To 2024 είναι η χρονιά που η Skoda Motorsport επιστρέφει στα μεγάλα σαλόνια του WRC, στην κατηγορία WRC2, που πρωταγωνιστεί.
Eύλογα θα αναρωτηθεί κάποιος, αφού η Skoda συμμετέχει στο WRC, τι «σημαίνει» επιστρέφει…
Ας τα πάρουμε από την αρχή.
Το 2019 ο Κάλε Ροβάνπερα, «αμούστακο» παιδί 19 χρόνων (γεννήθηκε το 2000) με Skoda Fabia Rally2 κατακτά τον τίτλο στην κατηγορία WRC2 Pro.
Αυτή τη χρονιά η εταιρεία απέσυρε το αγωνιστικό τμήμα της από το παγκόσμιο πρωτάθλημα, για να αφοσιωθεί αποκλειστικά στην ανάπτυξη και κατασκευή αυτοκινήτων.
Το 2020, η Skoda Motorsport, αφού είχε εγγυηθεί την επίσημη παρουσία της για χρόνια, πρώτα στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα και μετά στο WRC, αποφάσισε να συνεχίσει με τη γερμανική δορυφορική ομάδα Toksport WRT.
Skoda Motorsport: Τυχαία άραγε γιγαντώθηκε η Toksport στις πλάτες της μητρικής εταιρίας
Αρχικά, η υποστήριξη ήταν χαλαρή, αλλά με την πάροδο του χρόνο η Toksport γιγαντώθηκε κατακτώντας και τρείς τίτλους στο WRC2 δύο με τον Μίκελσεν και έναν με τον Λίντχολμ.
Όμως για δείτε φέτος ποιοι ήταν κάτω από τη σκηνή της Toksport στα service park.
Mίκελσεν, Παγιάρι, Λίντχολμ (πριν πάει στη Hyundai) Σόλμπεργκ, Γκριάζιν, Γκρίνσμιθ και Μάρκο και Μπρούνο Μπουλάσια.
Ένας πραγματικός «στρατός» αποκλειστικά υπο τον έλεγχο της Toksport, ενώ στα τέλη της άνοιξης η Skoda Motorsport έπρεπε να αναθεωρήσει τον τρόπο «εργασίας» του Μίκελσεν που μέχρι τότε είχε συμβόλαιο αποκλειστικά ως οδηγός δοκιμών και εξέλιξης.
Μια κατάσταση που οδήγησε τη Skoda Motorsport να αναθεωρήσει την πολιτική της στο WRC2, για να επιστρέψει στους αγωνιστικούς χώρους με επίσημη ομάδα.
Skoda Motorsport: Ποιοι θα οδηγήσουν για την ομάδα το 2024
Προς το παρόν δεν έχουν διαρρεύσει τα ονόματα που θα είναι κάτω από την επίσημη στέγη της Skoda Motorsport.
O Γκριάζιν υπέγραψε με τη Citroen, o Σόλμπεργκ που τον φλερτάρει η M-Sport λόγω του χορηγού (ενεργειακά ποτά) αλλά μάλλον δε θα προχωρήσει, για τον Σούνινεν υπάρχει σιγή ιχθύος με τους Κορεάτες της Hyundai να μην έχουν επενδύσει τα δύο τελευταία χρόνια στο i20 Rally2, ενώ μια ανακοίνωση του Μίκελσεν στα social media, αφήνει να εννοηθεί για μια νέα συνεργασία.
Και η Toksport μάλλον θα συνεχίσει ως ιδιωτική ομάδα να ενοικιάζει Fabia RS Rally2 σε διάφορα πληρώματα.
Από τη μεριά της Skoda Motorsport δεν υπάρχει κάποια επίσημη ανακοίνωση .
Πάντως όλη αυτή την ταραχή στο WRC2 την έχει προκαλέσει η Toyota με την είσοδό της για πρώτη φορά στην ιστορία της σε αυτήν την κατηγορία, που εξελίσσει το Yaris Rally2 εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς να έχει ανακοινώσει τη σύνθεσή της, πέρα από τους δύο Ιάπωνες οδηγούς.