Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν αισθητήρες βροχής, οι οποίοι μπορούν να ενεργοποιούν αυτόματα τους υαλοκαθαριστήρες και να ρυθμίζουν την ένταση λειτουργίας τους, ανάλογα με την ποσότητα νερού που πέφτει.
Ας δούμε μερικές ενδιαφέρουσες ιστορικές πληροφορίες σχετικά με τους αισθητήρες βροχής, οι οποίοι έκαναν για πρώτη φορά την εμφάνιση τους στις Η.Π.Α προς τα τέλη της δεκαετίας του 1950. Oι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πρώτος αισθητήρας βροχής εγκαταστάθηκε σε ένα πρωτότυπο Buick LeSabre του 1951.
Αργότερα, το 1958, μηχανικοί της Cadillac πειραματίστηκαν με έναν αισθητήρα νερού που θα μπορούσε να ενεργοποιήσει τους μηχανισμούς κλεισίματος της οροφής και των παραθύρων σε ένα cabrio μοντέλο. Εν τω μεταξύ από το 1956 αισθητήρας βροχής περιλαμβάνονταν στον προαιρετικό εξοπλισμό του Chevrolet Bel Air.
Όσο περνούσαν τα χρόνια οι αισθητήρες βροχής γίνονταν λιγότεροι σπάνιοι, αν και αρχικά εμφανίζονταν κυρίως σε πολυτελή αυτοκίνητα. Πλέον η εν λόγω τεχνολογία έχει εκδημοκρατιστεί, καθώς συναντάται ακόμα και στο στάνταρ εξοπλισμό. Η Skoda τώρα μας υπενθυμίζει ότι το πρώτο της μοντέλο που απέκτησε αισθητήρες βροχής ήταν η Superb πρώτης γενιάς το 2001.
Οι αισθητήρες βροχής δοκιμάζονται αρχικά σε συνθήκες εργαστηρίου, όπου ελέγχεται η βασική τους λειτουργικότητα και η επικοινωνία με το αυτοκίνητο. Όλοι οι πιθανοί τύποι βροχής δοκιμάζονται, από ψιλόβροχο έως νεροποντή. Οι τελικές δοκιμές και ρυθμίσεις γίνονται σε πραγματικές συνθήκες στο δρόμο. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την ευαισθησία του αισθητήρα βροχής επιλέγοντας ανάμεσα σε τέσσερα επίπεδα «ευαισθησίας».
Σύμφωνα με τη τσέχικη εταιρεία ψηλά στο κέντρο του εμπρός παρμπρίζ, πίσω από τον κεντρικό καθρέπτη υπάρχει μια μονάδα, η οποία ενσωματώνει τους αισθητήρες του αυτοκινήτου. Η εν λόγω μονάδα είναι γνωστή με τη συντομογραφία RLFS, από τις γερμανικές λέξεις Regen-Licht-Feuchte-Sonne που σημαίνουν βροχή-φως-υγρασία-ήλιος, καθώς είναι υπεύθυνη για την αυτόματη λειτουργία των φώτων, των υαλοκαθαριστήρων και του κλιματισμού.