H Skoda προχώρησε στην πλήρη αποκάλυψη του νέου Kodiaq, το οποίο πλέον είναι εξηλεκτρισμένο, ακόμα πιο ευρύχωρο και κομψότερο.
Η ναυαρχίδα της Skoda στα SUV έχει μεγαλύτερο κατά +61 χλστ. μήκος, φτάνοντας τα 4.758 χλστ., ενώ το πλάτος, το ύψος και το μεταξόνιο βρίσκονται στα 1.864, 1.657 και 2.791 χλστ, αντίστοιχα.
Εξερευνώντας τη σιλουέτα του νέου Skoda Kodiaq
Σημειώνεται ότι ενσωματώσει τα πρώτα στοιχεία της μελλοντικής σχεδιαστικής γλώσσας “Modern Solid” της Skoda. Βελτιωμένη είναι η αεροδυναμική του, χάρη στις ενεργές εισαγωγές αέρα και τους επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, με το συντελεστή οπισθέλκουσας να διαμορφώνεται τώρα στο cd 0,282.
Πρεμιέρα στο νέο Kodiaq κάνουν επίσης οι TOP Led Matrix προβολείς δεύτερης γενιάς και η μπροστινή μάσκα με οριζόντια φωτεινή λωρίδα. Τα στάνταρ τεχνολογίας Led πίσω φωτιστικά σώματα, σχήματος “C”, ενώνονται στο κάτω τμήμα τους, με μια λεπτή λωρίδα που επεκτείνεται στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Παρατηρούμε ακόμα τους πιο τετραγωνισμένους θόλους των τροχών, τις ζάντες 17 έως 20 ιντσών, αλλά και τη νέα μεταλλική απόχρωση “Bronx Gold” για το αμάξωμα.
Μεγαλύτεροι εσωτερικοί χώροι
Στο εσωτερικό έχουν αυξηθεί οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες, ειδικά για αυτούς στην τρίτη σειρά καθισμάτων, καθώς έχουν +15 χλστ. (920 χλστ. σύνολο) περισσότερο «αέρα» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή. Αύξηση +75 λίτρα πήρε το πορτμπαγκάζ αγγίζοντας τώρα τα 910 λίτρα (πενταθέσια διάταξη) και 340-845 λίτρα (επταθέσια διάταξη).
Το βλέμμα πέφτει αρχικά στην κεντρική οθόνη αφής, η οποία είναι πιο μεγάλη από ποτέ, καθώς φτάνει στις 13 ίντσες. Φυσικά δεν απουσιάζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 10,25 ιντσών και το head-up display. Tο τιμόνι έχει δυο ακτίνες, όπως τα περισσότερα πλέον σύγχρονα μοντέλα της Skoda.
Τα εργονομικά μπροστινά καθίσματα προσφέρουν και λειτουργία μασάζ, ενώ οι πίσω επιβάτες μπορούν να εκμεταλλευτούν τον έξυπνο αποθηκευτικό χώρο στο κεντρικό τούνελ. Ειδική μνεία γίνεται στη μεταφορά του επιλογέα αυτόματου κιβωτίου DSG στην κολόνα του τιμονιού, με αποτέλεσμα να απελευθερώνεται σημαντικός αποθηκευτικός χώρος στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ενώ αυξάνεται η αίσθηση της ευρυχωρίας.
Πρεμιέρα για τα “Smart Dials”
Σημείο αναφοράς όμως είναι τα νέα χειριστήρια ονόματι “Smart Dials” που κάνουν πρεμιέρα, ενώνοντας την εργονομία των παραδοσιακών χειριστηρίων με τις ψηφιακές οθόνες. Πρόκειται για τρία στρογγυλά περιστροφικά χειριστήρια, τοποθετημένα λίγο πιο κάτω από την οθόνη αφής. Το καθένα ενσωματώνει από μια έγχρωμη οθόνη 32 χιλιοστών, επιτρέποντας γρήγορη πρόσβαση σε πολλές λειτουργίες του οχήματος, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού.
Το αριστερό και δεξί χειριστήριο, επιτρέπουν στον οδηγό και στο συνοδηγό αντίστοιχα, να ελέγχουν τη θερμοκρασία της καμπίνας, τη θέρμανση και τον κλιματισμό των καθισμάτων τους, εμφανίζοντας την τρέχουσα ενεργή λειτουργία.
Το κεντρικό τώρα χειριστήριο “Smart Dial”, ελέγχει έως και τέσσερις διαφορετικές λειτουργίες, όπως την ένταση του ήχου, την ταχύτητα του ανεμιστήρα, την κατεύθυνση του αέρα, τον έξυπνο κλιματισμό, τα προγράμματα οδήγησης και το ζουμ του χάρτη. Σημειώνεται ακόμα ότι το κεντρικό χειριστήριο “Smart Dial” διαμορφώνεται μέσω του συστήματος πολυμέσων και πατώντας το κουμπί εναλλάσσονται οι λειτουργίες.
Η συνδεσιμότητα παίζει σημαντικό ρόλο όπως αποδεικνύουν οι τέσσερις θύρες USB-C με παροχή ισχύος 45W, ενώ ακόμα μια θύρα USB-C με παροχή ισχύος 15 W βρίσκεται ενσωματωμένη στον κεντρικό καθρέπτη. Το Phone Box παρέχει δυνατότητα γρήγορης επαγωγικής φόρτισης του smartphone έως και 15W, ενώ υποστηρίζει μέχρι και δύο κινητά τηλέφωνα, σε συνδυασμό με μια λειτουργία ενεργής ψύξης.
Γκάμα κινητήρων
Kάτω από το εμπρός καπό του θα τοποθετείται ο εισαγωγικός βενζινοκινητήρας 1.5 TSI των 150 ίππων, ο οποίος θα φέρει ήπιο υβριδικό σύστημα για πρώτη φορά στο Kodiaq, ενώ θα συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG και με αναβαθμισμένη τεχνολογία ενεργών κυλίνδρων (ACT+). Το ίδιο αυτόματο κιβώτιο θα χρησιμοποιεί και ο ισχυρότερος TSI δίλιτρος βενζινοκινητήρας των 204 ίππων, σε συνδυασμό με σύστημα τετρακίνησης.
Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων ο TDI των 2.0 λίτρων θα παράγει 150 και 193 ίππους, επίσης με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG, ενώ στη δεύτερη εκδοχή του θα υπάρχει και σύστημα τετρακίνησης. Για πρώτη φορά το Kodiaq θα αποκτήσει plug-in υβριδική έκδοση, η οποία υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 100 χλμ. με μπαταρία χωρητικότητας 25,7 kWh, ενώ ο 1.5 TSI iV βενζινοκινητήρας του θα συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και συνδυαστικά θα αποδίδει 204 ίππους.