Θα «μεταφερθούμε» στο κεντρικό εργοστάσιο της Skoda που βρίσκεται στη Μπλάντα Μπόλεσλαβ, καθώς η τσέχικη εταιρεία έχει κάτι να μας δείξει.
Τί είναι αυτό; Ένα νέο κέντρο παραγωγής οχημάτων, όπου όμως δεν θα κατασκευάζονται τα μοντέλα που ανήκουν στη γκάμα της Skoda.
Εκεί θα παράγονται αποκλειστικά πρωτότυπα και δοκιμαστικά οχήματα, τα οποία χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια ανάπτυξης νέων μοντέλων και τεχνολογιών με τη βοήθεια ρομποτικών σταθμών και εικονικής πραγματικότητας.
Χάρη σε αυτά οι μηχανικοί της Skoda μπορούν να εξάγουν ασφαλή συμπεράσματα αξιολογώντας πολλές τεχνικές παραμέτρους και να προβούν στις απαραίτητες προσαρμογές πολύ πριν ένα νέο μοντέλο εισέλθει στη γραμμή παραγωγής.
Νέο Skoda Kushaq: Τί σχέση έχει με το θεό Βράχμα; (video)
Παρά τις εξελιγμένες ψηφιακές προσομοιώσεις τα φυσικά πρωτότυπα οχήματα εξακολουθούν να είναι πολύτιμα στο στάδιο των δοκιμών. Σύμφωνα με τη Skoda το νέο της κέντρο παραγωγής οχημάτων διαθέτει τρεις ορόφους, 168 χώρους εργασίας και 13 αίθουσες συσκέψεων. Ένα μεγάλο μέρος του συγκροτήματος, που φτάνει τα 14.000 τ.μ., χρησιμοποιείται για την κατασκευή οχημάτων.
Στο ισόγειο βρίσκεσαι η αποθήκη ανταλλακτικών και μια σκεπαστή αυλή για την εκφόρτωση φορτηγών. Στο δεύτερο όροφο τώρα δημιουργούνται τα αμαξώματα, ενώ στον τρίτο όροφο γίνεται η τελική συναρμολόγηση και η βαφή τους. Σημειώνεται ότι υπάρχει ανελκυστήρας για τη μεταφορά των υλικών ανάμεσα στους ορόφους.
Στόχος της Skoda με το νέο κέντρο παραγωγής πρωτότυπων και δοκιμαστικών οχημάτων ήταν να φέρει κάτω από την ίδια στέγη όλα τα στάδια κατασκευής τους. Ποια είναι τα σχετικά οφέλη;
Οι μικρές αποστάσεις εξοικονομούν περίπου 1.800 λίτρα καυσίμου ετησίως, επιτρέποντας έτσι μείωση των εκπομπών CO2 κατά περίπου 5 τόνους. Συνολικά τώρα το κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας μειώνεται σε ετήσια βάση πάνω από 150.000 ευρώ.
Η Skoda εκτιμά ότι στο μέλλον θα κατασκευάζει εκεί 300 δοκιμαστικά οχήματα και 120 πρωτότυπα ετησίως. Σημειώνεται ότι εκεί κατασκευάστηκαν ορισμένα από τα δοκιμαστικά οχήματα που χρειάστηκαν για την ανάπτυξη του νέου αμιγώς ηλεκτροκίνητου Enyaq iV.
https://youtu.be/gtVnTMXtZm0