Η Skoda δημοσιεύει τις πρώτες επίσημες φωτογραφίες του επερχόμενου Kodiaq, στις οποίες βέβαια εμφανίζεται φορώντας καμουφλάζ.
Παράλληλα η τσέχικη εταιρεία δίνει στη δημοσιότητα αρκετές και ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τη δεύτερη γενιά του Kodiaq. Για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε ότι το Kodiaq έκανε πρεμιέρα το 2016 και ήταν το πρώτο σύγχρονο SUV της Skoda. Εγκαινίασε τη μέθοδο ονομασίας για τα SUV της Skoda, με το πρώτο γράμμα να είναι το k και τελευταίο το q (π.χ Kamiq, Karoq).
Οι συνολικές πωλήσεις που έχει πετύχει πλησιάζουν τις 792.000 μονάδες σε 60 χώρες. Το 2028 παρουσιάστηκε η κορυφαία έκδοση vRS, με το Kodiaq να γίνεται το πρώτο SUV επιδόσεων της Skoda. Η ναυαρχίδα της Skoda στα SUV θα έχει μεγαλύτερο κατά +61 χλστ. μήκος, φτάνοντας πλέον τα 4.758 χλστ., ενώ το πλάτος, το ύψος και το μεταξόνιο θα βρίσκονται στα 1.864 χλστ., 1.657 χλστ. και 2.791 αντίστοιχα.
Οι νέοι full LED Matrix προβολείς ενισχύονται με την προσθήκη ενός έγχρωμου κρυσταλλικού στοιχείου που ονομάζεται Crystallinium. Παρατηρούμε ακόμα τους πιο τετραγωνισμένους θόλους των τροχών και τις ζάντες 17 έως 20 ιντσών.
Σύμφωνα πάντα με τη Skoda στο εσωτερικό του νέου Kodiaq έχουν αυξηθεί οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες, ειδικά για αυτούς στην τρίτη σειρά καθισμάτων, καθώς θα έχουν +15 χλστ. (920 χλστ. σύνολο) περισσότερο «αέρα» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή. Αύξηση +75 λίτρα πήρε το πορτμπαγκάζ αγγίζοντας τώρα τα 910 λίτρα (πενταθέσια διάταξη) και 340-845 λίτρα (επταθέσια διάταξη).
Επιπλέον γνωρίζουμε ότι θα διαθέτει κεντρική οθόνη αφής 12,9 ιντσών, head-up display, ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 10,25 ιντσών, λεβιέ ταχυτήτων ενσωματωμένο στην κολόνα τιμονιού, πίσω αποθηκευτικό χώρο με ποτηροθήκη και Phone Box που παρέχει ψύξη και ταυτόχρονη φόρτιση για δύο κινητά τηλέφωνα.
Οι κινητήρες του νέου Skoda Kodiaq
Διευρυμένη και με εκπλήξεις θα είναι η γκάμα κινητήρων του νέου Kodiaq. Kάτω από το εμπρός καπό του θα τοποθετείται ο εισαγωγικός βενζινοκινητήρας 1.5 TSI των 150 ίππων, ο οποίος θα φέρει ήπιο υβριδικό σύστημα για πρώτη φορά στο Kodiaq, ενώ θα συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG και με αναβαθμισμένη τεχνολογία ενεργών κυλίνδρων (ACT+). Το ίδιο αυτόματο κιβώτιο θα χρησιμοποιεί και ο ισχυρότερος TSI δίλιτρος βενζινοκινητήρας των 204 ίππων, σε συνδυασμό με σύστημα τετρακίνησης.
Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων ο TDI των 2.0 λίτρων θα παράγει 150 και 193 ίππους, επίσης με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG, ενώ στη δεύτερη εκδοχή του θα υπάρχει και σύστημα τετρακίνησης. Για πρώτη φορά το Kodiaq θα αποκτήσει plug-in υβριδική έκδοση, η οποία υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 100 χλμ., ενώ ο 1.5 TSI iV βενζινοκινητήρας του θα συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και συνδυαστικά θα αποδίδει 204 ίππους.
Το νέο “Remote Park Assist” θα επιτρέπει στο Skoda Kodiaq ελιγμούς (εμπρός-πίσω) σε στενούς χώρους στάθμευσης με τον οδηγό έξω από το όχημα (σε απόσταση έως και πέντε μέτρων) χρησιμοποιώντας μια εφαρμογή στο smartphone. Το “Traffic Jam Assist” επιτρέπει την αυτόματη εκκίνηση, το φρενάρισμα και τον έλεγχο του συστήματος διεύθυνσης σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης με ταχύτητα έως 60 χλμ./ώρα. Στην καμπίνα του νέου Kodiaq θα υπάρχουν έως και 9 αερόσακοι.