Την πρώτη του επίσημη δημόσια εμφάνιση πραγματοποίησε το επερχόμενο Skoda Elroq, φορώντας όμως βαρύ καμουφλάζ.
Η τσέχικη εταιρεία θέλει να διατηρήσει κρυφή τη σχεδιαστική του ταυτότητα, μέχρι την παγκόσμια πρεμιέρα του, η οποία έχει προγραμματιστεί για το φθινόπωρο του 2024. Ωστόσο η Skoda μας δίνει αρκετές και σημαντικές πληροφορίες για το νέο συμπαγών διαστάσεων αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV της.
Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο παραγωγής της μάρκας που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα ονόματι “Modern Solid”, ενώ θα ανεγερθεί στην πλατφόρμα MEB του Ομίλου Volkswagen. H όψη του νέου Elroq θα ξεχωρίζει κυρίως με τη μαύρο γυαλιστερό τμήμα “Tech-Deck Face” που θα αντικαταστήσει τη μάσκα της Skoda, ενώ θα εφαρμοστεί και σε άλλα μελλοντικά μοντέλα. Πίσω από την επιφάνεια “Tech-Deck Face” οι μηχανικοί έχουν τοποθετήσει αισθητήρες, ραντάρ και τη μπροστινή κάμερα.
Παράλληλα το νέο Elroq θα είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda που δε θα φέρει το έμβλημα της εταιρείας στο μπροστινό τμήμα. Σημειώνεται όμως ότι το όνομα της Skoda αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα στο χείλος του μπροστινού καπό. Νέας σχεδίασης είναι τα φωτιστικά σώματα, με τα μπροστινά να είναι δυο επιπέδων. Τα επάνω να αφορούν τα φώτα θέσης, τα φλας και τα φώτα ημέρας. Χαμηλότερα βρίσκονται οριζόντια τοποθετημένες δύο μονάδες LED για τη μεσαία και μεγάλη σκάλα.
Οι κορυφαίοι προβολείς Led Matrix αποτελούνται από 36 μεμονωμένα τμήματα φωτός. Τεχνολογίας Led είναι τα πίσω φωτιστικά σώματα με κρυστάλλινα στοιχεία, διατηρώντας το χαρακτηριστικό σχήμα “C” της Skoda. To Elroq πατάει σε αεροδυναμικά βελτιστοποιημένους τροχούς, 19 έως 21 ιντσών, οι οποίοι συμβάλουν στο συντελεστή οπισθέλκουσας που διαμορφώνεται έως 0,26.
Από το εσωτερικό του Elroq προς το παρόν δεν έχουμε εικόνα, η Skoda όμως το περιγράφει ευρύχωρο με «καθαρές» και απλές γραμμές. Στάνταρ θα είναι η κεντρική οθόνη αφής 13 ιντσών, ενώ υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 5 ιντσών και head-up display επαυξημένης πραγματικότητας. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 470 λίτρων, ενώ όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αυξάνεται στα 1.580 λίτρα.
Στη γκάμα του Elroq συναντάμε τέσσερις εκδόσεις. Το εισαγωγικό Elroq 50 διαθέτει πίσω τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 170 ίππων (125 kW), μπαταρία χωρητικότητας 55 kWh, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Συνεχίζουμε με το επίσης πισωκίνητο Elroq 60, το οποίο χρησιμοποιεί μεγαλύτερη μπαταρία, χωρητικότητας 63 kWh, και ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων (150 kW). Η μέγιστη ταχύτητα που μπορούν να αναπτύξουν τα Elroq 50 και 60 είναι 160 χλμ./ώρα.
Με μπαταρία χωρητικότητας 82 kWh τα Elroq 85 και Elroq 85x υπόσχονται αυτονομία πάνω από 560 χλμ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορούν να αναπτύξουν είναι 180 χλμ./ώρα. Το πισωκίνητο Elroq 85 έχει μέγιστη ισχύ 286 ίππων (210 kW), ενώ το Elroq 85x είναι τετρακίνητο χάρη στην προσθήκη ενός ακόμα ηλεκτροκινητήρα στο μπροστινό άξοναμ αποδίδοντας 300 ίππους (220 kW).
Τα Elroq 85 και Elroq 85x προσφέρουν φόρτιση DC έως και 175 kW. Οι μπαταρίες και των τεσσάρων εκδόσεων μπορούν να φορτιστούν από 10-80% σε λιγότερο από 28 λεπτά. Σε οικιακό φορτιστή 11 kW όλα τα Elroq φορτίζουν σε περίπου 5,5 έως 8 ώρες. To Elroq θα αποτελέσει την αφετηρία για το λανσάρισμα συνολικά έξι ακόμα νέων ηλεκτρικών μοντέλων από την Skoda μέσα στα επόμενα χρόνια.