Το 2020 ήταν η χρονιά που η Skoda έβαλε σε παραγωγή το Enyaq, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας το οποίο σχεδιάστηκε από την αρχή με σκοπό να κινείται αποκλειστικά με μπαταρίες, το οποίο θα δούμε να κυκλοφορεί και στη χώρα μας το επόμενο διάστημα.
Η παραγωγή του εν λόγω μοντέλου από την τσεχική μάρκα ξεκίνησε λίγο πριν το τέλος του 2020, συγκεκριμένα το Νοέμβριο. Έτσι, οι πωλήσεις του σε αυτό το μικρό διάστημα ήταν επόμενο να είναι λίγες. Συγκεκριμένα, δεν ξεπέρασαν τις 600 μονάδες.
Δεδομένου του γεγονότος ότι το ηλεκτρικό της Skoda ήταν διαθέσιμο για διάστημα μικρότερο των δύο μηνών, η εμπορική του πορεία δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αποτελέσει ένδειξη για το πόσο επιτυχημένο θα είναι από εδώ και στο εξής. Ειδικά αν συνυπολογίσουμε ότι το 2020 ήταν μια πάρα πολύ ιδιαίτερη χρονιά, η οποία οδήγησε σχεδόν όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε μειωμένες πωλήσεις, λόγω της αναταραχής που προκάλεσε ο Covid-19, τότε σίγουρα δεν μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα.
Skoda Enyaq iV: Χρειάστηκαν 32 εκατ. ευρώ για να μπει στην παραγωγή
Ενδεικτικά, η Skoda κατέγραψε πτώση κατά 19.1%, συγκριτικά με τις πωλήσεις που είχε το 2019. Εν τούτοις, οι Τσέχοι δηλώνει ευχαριστημένοι που η εταιρεία δεν έπεσε κάτω από το ψυχολογικό όριο του 1 εκατομμυρίου μονάδων. Για την ακρίβεια, οι πωλήσεις της περασμένης έκλεισαν καταγράφοντας 1.004.800 νέα μοντέλα.
Επιστρέφοντας στο Enyaq, το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο παράγεται στο κεντρικό εργοστάσιο της Skoda, το οποίο βρίσκεται στη Μλάντα Μπόλεσλαβ. Πρόκειται για το πρώτο εργοστάσιο του ομίλου Volkswagen στο οποίο παράγονται ταυτόχρονα ηλεκτρικά και συμβατικά μοντέλα, ενώ είναι και το πρώτο που παράγει μοντέλα που βασίζονται σε διαφορετική πλατφόρμα. Το Enyaq χρησιμοποιεί τη MEB, η οποία προορίζεται για χρήση αποκλειστικά από ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ τα Octavia και Karoq που βγαίνουν από την ίδια γραμμή παραγωγής, χρησιμοποιούν την MQB.
Περιμένουμε τους επόμενους μήνες να επιστρέψουμε σε πιο κανονικές συνθήκες, ώστε να δούμε και ποια θα είναι η πορεία του Skoda Enyaq.