Ο Ελληνικός λαός αγαπάει Skoda Octavia και έχει κάθε δίκιο. Ένα μοντέλο που ψηφίστηκε δεύτερο καλύτερο αυτοκίνητο της χρονιάς για το τρέχον έτος και αποτελεί το αντίπαλο δέος των SUV. Οδηγούμε την αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση με τον 1.5 TSI κινητήρα και τους 150 ίππους με τιμή εκκίνησης τα 21.800 ευρώ. Εδώ που κάνει START η απόλαυση!
Επιβλητική μπερλίνα που δεν περνάει απαρατήρητη
Δεν είναι θέμα προσωπικού γούστου, είναι θέμα αντικειμενικού. Η Octavia Grand Coupe είναι όμορφη και μπορεί τα 4.689χλστ. μήκος της να ακούγονται πολλά, όμως ειλικρινά δεν είναι, καθώς είναι όμορφα σχεδιασμένα από άκρη ως άκρη. 18άρες ζάντες, δυναμικές νευρώσεις, Full LED φώτα και φυσικά το μεγάλο πίσω κεκλιμένο παρμπίζ, δημιουργούν ένα σύνολο άκρως… VIP.
Ανέσεις άλλου επιπέδου και χώροι γηπέδου
Η απλότητα της καμπίνας μέσα στην Octavia, η χρήση του εκρού δέρματος και οι τεράστιοι χώροι, σε κερδίζουν αμέσως. Ο οδηγός δεν θα «μπουκώσει» με δεκάδες μπουτόν, αντιθέτως θα νιώσει άνετα στην θέση του, αντικρίζοντας τόσο το ψηφιακό καντράν των 10.25 ιντσών, όσο και το διάκτινο τιμόνι. Παράλληλα υπάρχει η ψηφιακή οθόνη των 10 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό που αποτελεί το κέντρο ελέγχου όλου του αυτοκινήτου και παρέχει από navi μέχρι συνδεσιμότητα των κινητών. Όμορφη και premium προσθήκη η γραμμή κάτω από την οθόνη, η οποία είναι αφής, δεν φαίνεται, αλλά ρυθμίζει άψογα την ένταση του ήχου.
Με μπόλικο γκάζι αλλά και απενεργοποίηση κυλίνδρων που ρίχνει την κατανάλωση
Η 1.500άρης TSI των 150 ίππων και 250 Nm του ομίλου, ταιριάζει γάντι στη νέα Octavia, την οποία κινεί και με ευκολία και με οικονομία. Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως με το πρόγραμμα παραμετροποίησης της οδήγησης αλλάζει άρδην η απόκριση του κινητήρα και κατά συνέπεια η κατανάλωση, έχοντας κάθε φορά ένα σύνολο ανάλογα με τις ανάγκες σας. Είστε στην κίνηση; ECO και κατανάλωση στα 5λτ./100χλμ. Είστε στην εθνική αριστερή λωρίδα; Sport και «καταπίνει» τα χιλιόμετρα με 6.8λτ./100χλμ. και αρκετό γκάζι για προσπεράσεις. Σε Normal συνθήκες το 0-100 έρχεται σε 8.2 δευτ. ενώ η τελική ξεπερνά τα 230χλμ./ώρα με τις εκπομπές καυσαερίων να είναι στα 111γρ./χλμ. Εδώ να σημειώσουμε πως το μοντέλο δοκιμής ήταν με 6άρι χειροκίνητο σασμάν, ενώ standard είναι και η τεχνολογία απενεργοποίησης 2 κυλίνδρων, πρωταγωνίστρια στην τόσο καλή κατανάλωση σε όλες τις συνθήκες.
Άνεση που δεν βρίσκεις στα SUV
Αρκετά βελτιωμένη με την προηγούμενη γενιά, είναι εντυπωσιακά σταθερή στις ευθείες και απόλυτα ανεπηρέαστη από τους πλευρικούς ανέμους. Η μερικώς σφικτή ανάρτηση δεν επιτρέπει τις μεγάλες κλίσεις στις στροφές, ενώ οι μεγάλες διαστάσεις του αυτοκινήτου μεταφέρουν αργά τις όποιες αντιδράσεις, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει άγχος. Την ανάρτηση περισσότερο θα την ακούσετε σε εγκάρσιες ανωμαλίες παρά θα την νιώσετε ( καθώς σημαντική δουλειά κάνουν και τα καθίσματα) ενώ το μόνο που χρειάζεται συνήθεια είναι η μικρή ορατότητα από το πίσω κεκλιμένο παρμπρίζ. Βέβαια για αυτό υπάρχει η κάμερα, ενώ τέλος να δώσουμε τα εύσημα και για το αυτόματο φρενάρισμα αλλά και στην ψηφιακή βοηθό που καταλαβαίνει φράσεις και βοηθάει σε λειτουργίες του συστήματος.
Εν κατακλείδι
Μία καθαρά βενζινοκίνητη έκδοση με καλό γκάζι, ακόμα καλύτερη κατανάλωση και τρομερούς χώρους. Όσοι δεν είναι fan των SUV, είναι σίγουρα fan της Octavia!