H φρενίτιδα της ηλεκτροκίνησης καλά κρατεί και οι μεγάλοι παίκτες του χώρου κονταροχτυπιούνται. Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελούν οι δύο κολοσσοί VW και Tesla, που επιδίδονται σε ανταλλαγή πυρών, ο ένας στην εγχώρια αγορά του άλλου.
Η Tesla ξεκίνησε επίσημα την παραγωγή στο νέο της «Gigafactory» στο Βερολίνο. Το εργοστάσιο βρίσκεται μόλις μία ώρα μακριά από τα κεντρικά γραφεία της Volkswagen AG στο Γουόλφσμπουργκ, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης και του σημερινού ηγέτη στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.
Την ίδια ώρα, όμως, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παίρνει κεφάλι στις ΗΠΑ, μια αγορά όπου η Tesla είναι ο συντριπτικά κυρίαρχος κατασκευαστής EV. Η VW ανακοίνωσε σχέδια επενδύσεων 7,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, στη Βόρεια Αμερική, όπου θα προσθέσει νέα παραγωγική ικανότητα για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα όπως το microbus ID.Buzz.
Η VW και η Tesla δεν κρύβουν ιδιαιτέρως τους στόχους τους να κυριαρχήσουν στη διευρυνόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία. Σε ένα tweet που σηματοδοτεί την κυκλοφορία των πρώτων οχημάτων παραγωγής στο εργοστάσιο του Βερολίνου, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Ιλον Mασκ, είπε ότι ο στόχος του «master plan part 3…» της εταιρείας του θα είναι η κλιμάκωση σε ακραίο μέγεθος!
Η Tesla έχει, ήδη, τέσσερα εργοστάσια συναρμολόγησης, συμπεριλαμβανομένου του αρχικού του στο Φρεμόντ της Καλιφόρνιας και ενός άλλου στη Σαγκάη που άρχισε να παράγει οχήματα το 2019. Το νέο εργοστάσιο στο Βερολίνο και ένα τέταρτο στο Τέξας θα διπλασιάσουν περίπου την παραγωγική του ικανότητα. Ο Μασκ έχει δηλώσει, συχνά, ότι οραματίζεται την προσθήκη πολλών άλλων τα επόμενα χρόνια.
Από την πλευρά της, η Volkswagen έχει δεσμεύσει περισσότερα χρήματα για να προχωρήσει ηλεκτρικά πιο γρήγορα από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία αυτοκινήτων, αυξάνοντας το ποσό σε περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, ώστε να χρηματοδοτήσει τη μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης -που τροφοδοτούνται από βενζίνη- για 14 διαφορετικές μάρκες (από τη Seat και τη Skoda μέχρι τις εξωτικές μάρκες Porsche και Lamborghini). Audi και Bentley έχουν ήδη εκπονήσει σχέδια να είναι 100% «ηλεκτρικές» μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, ενώ και άλλες, συμπεριλαμβανομένης της ναυαρχίδας της Volkswagen, θα ακολουθήσουν σύντομα μετά. Έχουμε να δούμε πολλά ακόμη…