Γιατί το σκουρόχρωμο Skoda Kodiaq, το οποίο είναι η ανανεωμένη έκδοση, χαρακτηρίζεται ως το αυτοκίνητο της παρέας.
Ο ένας λόγος είναι ότι οι τρεις σειρές των καθισμάτων που φιλοξενούν έως 7 άτομα και ο δεύτερος είναι ο κινητήρας.
Diesel, άρα οικονομία στις μετακινήσεις και στα ταξίδια.
Το Kodiaq είναι η ναυαρχίδα της Skoda στα SUV.
Oι εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος είναι 4.697/1.882/1.681 χλστ. με 2.788 μεταξόνιο.
Τι χώρο αποσκευών όμως προσφέρει το Kodiaq σε αυτή την 7θέσια διαμόρφωση του εσωτερικού.
Με τις τρεις σειρές προσφέρει 270 λίτρα.
Ως 5θέσιο 735 λίτρα ενώ λαμβάνει διστάσεις «γηπέδου» με αναδιπλωμένες τις δύο πίσω σειρές, προσφέροντας έτσι 2.000 λίτρα.
Τα καθίσματα είναι ανεξάρτητα που επιδέχονται πολλές ρυθμίσεις, αναλόγως τις ανάγκες φόρτωσης.
Να σημειώσουμε ότι κάτω από το δάπεδο αποσκευών υπάρχει ρεζέρβα.
Η οποία σας «λύνει» τα χέρια στη διαδικασία της αναζήτησης κάποιου ερημικού χωριού μέσα στο δάσος, ή ερημικής παραλίας, σε περίπτωση κλαταρίσματος ελαστικού.
Και με τη ρεζέρβα ότι και να γίνει θα επιστρέψετε στον πολιτισμό.
Το εσωτερικό είναι φροντισμένο και ποιοτικό. Μάλιστα η επιφάνεια του ταμπλό φέρει μαλακό υλικό.
Skoda Kodiaq: Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με οθόνη αφής στη ματιά του οδηγού.
Η έκδοση των φωτογραφιών που είναι η SportLine, φέρει εργονομικά φαρδιά καθίσματα με ενιαία προσκέφαλα, με καλή στήριξη του σώματος, συνδυάζοντας δέρμα/αλκαντάρα.
Το μηχανικό σύνολο που κινεί το μεγαλύτερο SUV της οικογένειας Skoda, είναι πετρελαιοκίνητο, χωρίς εξηλεκτρισμό, 2λιτρο, τεχνολογίας TDI απόδοσης 150 ίππων με ροπή 360 Nm από τις 1.700 σ.α.λ. που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, μεταδίδοντας την κίνηση στον μπροστινό άξονα, που στη συγκεκριμένη περίπτωση οι τροχοί ήταν 19 ιντσών.
Συνδυασμός μηχανικού συνόλου πολύ καλός, που παρά τον όγκο του αυτοκινήτου και τα 1.750 κιλά, ο τρόπος κατά τον οποίον κινεί το αυτοκίνητο δεν αφήνει τις παραμικρές ενστάσεις.
Είναι άμεση η απόκριση του κινητήρα, όπως και του κιβωτίου, το αμάξωμα είναι σταθερό, δεν παρουσιάζει τις τόσο ενοχλητικέ πλεύσεις, παρουσιάζει κάποιες κλίσεις, αλλά δεν ενοχλούν, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά.
Το τιμόνι σαφές. Όμως να συντονιστούμε, δεν πρόκειται για ένα σπορ αυτοκίνητο.
Είναι ένα SUV πολύ φροντισμένο σε όλα του, που καλύπτει απροβλημάτιστα τα χλμ. με τον οδηγό και την εκλεκτή παρέα του, να απολαμβάνουν τη διαδρομή.
Η θέση οδήγησης πολύ καλή, ενώ γενικώς οι ανέσεις είναι σε υψηλό επίπεδο.
Επαναλαμβάνουμε δεν είναι για κόντρες και σπορ οδήγηση.
Είναι ένας ακούραστος δρομέας, με καλή κύλιση, που δεν επιτρέπει τους ενοχλητικούς θορύβους να περάσουν στο εσωτερικό.
Ο κινητήρας έχει το χαρακτηριστικό «γουργούρισμα» των πετρελαιοκινητήρων, που γίνεται αισθητός περισσότερος εντός του αστικού ιστού και με ανοικτά τα παράθυρα.
Τώρα εάν θέλετε κάτι που να διατηρεί όλα τα χαρίσματα του Kodiaq αλλά να έχει 4κίνηση και πιο σπορ χαρακτήρα καθώς αισθάνεστε πιο «ανήσυχοι», το Kodiaq RS με τετρακύλινδρο 2λιτρο κινητήρα απόδοσης 245 ίππων σας κλείνει το μάτι, όπου περισσότερα για αυτό το μοντέλο διαβάστε εδώ.
Να αναφέρουμε ότι ο οδηγός έχει στη διάθεση του 4 διαφορετικά οδηγικά μενού, Eco, Normal, Sport, Indinidual, που εμφανίζονται με διαφορετικά γραφικά στο καντράν.
Skoda kodiaq: Περί επιδόσεων και καταναλώσεων
Σε ο,τι αφορά τη μέση κατανάλωση δε ξεπέρασε τα 7.3 λίτρα/100 χλμ. όπως και αν «πιέσαμε» το αυτοκίνητο. Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 204 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 9,8 δευτ. με 141 γρ./χλμ σε εκπομπές σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.
Είναι ευχάριστα να ταξιδεύεις με ένα τέτοιο αυτοκίνητο καθώς προσφέρει ανέσεις, ασφαλή οδική συμπεριφορά, πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, και όπως προαναφέραμε οικονομία καυσίμου.
Στην ουσία, χώροι, οικονομία, ποιοτικό εσωτερικό, εξοπλισμός και ασφαλή οδική συμπεριφορά είναι το 5πτυχο που προσφέρει το πετρελαιοκίνητο Kodiaq στην έκδοση SportLine με τους 150 ίππους.
Τιμές από 45.800 ευρώ.