Πρόσφατα η Skoda ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη άνοιξη θα πραγματοποιηθεί η παγκόσμια πρεμιέρα της νέας Fabia.
Το μικρό δημοφιλές μοντέλο της τσέχικης εταιρείας θα εισέλθει στην τέταρτη γενιά του. Για να μάθετε τις πληροφορίες που υπάρχουν μέχρι τώρα για την επερχόμενη Fabia πατήστε εδώ.
Σήμερα με αφορμή την ανακοίνωση της νέας Fabia αποφασίσαμε να κάνουμε μια αναδρομή στην ιστορία της. Συγκεκριμένα θα γυρίσουμε πίσω στο 1999 όταν παρουσιάστηκε η Fabia πρώτης γενιάς.
Εκείνη την εποχή η Skoda έκανε το ντεμπούτο της στην κατηγορία με την Fabia. Προκάτοχοι της θεωρούνταν τα μοντέλα Favorit και Felicia, τα οποία χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1980. Η Skoda επέλεξε επίτηδες ένα όνομα για το διάδοχό τους που θα ξεκινάει με το γράμμα “F”.
H πρώτη Fabia αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου υπό την αιγίδα του Ομίλου Volkswagen, από τον οποίο πήρε και την πλατφόρμα PQ24 για την ανέγερσή της. Τρεις σχεδιαστές της Skoda επιδόθηκαν σε έναν εσωτερικό ανταγωνισμό για τη δημιουργία της Fabia. Ανάμεσα στα τρία σκίτσα που προέκυψαν προκρίθηκε αυτό του Βραζιλιάνου σχεδιαστή Ραούλ Πιρς.
Skoda Scala S: Αυτό είναι το ταχύτερο όλων
Ωστόσο στην τελική χάραξη των γραμμών της συντέλεσαν συνολικά είκοσι νέοι αλλά και πεπειραμένοι σχεδιαστές. Για παράδειγμα ένας σχεδιαστής ασχολήθηκε με τα φωτιστικά σώματα, κάποιοι άλλοι με τις χειρολαβές των θυρών, τους τροχούς και τους προφυλακτήρες. Η εντολή που δόθηκε από τη Skoda ήταν η Fabia να έχει κοινές ρίζες με την Octavia, η οποία είχε προηγηθεί. Κοινός παρονομαστής τους αποτέλεσε η χαρακτηριστική κάθετη μάσκα.
Επειδή η Skoda ήθελε η Fabia να είναι το επόμενο όχημα με το οποίο θα λάβει μέρος στο WRC ζητήθηκε από τους σχεδιαστές το μήκος της να ξεπερνά τα τέσσερα μέτρα, ώστε να εναρμονίζεται τους τότε κανόνες.
Η πρώτη γενιά της Fabia προσφέρονταν με τρία διαφορετικά αμαξώματα. Πεντάθυρο hatchback, sedan και πρακτικότερο Combi (station wagon). Με ένα πιο σπορ προσανατολισμό σχεδιάστηκαν οι Fabia GTC Coupe και GTC Roadster, οι οποίες ποτέ δεν έλαβαν έγκριση.
Σήμερα η σχεδίαση της πρώτης Fabia μπορεί να χαρακτηριστεί διαχρονική χάρη στις «καθαρές» της επιφάνειες και τις αιχμηρές λεπτομέρειες του αμαξώματος της.