Μετά την plug-in υβριδική εκδοχή της Octavia RS, ήρθε και η σειρά για τη βενζινοκίνητη και την πετρελαιοκίνητη έκδοση του τσεχικού μοντέλου.
Όπως και στο παρελθόν, τα διαθέσιμα αμαξώματα είναι δύο, liftback και station wagon. Η απόσταση από το έδαφος είναι μειωμένη κατά 15 χλστ. Επιπλέον, η ανάρτηση έχει πιο σπορ ρύθμιση και στον πίσω άξονα έχει επιλεγεί η λύση των πολλαπλών συνδέσμων. Φυσικά ο οδηγός θα μπορεί να αλλάξει τα χαρακτηριστικά της, καθώς θα είναι ρυθμιζόμενη με ένα πλήκτρο. Η μηχανολογική εικόνα συμπληρώνεται από την ύπαρξη διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.
Άσχετα από το αμάξωμα που θα διαλέξει ο αγοραστής, οι επιλογές στους κινητήρες είναι δύο. Στην πρώτη περίπτωση ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 2.0 λίτρων χρησιμοποιεί βενζίνη. Η απόδοσή του εν λόγω συνόλου φτάνει τους 245 ίππους και τα 370 Nm ροπής. Το κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να είναι χειροκίνητο έξι σχέσεων ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη με εφτά σχέσεις. Όταν επιλεγεί το αυτόματο κιβώτιο, η Octavia RS χρειάζεται 6.7 δευτερόλεπτα γα την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα και η τελική της ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χλμ./ώρα.
Στη δεύτερη περίπτωση ο κινητήρας είναι πάλι στα 2.0 λίτρα, όμως καταναλώνει πετρέλαιο. Η ισχύς του φτάνει τους 200 ίππους και τα 400 Nm ροπής. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αποκλειστικά το αυτόματο εφτάρι, ενώ η πετρελαιοκίνητη Octavia RS, είναι η μοναδική που μπορεί να εξοπλιστεί με τετρακίνηση. Το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 6.8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι και πάλι περιορισμένη στα 250 χλμ./ώρα.
Φυσικά η εμφάνιση έχει δεχτεί κάποιες πινελιές ώστε να είναι έκδηλος ο χαρακτήρας των Octavia RS, ανεξάρτητα από το καύσιμο που χρησιμοποιείται.
Βασικό στοιχείο διαφοροποίησης είναι η τοποθέτηση body kit, ίδιο με εκείνο που είχαμε δει στην plug-in υβριδική Octavia RS iV. Διαφορετικοί είναι οι προφυλακτήρες, η γρίλια, ακόμα και τα LED φωτιστικά σώματα. Σε διάφορα σημεία υπάρχουν μαύρες πινελιές και στο ίδιο χρώμα είναι βαμμένες οι ζάντες 18 ιντσών. Αντίθεση δημιουργούν οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων που διακρίνονται στο εσωτερικό τους.
οι αλλαγές συνεχίζονται και στο εσωτερικό. Τα καθίσματα έχουν πιο σπορ χαρακτήρα, το τριάκτινο τιμόνι είναι δερμάτινο και σημαντικό κομμάτι των επιφανειών είναι καλυμμένο με αλκαντάρα. Φυσικά δε θα μπορούσαν να λείπουν οι κόκκινες ραφές και τα ραμμένα σήματα RS. Η εικόνα ολοκληρώνεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και τη μεγαλύτερη οθόνη για το infotainment. Και στις δύο οθόνες τα γραφικά είναι διαφορετικά ώστε να ταιριάζουν με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.