H Skoda διανύει τον… τρίτο αιώνα ζωής της καθώς ιδρύθηκε στα τέλη του 19ου, το μακρινό 1899, στην τότε Αυστρο-Ουγγαρία.
Η φυσική έδρα της εταιρείας ωστόσο παρέμεινε η ίδια στο Μλάντα Μπόλεσλαβ της Βοημίας, όπου βρίσκεται και το μεγαλύτερο εργοστάσιο της Skoda, που συνεχίζει απρόσκοπτα την παραγωγή αυτοκινήτων και κινητήρων.
Σε αυτά τα 125 χρόνια έχουν βγει από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου περισσότεροι από… 15.000.000 κινητήρες, ενώ παράλληλα καθιστούν και τη Skoda μία από τις μακροβιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες με συνεχή παρουσία όλα αυτά τα χρόνια.
Skoda: 5.000.000 EA211 κινητήρες
Η πλειοψηφία εκ των 15 εκ. κινητήρων που έχει κατασκευάσει η Skoda, ανήκει στη γενιά ΕΑ211 του Ομίλου VW, που αποτελείται από τρικύλινδρα και τετρακύλινδρα σύνολα, με χωρητικότητα 1.0-1.5 λίτρα και ιπποδυνάμεις από 60 έως 150 ίππους.
Από το 2023 μάλιστα, ο Όμιλος VW δεν έχει αναθέσει μόνο την παραγωγή των ΕΑ211 κινητήρων στην Skoda, αλλά την κατέστησε υπεύθυνη για την εξέλιξη των βενζινοκινητήρων ολόκληρου του Ομίλου VW, μέχρι τα 1.6 λίτρα.
Αυτό και μόνο επιβεβαιώνει την τεχνογνωσία και την εμπειρία της τσέχικης εταιρείας στον τομέα της κατασκευής κινητήρων, που μάλιστα από το 2014 διαθέτει ξεχωριστό τμήμα δοκιμών για κινητήρες με ισχύ μέχρι και… 544 ίππους.
Βέβαια η Skoda δεν κατασκαυάζει μόνο θερμικούς κινητήρες, καθώς οι εξελίξεις τρέχουν και διαθέτει ήδη στην γκάμα της αρκετά ηλεκτρικά μοντέλα. Κατασκευάζει και μπαταρίες και πρόσφατα γιόρτασε την παραγωγή ενός εκατομμυρίου μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του Ομίλου VW.
Σύμφωνα με τον Andreas Dick, μέλος του ΔΣ της Skoda, υπεύθυνου για την παραγωγή και την εφοδιαστική, η παράδοση και η τεχνογνωσία της εταιρείας στους κινητήρες, επιβεβαιώνεται με τον καλύτερο τρόπο, με αυτή τη διπλή γιορτή, της παραγωγής συνολικά 15 εκ. κινητήρων, 5 εκ. εκ των οποίων της σειράς ΕΑ211.