Το νέο Skoda Enyaq RS Race αποτελεί «θερμοκοιτίδα» νέων τεχνολογιών για μελλοντικά μοντέλα παραγωγής.
Η ανάπτυξή του οχήματος σε πρωτότυπη μορφή ξεκίνησε το 2023 από την Skoda Motorsport, ενώ βασίζεται στο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Enyaq Coupe vRS παραγωγής, ωστόσο είναι 70 χλστ. χαμηλότερο, 72 χλστ. φαρδύτερο εμπρός και 116 χλστ. φαρδύτερο πίσω.
Εμφανισιακά διαφοροποιείται με σκουρόχρωμα εμπρός φωτιστικά σώματα που ενσωματώνουν το λογότυπο της Skoda Motorsport. Η “Crystal Face” μάσκα του Enyaq Coupe vRS έχει αντικατασταθεί από μια λεπτή λωρίδα Led που συνδέει τα φωτιστικά σώματα. Πατάει σε νέους τροχούς 20 ιντσών που ντύνονται με ελαστικά χαμηλού προφίλ.
Skoda Enyaq RS Race: Το μυστικό της δίαιτας του
Το σημαντικότερο επίτευγμα όμως του νέου Enyaq RS Race είναι η μεγάλη μείωση του συνολικού του βάρους κατά 316 κιλά, σε σύγκριση με το Enyaq Coupe vRS παραγωγής. Για να το πετύχουν αυτό οι μηχανικοί της Skoda Motorsport αφαίρεσαν όλα τα περιττά εξαρτήματα, τοποθέτησαν πλευρικά και πίσω πολυανθρακικά παράθυρα, ενώ χρησιμοποίησαν καινοτόμα και βιώσιμα υλικά από φυσικές ίνες λιναριού που έχουν τα ίδια οφέλη με το ανθρακόνημα και δοκιμάζονται ήδη στο αγωνιστικό Fabia RS Rally2.
Εφαρμόζονται στους προφυλακτήρες, στα φτερά, στην οροφή, στην εισαγωγή αέρα της οροφής και στη θεόρατη πίσω αεροτομή. Τα ίδια καινοτόμα υλικά συναντώνται στο εσωτερικό του Enyaq RS Race, συγκεκριμένα στο ταμπλό, στα πάνελ των θυρών, στα υποπόδια του οδηγού και του συνοδηγού. Επιπλέον οι μηχανικοί της Skoda Motorsport έκαναν εκτεταμένη χρήση της τρισδιάστατης εκτύπωσης στην προετοιμασία και την παραγωγή του Enyaq RS Race χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα υλικά, όπως νάιλον και βιοδιασπώμενα νημάτια βιοπολυμερούς ουδέτερα σε CO2.
Το ενισχυμένο σύστημα πέδησης αποτελείται από δίσκους φρένων από κεραμικό άνθρακα, με δαγκάνες δέκα εμβόλων μπροστά και δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων πίσω, καθώς και νέο σύστημα ψύξης φρένων. Τοποθετήθηκε επίσης υδραυλικό χειρόφρενο τύπου ράλι με μακρύ μοχλό και σύστημα πεντάλ από το Fabia RS Rally2, ενώ αντί για την τυπική ανάρτηση DCC, έχει εγκατασταθεί μια ειδική σπορ ανάρτηση, η οποία επιτρέπει μεμονωμένες ρυθμίσεις.
Στο εσωτερικό έχει τοποθετηθεί επίσης roll cage, αγωνιστικά καθίσματα, αγωνιστικό τιμόνι με ενσωματωμένα κουμπιά, τροποποιημένο σύστημα πολυμέσων και ηχοσύστημα Havas που ενσωματώνει ένα ψηφιακό ενισχυτή ήχου που ενεργοποιείται σε ταχύτητες άνω των 29 χλμ./ώρα.
Παράλληλα ο επιλογέας κίνησης, ο κεντρικός πίνακας για την εκκίνηση του αυτοκινήτου και την ενεργοποίηση του αυτόματου συστήματος πυρόσβεσης είναι τοποθετημένα ανάμεσα στα καθίσματα. Από το Enyaq Coupe vRS διατηρούνται οι δυο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ 340 ίππων και η μπαταρία χωρητικότητας 82 kWh. Η τελική ταχύτητα παραμένει στα 180 χλμ./ώρα, όμως το Enyaq RS Race μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 5 δευτ.
Περισσότερα για το νέο Enyaq RS Race θα μας πει στο παρακάτω βίντεο ο Oliver Solberg.