Η Skoda «προίκισε» απλόχερα τη νέα Fabia, με αποτέλεσμα να είναι πλέον μια περιζήτητη «νύφη» στην κατηγορία της.
Ένα από τα πιο ταιριαστά «παντρέματα» που μπορείς να κάνεις στη Fabia, τέταρτης πλέον γενιάς, είναι αυτό του γνωστού TSΙ βενζινοκινητήρα 1.0 λίτρου, με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων.
Skoda: Τι μοτέρ φέρει αυτή η Fabia
Ο εν λόγω turbo βενζινοκινητήρας παράγει 110 ίππους και 200 Nm ροπής, ενώ αν και τρικύλινδρος στο «λεξιλόγιο» του δεν υπάρχουν οι λέξεις κραδασμοί και θόρυβοι. Προσπαθεί και καταφέρνει να διατηρεί τον πολιτισμένο του χαρακτήρα ακόμα και στις υψηλότερες στροφές, αλλά και τη γραμμική του λειτουργία, ενώ είναι άμεσος από τις χαμηλές στροφές.
Συνεργάζεται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο διακρίνεται για την αμεσότητα και την ετοιμότητα του να εναλλάσσει έγκαιρα και ομαλότατα τις 7 του σχέσεις, οι οποίες έχουν σχετικά σφιχτή κλιμάκωση. Ο οδηγός έχει στη διάθεση του συνολικά τέσσερα προγράμματα (Εco/Normal/Sport/Individual), τα οποία επιδρούν στην απόκριση του γκαζιού, στην κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου, αλλά και στην κατανάλωση καυσίμου.
Σε ήπιους ρυθμούς καταγράψαμε μέση κατανάλωση καυσίμου 7,2 λίτρα/100 χλμ., ενώ η μέγιστη ήταν μια μονάδα πάνω (επίσημη μέτρηση 5,6 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 128 γρ./χλμ.). Για τα δεδομένα, οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές, με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 9,6 δευτ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 205 χλμ./ώρα.
Πιο ελκυστική
Στο πιο νεανικό κοινό, στο οποίο απευθύνεται κυρίως η νέα Skoda Fabia είναι ακόμα πιο αρεστή χάρη στη σπορτίφ πινελιές του παρουσιαστικού της και τις εντονότερες ακμές του αμαξώματος. Παρατηρήστε την όμορφη διχρωμία που σχηματίζει η μαύρη οροφή με το υπόλοιπο μπλε χρώμα του αμαξώματος, ενώ ασορτί είναι οι 16αρες ζάντες με τα αεροδυναμικά καλύμματα.
Παράλληλα με μαύρο γυαλιστερό χρώμα έχουν βαφτεί οι πλευρικοί καθρέπτες, οι εμπρός και μεσαίες κολόνες, η αεροτομή οροφής και το περίγραμμα των προβολέων ομίχλης. Αν και οι εξωτερικές διαστάσεις της Fabia μεγάλωσαν λίγο, διατηρεί τον αστικό της χαρακτήρα, με μήκος 4.108 χλστ., πλάτος 1.780 χλστ. και ύψος 1.459 χλστ.
Εσωτερική ανάπλαση
Το σκηνικό στο εσωτερικό είναι σαφώς επηρεασμένο από μεγαλύτερα μοντέλα της Skoda, ενώ ο πήχης έχει ανέβει ψηλότερα σχεδόν σε όλους τους τομείς. Οι δυο ακριανοί στρογγυλοί αεραγωγοί επικοινωνούν μεταξύ τους, με ένα διακεκομμένο σε ορισμένα σημεία, αλουμινένιο οριζόντιο διακοσμητικό ένθετο, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη οθόνη (έως 9,2 ίντσες), η οποία έχει αρκετά καλή απόκριση αφής.
Επιπλέον το μενού του συστήματος πολυμέσων είναι εύκολο στην περιήγηση, αν και ορισμένες λειτουργίες του κλιματισμού θα θέλαμε να ελέγχονται με περισσότερα φυσικά κουμπιά. Η νέα Fabia προσφέρεται και με ψηφιακό πίνακα οργάνων, οι ενδείξεις του οποίου στην οθόνη των 10,25 ιντσών είναι διαμορφώσιμες.
Ειδική μνεία αξίζει στα τύπου μπάκετ εμπρός καθίσματα με σουέτ επένδυση, ενιαία προσκέφαλα και αρκετά ενισχυμένη πλευρική στήριξη του σώματος. Στα πίσω καθίσματα θα βολευτούν σχετικά εύκολα δυο ενήλικες (μεταξόνιο 2.564 χλστ.), αλλά το υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο είναι ένα μικρό εμπόδιο για το μεσαίο πίσω επιβάτη. Μας άρεσε επίσης στην αφή αλλά και στην όψη το δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με την επίπεδη βάση, καθώς και τα αλουμινένια πεντάλ.
Τα πλαστικά παραμένουν όλα σκληρά, αλλά σε πείθουν με τη συναρμογή τους, ενώ αναβάθμιση φέρνει η σουέτ επένδυση κατά μήκος του ταμπλό. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει αυξηθεί στα 380 λίτρα, ενώ κάτω από το δάπεδο του μας περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη, η στάνταρ ρεζέρβα, καθώς πλέον είναι δυσεύρετη ακόμα και σε SUV.
Πιο ώριμη στο δρόμο
Τα οφέλη από την ανέγερση της νέας Fabia στην πλατφόρμα MQB-A0 τα διαπιστώνεις κυρίως όταν αρχίσεις να την οδηγείς. Αρχικά αντιλαμβάνεσαι την ενισχυμένη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου, αλλά και την αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης, καθώς η νέα Fabia έχει στιβαρό «πάτημα» που θα μπορούσε να συγκριθεί με μοντέλο ανώτερης κατηγορίας.
Η «ζυγαριά» της ανάρτησης ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και στην σταθερότητα, αν και έχει κάπως σκληρή ρύθμιση, αυτό όμως δε μεταφράζεται σε ξερές αντιδράσεις πάνω από λακκούβες, αλλά σε λογικές κλίσεις στις στροφές. Υπό πίεση οι αντιδράσεις θα είναι ουδέτερες και διαχειρίσιμες. Επικοινωνιακό χαρακτηρίζεται το σύστημα διεύθυνσης που «δένει» με το υπόλοιπο στήσιμο, ενώ τα φρένα αποδείχτηκαν αποτελεσματικά.
Συμπέρασμα
Η νέα Fabia εξελίχτηκε ακόμα περισσότερο σε τομείς που ήδη υπερτερούσε όπως οι χώροι, η πρακτικότητα, ο εξοπλισμός και ο μεστός οδηγικός χαρακτήρας, ενώ πλέον έχει πιο δυναμική σχεδίαση. Η αρχική τιμή της, στην εξοπλιστική έκδοση Ambition, με τον 1.0 ΤSI των 110 ίππων παρέα με το αυτόματο κιβώτιο DSG7, διαμορφώνεται στα 20.000 ευρώ.