Η φιλικότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προς το περιβάλλον συχνά αμφισβητείται, λόγω των μπαταριών, οι οποίες ανήκουν στα ζωτικά τους «όργανα».
Η Skoda λοιπόν βρήκε έναν τρόπο ώστε να μεγαλώσει το προσδόκιμο ζωής των μπαταριών που χρησιμοποιούν τα εξηλεκτρισμένα της νέα μοντέλα. Σύμφωνα με την τσέχικη εταιρεία η χωρητικότητα των μπαταριών που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά μοντέλα δεν πρέπει να πέσει κάτω από 70% τα πρώτα οκτώ χρόνια ή 160.000 χλμ. Ωστόσο όπως συμβαίνει με κάθε είδους μπαταρία υπάρχει μια ημερομηνία λήξης.
Τι γίνεται λοιπόν όταν η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής της; Η Skoda της δίνει μια δεύτερη ευκαιρία χρήσης μέσα από τις καινοτόμες σταθερές μονάδες αποθήκευσης ενέργειας, όπως αυτή που βλέπετε στις σχετικές φωτογραφίες. Οι εν λόγω σταθερές μονάδες αποθήκευσης ενέργειας μπορούν να τοποθετηθούν για παράδειγμα σε εκθεσιακούς χώρους της Skoda για την τροφοδοσία των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχηµάτων, του φωτισμού και του κλιματισμού των εγκαταστάσεων.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η χωρητικότητα αποθήκευσης τους φτάνει έως και 300 kWh, επομένως μπορούν να τροφοδοτήσουν ακόμα και σταθμούς ταχείας φόρτισης έως 240 kW. Παράλληλα αποθηκεύουν πράσινη ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται, για παράδειγμα, από το φωτοβολταϊκό σύστημα ενός αντιπροσώπου, και δεν χρησιμοποιείται εκείνη τη στιγμή. Η αποθήκευση αυτής της ηλεκτρικής ενέργειας την καθιστά διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή, ανεξάρτητα από τον καιρό ή το τρέχον φορτίο στο τοπικό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.
Αξίζει να αναφέρουμε εδώ ότι χωρητικότητα των σταθερών μονάδων αποθήκευσης ενέργειας μειώνεται μόνο 2% το χρόνο, κάτι που σημαίνει ότι επεκτείνει τη συνολική διάρκεια ζωής των μπαταριών έως και 15 χρόνια, μειώνοντας σημαντικά το αποτύπωμα άνθρακα. Όταν η μπαταρία «σβήσει» οριστικά οδηγείται σε μια ελεγχόμενη διαδικασία ανακύκλωσης, με τις ανακτηθείσες πρώτες ύλες να χρησιμοποιούνται για την κατασκευή νέων μπαταριών.
Η επαναχρησιμοποίηση μπαταριών δεν αφορά μόνο το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Enyaq iV, αλλά και τα plug-in υβριδικά Octavia iV, Octavia RS iV και Superb iV. Η Skoda εκτιμά ότι πάνω από 4.000 σταθερές μονάδες αποθήκευσης ενέργειας, από χρησιμοποιημένες μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα κατασκευαστούν τα επόμενα χρόνια.