Μπορεί η Skoda να μη διαθέτει σήμερα κάποιο βαν στη γκάμα της, ωστόσο πριν από 53 χρόνια τα SUV ήταν μια άγνωστη κατηγορία. Έτσι υπήρχε «χώρος» για το Skoda 1203.
Η Skoda παρουσίασε για πρώτη φορά το 1203 σε μια εμπορική έκθεση μηχανολογίας στο Μπρνο της Τσεχίας. To ημερολόγιο έδειχνε 14 Σεπτεμβρίου του 1968. Σύμφωνα με την Skoda το 1203 ήταν εκείνη την εποχή το δημοφιλέστερο επαγγελματικό όχημα στην Τσεχοσλοβακία.
Τροφοδοτούνταν από τετρακύλινδρο OHV κινητήρα, απόδοσης μόλις 52 ίππων. Αρχικά το 1203 κατασκευάζονταν στο Βριχαμπί της Τσεχίας, αλλά το 1981 η παραγωγή του μεταφέρθηκε στην Τρνάβα της Σλοβακίας. Στη γραμμή παραγωγής παρέμεινε μέχρι το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1990.
Μετά από μισό αιώνα το 1203 επιστρέφει και πάλι στη ζωή. Όχι, η Skoda δε θα το αναστήσει στον πραγματικό κόσμο, αλλά στο ψηφιακό. Ο Ντάνιελ Χάικ, ένας νεαρός σχεδιαστής της Skoda, με τη βοήθεια της τεχνολογίας μας δείχνει πως θα έμοιαζε το 1203 αν γεννιόταν το 2021.
Ράλι Μόντε Κάρλο 1936: Η Αθήνα, ο ελέφαντας, η αδικία και το Skoda Popular
Ο 31χρονος σχεδιαστής δεν επέλεξε τυχαία το 1203 ανάμεσα στα ιστορικά μοντέλα της Skoda. Το θυμάται από τα παιδικά του χρόνια, καθώς η οικογένεια του το χρησιμοποιούσε στο αγρόκτημα της. Πλέον βρίσκεται αραγμένο στον κήπο των παππούδων του αλλά δεν είναι λειτουργικό. Θυμάται ακόμα ότι σε ηλικία 15 ετών του επέτρεψαν να ενεργοποιήσει τον κινητήρα, ενώ αργότερα το οδήγησε μέσα στο αγρόκτημα.
Στη σύγχρονη μορφή του το 1203 είναι ένα μοντέρνο και ευρύχωρο τροχόσπιτο. Η επεκτεινόμενη οροφή του προσφέρει χώρο για κρεβάτι, διαθέτει στενόμακρες πλευρικές γυάλινες επιφάνειες, πατάει σε μεγάλους τροχούς, ενώ τα Led εμπρός-πίσω φωτιστικά του σώματα αποτελούνται από μια ενιαία λεπτή λωρίδα. Σύμφωνα με τον Ντάνιελ ο διάδοχος του 1203 βασίζεται στην πλατφόρμα Transporter του Ομίλου Volkswagen, ενώ θα μπορούσε να είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο.
Στο εσωτερικό του τώρα κυριαρχούν οι οριζόντιες γραμμές και το μινιμαλιστικό ταμπλό. Το ρετρό τιμόνι με τις δυο ακτίνες θυμίζει αυτό της νεότερης Octavia. Υπάρχει μόνο μια μικρή οθόνη πληροφοριών πίσω από το τιμόνι, ενώ συνειδητά απουσιάζει το σύστημα πολυμέσων. Ο Ντάνιελ υποστηρίζει ότι ο οδηγός θα μπορούσε να χρησιμοποιεί τη δική του συσκευή, ένα smartphone ή ένα tablet, ώστε να έχει πρόσβαση σε μια ειδική εφαρμογή που θα παρείχε τις πληροφορίες για το όχημα.