεί ένα ζεύγος ηλεκτροκινητήρων, το οποίο εξασφαλίζει και τετρακίνηση. Η άμεσα διαθέσιμη ροπή αγγίζει το εντυπωσιακό νούμερο των 940 Nm που μπορεί να σε κολλήσει στο κάθισμα αν πατήσεις δυνατά το δεξί πεντάλ στην εκκίνηση, αν και γενικότερα το Seres 5 δεν προβάλει τη μεγάλη του δύναμη στο δρόμο, εκτός και αν του το ζητήσεις. Με δεδομένο ότι το βάρος του φτάνει τα 2.360 κιλά, οι επιδόσεις κρίνονται παραπάνω από ικανοποιητικές, καθώς επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 4 δευτ. και φτάνει τα 200 χλμ./ώρα.
Στην προκειμένη περίπτωση ενσωματώνει μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου, χωρητικότητας 80 kWh, η οποία μετά από μια πλήρη φόρτιση μας έδωσε αυτονομία 478 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 483 χλμ.-κατανάλωση ενέργειας 20,7 kWh/100 χλμ.). Στο σημείο αυτό να πούμε ότι από ταχυφορτιστή DC 100 kW η μπαταρία φτάνει από 30-80% εντός περίπου 25 λεπτών και από AC/Wallbox 11 kW σε 3,6 ώρες, ενώ ο on-board φορτιστής είναι ισχύος 11 kW.
Οδηγώντας το Seres 5
O χαρακτήρας του Seres 5 στην άσφαλτο εξαρτάται από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Economy, Comfortable, Sport, Race, Personalize). Το τελευταίο επιτρέπει ορισμένες εξατομικεύσεις, όπως η αίσθηση στο τιμόνι (Comfortable, Standard, Sport), το οποίο είναι σχετικά ελαφρύ παρέχοντας απλά επαρκή πληροφόρηση.
Επιπλέον μπορείς να διαλέξεις το επίπεδο της επιτάχυνσης (Soft, Standard, Powerful), αν και η απόκριση στο γκάζι είναι πάντα άμεση, αλλά μπορεί να μετατραπεί σε αστραπιαία. Ακόμα, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας (Off, Standard, High), ενώ για τα φρένα να πούμε ότι εμφανίζουν μια προοδευτικότητα, ειδικά σε απότομες επιβραδύνσεις, αλλά σύντομα τη συνηθίζεις και προσαρμόζεσαι.
Η υποδειγματική ποιότητα κύλισης του Seres 5 οφείλεται σίγουρα στην καλορυθμισμένη του ανάρτηση (διπλά ψαλίδα εμπρός-πολλαπλών συνδέσμων πίσω), η οποία αν και κάπως σφιχτή, λειτουργεί ως «σιγαστήρας» στις «εκρήξεις» που μοιάζουν να έχουν υποστεί οι ελληνικοί δρόμοι, εξασφαλίζοντας άνεση και σταθερό πάτημα. Μόνο αν κακοδιαχειριστείς την πλουσιοπάροχη ροπή και ξεχάσεις το βάρος και τον όγκο του αμαξώματος, η πληθώρα των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας θα επέμβει για να διατηρήσει την πρόσφυση.
Συμπέρασμα
Το νέο Seres 5 δεν έχει να ζηλέψει κάτι σε επίπεδο σχεδίασης (αν και το design είναι κάτι το εντελώς προσωπικό), ποιότητας κατασκευής, χώρων, τεχνολογίας και δύναμης, από αντίστοιχα ηλεκτρικά SUV Ευρωπαίων κατασκευαστών, παρά μόνο το κύρος των διασημότερων ονομάτων, που σαφώς παίζει το ρόλο του. Επομένως αυτό που χρειάζεται είναι να του δώσεις την ευκαιρία να σε κερδίσει και να μη βιαστείς να το αξιολογήσεις μόνο από την αρχική τιμή των 58.500 ευρώ (με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά»).