Το Skoda Fabia είναι το αυτοκίνητο που “οδηγεί” σε αποτελέσματα την κατηγορία WRC2.
Βρίσκεται σε άλλο επίπεδο σε σχέση με τον ανταγωνισμό και αυτό φαίνεται από τα αποτελέσματα, όχι μόνο στο WRC, αλλά και σε κάθε πρωτάθλημα.
Όμως τώρα άργησε να παρουσιάσει το νέο της “πυροβόλο”.
Και γιατί άργησε;
Γιατι παραδοσιακά η Skoda το νέο της αγωνιστικό αυτοκίνητο το παρουσίαζε για πρώτη φορά στον πρώτο χωμάτινο αγώνα της χρονιά που ήταν το ράλι Πορτογαλίας.
Τα δεδομένα όμως άλλαξαν, το ράλι Πορτογαλίας πέρασε, όπως πέρασε και ο επόμενος αγώνας του WRC, το ράλι Σαρδηνίας.
Έτσι η Skoda αποκάλυψε το νέο Fabia RS Rally2 αργότερα, όχι με τη συμμετοχή του σε αγώνα, αλλά στην έδρα της εταιρίας στην Τσεχία.
Το πιο εντυπωσιακό, ο χρωματισμός, κάπως μακριά από τα κλασικά χρώματα πράσινο, άσπρο, μαύρο, της Skoda Motorsport.
To νέο Fabia RS Rally2, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, αποκαλύφθηκε στη σκηνή με νέο χρωματισμό, σε πράσινο λαχανί light, χωρίς αυτοκόλλητα πλέον του Skoda Motorsport στο παρμπρίζ.
Το μοτέρ είναι νέο στα 1.600 κ.εκ. turbo έχοντας σαν βάση το 2λιτρο TSI με κωδικό EA888 που χρησιμοποιούν τα RS μοντέλα της εταιρίας.
Απόδοση (στα χαρτιά) 298 ίππους με 430 Nm ροπής με περιοριστή 32 χλστ. που συνδυάζεται με διαδοχικό κιβώτιο 5 σχέσεων με δύο διαφορικά και κίνηση σε όλους τους τροχούς.
Οι αλλαγές στις Ειδικές Διαδρομές γίνονται χωρίς τη χρήση συμπλέκτη. Η χρήση του συμπλέκτη γίνεται μόνο όταν το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλές ταχύτητες, ή στις εκκινήσεις.
Το αυτοκίνητο εξελίχθηκε σε Τσεχία, Γαλλία, Ιταλία, Κροατία, Γερμανία, Βέλγιο, Ισπανία και σε πολικές συνθήκες στη Φινλανδία, νύχτα-μέρα (φωτογραφίες με στολή παραλλαγής από τις δοκιμές στο τέλος του άρθρου) και το roll cage αποτελείται από ειδικό χάλυβα συνολικού μήκους 35.8 μ.
Το αυτοκίνητο φέρει διαφορετικούς δίσκους φρένων στον μπροστινό άξονα, αναλόγως του αγώνα.
Έχουν εξελιχθεί έτσι ώστε ο οδηγός να τα εκμεταλλεύεται φρενάροντας ακόμα και μέσα στη στροφή.
Μη ξεχνάμε ότι σε αποφασιστικά φρεναρίσματα οι δίσκοι των φρένων φτάνουν εύκολα σε θερμοκρασίες άνω των 700 βαθμών Κελσίου.
Οι τεχνικοί της Skoda για να εξασφαλίζουν αποτελεσματική ψύξη ανά πάσα στιγμή, οι δίσκοι φρένων του Fabia RS Rally2 αερίζονται εσωτερικά και ένα βελτιωμένο σύστημα ψύξης φρένων είναι επίσης διαθέσιμο για Ειδικές Διαδρομές, τόσο στο χώμα, όσο και στην άσφαλτο.
Οι δίσκοι των φρένων για άσφαλτο έχουν διάμετρο 355 χιλιοστά μπροστά και 300 χιλιοστά πίσω, για ζάντες 8×18 ιντσών.
Για τα χωμάτινα ράλι τα φρένα είναι 300 χιλιοστά τόσο μπροστά όσο και πίσω.
Σε αυτή την περίπτωση χρησιμοποιούνται τροχοί 7×15 ιντσών.
Το δοχείο καυσίμων είναι 82,5 λίτρων ειδικών προδιαγραφών FIA ανθεκτικό στα χτυπήματα, με ειδική πλήρωση αφρού που αποτρέπει τα καύσιμα από διαρροή.
Πρόσθετη προστασία παρέχεται από ένα σύνθετο κάλυμμα από ανθρακόνημα και ένα απορροφητικό στρώμα στην κάτω πλευρά.
Σε όλη τη σεζόν του 2022, θα χρησιμοποιούνται βιοκαύσιμα τα οποία προέρχονται από βιολογικά απόβλητα και συνθετικά καύσιμα.
Αυτά παράγονται χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που επιτρέπουν την ηλεκτρόλυση από το «πράσινο» υδρογόνο καθώς και CO2, το οποίο εξάγεται από τον αέρα και τις βιομηχανικές διεργασίες.
Στη συνέχεια, η ανανεώσιμη βενζίνη αναμιγνύεται σε εργαστήριο χωρίς συστατικά ορυκτών καυσίμων και η βενζίνη είναι 100% βιώσιμη σαν αυτή που χρησιμοποιείται στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Βασίζεται λοιπόν σε σύγχρονες πρώτες ύλες και ανανεώσιμα υλικά υψηλής καθαρότητας.
Οι αναρτήσεις είναι γόνατα MacPherson γύρω-γύρω.
Μεγάλη έμφαση δόθηκε στα αεροδυναμικά βοηθήματα καθώς και στο balance του αυτοκινήτου.
Η γερμανική Toksport με έδρα την περιοχή του Νίρμπουργκρινγκ είναι η εταιρία που θα έχει την εργοστασιακή υποστήριξη της εταιρίας, με διαδικτυακή επικοινωνία 24 ώρες την ημέρα με τις ομάδες, οι οποίες όμως θα αγοράσουν αυτοκίνητα και ανταλλακτικά από τη Skoda Motorsport.
Τέσσερα αυτοκίνητα με δύο ομάδες θα κατεβάσει η Toksport, που εκτός του Μίκελσεν, οι Λίντχολμ, Γκριάζιν και Μπουλάσια θα είναι αυτοί που θα πλαισιώσουν τον Νορβηγό πρωταθλητή του 2021 στα bucket του νέου Fabia RS Rally2.