Η Skoda ίσως υποχρεωθεί να κλείσει ένα εργοστάσιο και να σταματήσει την παραγωγή των μικρότερων μοντέλων της εάν η οδηγία εκπομπών Euro 7 της ΕΕ εφαρμοστεί στην τρέχουσα μορφή της.
Αυτό δήλωσε μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας. «Εάν (το Euro 7) εγκριθεί με αυτό το σχήμα, θα σήμαινε ότι η Skoda Auto θα κλείσει ένα εργοστάσιο, γιατί θα σταματήσαμε να παράγουμε τα μικρότερα μοντέλα – Fabia, Scala, Kamiq– και αυτό σημαίνει ότι θα πληγούν 3.000 θέσεις εργασίας τουλάχιστον», είπε ο Μάρτιν Γιαν, ο οποίος είναι επικεφαλής πωλήσεων και σημάτων στη Skoda.
Η τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευάζει τα τρία μοντέλα στο εργοστάσιό της Mlada Boleslav.
Ο προτεινόμενος κανονισμός Euro 7, τον οποίο οι χώρες της ΕΕ και οι νομοθέτες θα αρχίσουν να διαπραγματεύονται φέτος, θα αυστηροποιήσει τα όρια στους επιβλαβείς για την υγεία ρύπους που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου.
Η ΕΕ έχει πει ότι τα οφέλη για την υγεία από το μέτρο θα υπερβούν κατά πολύ το κόστος, αλλά ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προειδοποιήσει ότι θα επέλθει υπερβολικά ακριβό κόστος ανάπτυξης.
Ο επικεφαλής της Daimler Trucks, Μάρτιν Ντάουμ, για παράδειγμα, δήλωσε στις 10 Μαρτίου ότι θα κοστίσει στη βιομηχανία «δισεκατομμύρια».
Συνολικά, περισσότερες από 10.000 θέσεις εργασίας θα κινδυνεύουν στην Τσεχική Δημοκρατία, συμπεριλαμβανομένων των προμηθευτών της Skoda.
Τα τρία μικρότερα μοντέλα αντιπροσώπευαν σχεδόν το ένα τρίτο των παραδόσεων της Skoda στους πελάτες το 2022.
Οι υπουργοί Μεταφορών από την Τσεχική Δημοκρατία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία, την Ουγγαρία και τη Σλοβακία συναντήθηκαν την περασμένη Δευτέρα για να συζητήσουν ποιες προσπάθειες πρέπει να γίνουν ώστε να αλλάξουν την πρόταση για το Euro 7.