Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για την επαναφορά των διακοπτών στα νέα μοντέλα, με τη Skoda να τους δοκιμάζει στην πράξη.
Γεγονός είναι πως πολλοί οδηγοί βρίσκουν τις οθόνες αφής, δύσχρηστες που τους αποσπούν την προσοχή, με κίνδυνο ατυχήματος και προτιμούν τους παραδοσιακούς διακόπτες, που είναι πιο εύκολα προσβάσιμοι.
Για παράδειγμα, πόσος χρόνος απαιτείται για να επιλέξει ο οδηγός την επιθυμητή μουσική; ή πως αλλάζει πιο εύκολα η ρύθμιση του κλιματιστικού; Με οθόνη αφής ή κάποιου τύπου διακόπτη;
Skoda: Καταγραφή δεδομένων σε πραγματικές συνθήκες
Το εξειδικευμένο τμήμα δοκιμών της Skoda συγκεντρώνει, αξιολογεί και αναλύει στοιχεία από διάφορες πηγές και με αμφίδρομη πληροφόρηση από τους οδηγούς. Οι τεχνικοί της εταιρείας, όχι μόνο καταγράφουν ποια διαδικασία ταιριάζει περισσότερο στους οδηγούς, αλλά και πόσος χρόνος απαιτείται για την ολοκλήρωσή της και αν αποσπάται η προσοχή του οδηγού.
Ειδικά το τελευταίο είναι κρίσιμο για την οδική ασφάλεια και την αποφυγή ατυχημάτων, που μπορεί να προκληθούν είτε λόγω απόσπασης της προσοχής του οδηγού από το δρόμο, είτε λόγω εκνευρισμού, επειδή ο οδηγός αδυνατεί να ολοκληρώσει ακόμα και μία απλή διαδικαία. Ο Jan Rudinský, υπεύθυνος του προγράμματος, εξηγεί πως μία από τις πιο συνηθισμένες ενέργειες είναι η ρύθμιση του κλιματιστικού και διαπιστώσαμε πως απαιτείται σημαντικά περισσότερος χρόνος για να ρυθμιστεί από μία οθόνη αφής, σε σχέση με έναν απλό, περιστροφικό διακόπτη, ενώ αποσπάται περισσότερο και η προσοχή του οδηγού.
Η ακριβής διαφορά χρόνου μετρήθηκε με εξειδικευμένες κάμερες και έφτασε το 1 δευτ., υπέρ των διακοπτών. Δηλαδή, για να ρυθμιστεί η θερμοκραασία μέσω της οθόνης αφής, απαιτήθηκε 1 δευτ. επιπλέον σε σχέση με τον χρόνο του περιστροφικού διακόπτη, που σημαίνει ότι ο οδηγός δεν είχε την προσοχή του στο δρόμο για αυτό το 1 δευτ. Με τη νόμιμη ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο, τα 130 χλμ./ώρα, αυτό μετφράζεται σε 36.1 μέτρα…
Εξαιτίας αυτού του δεδομένου, συμπλήρωσε ο Jan, διαλέξαμε αντίστροφη πορεία σε σχέση με τους ανταγωνιστές και επαναφέραμε τους κλασικούς περιστροφικούς διακοπτες στην κεντρική κονσόλα των μοντέλων της Skoda.
Επιπροσθέτως, η ομάδα του Jan Rudinský, ανέλυσε ποιοι διακόπτες των πολυλειτουργικών τιμονιών χρησιμποιούνται συχνότερα, ώστε να γίνουν πιο εργονομικοί και πρακτικοί, ενώ άλλοι που χρησιμποιούνται ελάχιστα, ίσως και να καταργηθούν.
Ίσως η μελέτη της Skoda αποτελέσει το έναυμα και για άλλες εταιρείες να επανεξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο θα ελέγχονται ορισμένες από τις βασικές λειτουργίες των αυτοκινήτων