Η Skoda θα ήθελε για τη συλλογή του Μουσείου της το συγκεκριμένο Favorit, καθώς είναι το πιο άψογα διατηρημένο που υπάρχει στον κόσμο!
Παρότι αγοράστηκε πριν από 30 χρόνια μοιάζει να βγήκε μόλις χτες από τη γραμμή παραγωγής. Πώς γίνεται όμως κάτι τέτοιο; Το 1993 το συγκεκριμένο λευκό Favorit αγοράστηκε από μια αντιπροσωπεία της Skoda στην Ελλάδα, όμως η ιδιοκτήτρια του αποφάσισε ότι τελικά δεν της ταιριάζει η οδήγηση. Έτσι αποφάσισε να αποθηκεύσει το νέο της αυτοκίνητο σε ένα υπόγειο γκαράζ κοντά στο σπίτι της, το οποίο βρίσκονταν σε κάποιο προάστιο της Αθήνας.
Η μόνη διαδρομή που έκανε στη διάρκεια τριών δεκαετιών το εν λόγω Favorit ήταν από την αντιπροσωπεία της Skoda στο γκαράζ. Όπως μαρτυρά το οδόμετρο του έχει διανύσει μόλις 34 χλμ. Όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες υπάρχουν ακόμα τα προστατευτικά νάιλον στα εμπρός καθίσματα και τα χαρτόνια πάνω από τα πατάκια που αναγράφουν στα ελληνικά «η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά». Ωστόσο υπάρχουν ορισμένες γρατζουνιές από τα αυτοκίνητα που έκαναν ελιγμούς πλάι του, όλα αυτά τα χρόνια, για να παρκάρουν στο υπόγειο γκαράζ.
Κάτω από το εμπρός καπό του βρίσκεται ένας κινητήρας 1.3 λίτρων, απόδοσης 54 ίππων, ο οποίος έχει δουλέψει ελάχιστα, ενώ για να ηχήσει ξανά χρειάστηκε απλά να αλλαχτεί η μπαταρία του αυτοκινήτου, τα λάδια και τα φίλτρα. Στα έξτρα της βασικής έκδοσης LX που είχε ζητήσει η πρώτη ιδιοκτήτρια, ήταν τα διακοσμητικά αυτοκόλλητα πλευρικά του αυτοκινήτου και η απομίμηση ξύλου στο ταμπλό. Πρόκειται για την ανανεωμένη εκδοχή του Favorit, καθώς το λογότυπο της Skoda βρίσκεται στο κέντρο και όχι στο άκρο της μάσκας.
Οι διεκδικητές του Skoda Favorit
Το φθινόπωρο του 2022 το «ελληνικό» Favorit βγήκε σε δημοπρασία και προσέλκυσε το ενδιαφέρον του οδηγού αγώνων Jiří Mičánek Junior από την Τσεχία. Ο 36χρονος έχει στενούς δεσμούς με τη Skoda. Ο πατέρας του, Jiří Mičánek Senior, είχε οδηγήσει μονοθέσια αγωνιστικά στην τότε Τσεχοσλοβακία και στην Ανατολική Ευρώπη, τα περισσότερα με κινητήρες της Skoda, ενώ είχε κατακτήσει δέκα πρωταθλήματα στην καριέρα του.
Παράλληλα ο πατέρας του χρησιμοποιούσε ένα Favorit για τις καθημερινές μετακινήσεις της οικογένειας, ενώ είχε μερικά ακόμα για τις ανάγκες της σχολής αγώνων που διατηρούσε στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο Jiří Mičánek Junior ήταν περίπου 7 ετών όταν πουλήθηκε το συγκεκριμένο Favorit.
Ενδιαφέρον όμως για τη δημοπρασία του Favorit έδειξε και ένας άλλος οδηγός αγώνων από την Τσεχία, ο Boris Vaculík. Ο Jiří Mičánek Junior αποκάλυψε ότι όταν μάθανε πως είναι οι τελικοί διεκδικητές τηλεφωνηθήκανε και είπε ο καθένας ποιο ήταν τα όριο της μέγιστης προσφοράς τους. Το δικό του ήταν υψηλότερο, οπότε συμφώνησαν ότι δε θα συνεχίσουν να ανεβάζουν την τιμή. Το Favorit πουλήθηκε τελικά στον Jiří Mičánek Junior για 24.000 ευρώ, η οποία είναι σχεδόν έξι φορές υψηλότερη σε σύγκριση με την τιμή του το έτος 1993.
Όπως ο ίδιος δήλωσε σκοπεύει να το διατηρήσει στην ίδια κατάσταση και να μην οδηγεί, καθώς βρέθηκε μόνο για 3 χλμ. πίσω από το τιμόνι του, «ανεβάζοντας» τον αριθμό στο οδόμετρο στα 37 χλμ. Πλέον το ιστορικό αυτό Favorit βρίσκεται και πάλι στη χώρα όπου κατασκευάστηκε, αλλά είναι σα να μην πέρασε μια μέρα από τότε…