Με το που φτάσαμε στις εγκαταστάσεις του Quattroruote στο Μιλάνο, το μάτι μας έπεσε στο νέο Skoda Kοdiaq.
Στο Μιλάνο ταξιδέψαμε για το EcoBest Challenge by AutoBest, την πλήρη δοκιμασία 13 αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με μετρήσεις κάτω από κανονικές συνθήκες σε ότι έχει να κάνει με την αυτονομία, το χρόνο φόρτισης, την κατανάλωση ρεύματος αλλά και πόσα χλμ. μπορεί να διανύσει το κάθε ένα αυτοκίνητο από τη στιγμή που ο πίνακας οργάνων δείξει «0», ώστε ο κάθε ενδιαφερόμενος να γνωρίζει πραγματικές τιμές.
Όλα αυτά υπό του πιστοποιημένου οργανισμού Bureau Veritas – μια παγκόσμια αναγνώριση της γνήσιας, ολοκληρωμένης, συνεπούς και καινοτόμου μεθοδολογίας που χρησιμοποιείται για τη δοκιμή ηλεκτρικών οχημάτων σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας και την αξιολόγηση των πράσινων διαπιστευτήριών τους στην πραγματική ζωή, με αμερόληπτο τρόπο (τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν προσεχώς και παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον) .Για τρίτη συνεχή χρονιά λοιπόν για το EcoBest Challenge by AutoBest στο Μιλάνο.
Μια δοκιμή που μόνο ο ευρωπαϊκός ανεξάρτητος οργανισμός AutoBest μπορεί να διοργανώσει και εμείς είμαστε περήφανοι που εκπροσωπούμε την Ελλάδα με το motori να είναι παρών στα μεγάλα γεγονότα της αυτοκίνησης.
Χαζεύοντας λοιπόν το νέο Skoda Kodiaq ακούμε τον ήχο των κλειδιών και τον Αλέσιο Βιόλα , από τα διευθυντικά στελέχη του ομίλου Domus, που εκδίδει και την ιταλική Βίβλο της αυτοκίνησης το Quattroruote να μας λέει. « Σε είδα πως το χαζεύεις οπότε πάρε τα κλειδιά» μας λέει ο Αλέσιο ενώ εκείνη την στιγμή καταφθάνει και διευθυντής Τζιαν Λούκα Πελεγκρίνι οδηγώντας Maserati .
Ανταλλάξαμε καλημέρες, απόψεις για την ηλεκτροκίνηση, τις νέες μάρκες ηλεκτρικών στην Ευρώπη όπως BYD, XPeng, Smart και ανανεώσαμε το ραντεβού μας για το μεσημεριανό pranzo.
Skoda: Το Kodiaq ήταν στο γαλάζιο -νέο- χρώμα στην 7θέσια έκδοση με κινητήρα diesel και να πως το πρόσωπο μας φωτίστηκε.
Από πλευράς εξωτερικής σχεδίασης οι κυριότερες αλλαγές εντοπίζονται στο πίσω μέρος .
Νέα φώτα που ενώνεται μεταξύ τους στο κάτω μέρος , προφυλακτήρας και ένα διακοσμητικό χρωμίου μεταξύ του πλαϊνού παραθύρου και της πόρτας αποσκευών.
Για μπροστά οι αλλαγές είναι πιο διακριτικές και εστιάζονται κυρίως στον προφυλακτήρα και στον αεραγωγό.
Το Kodiaq εξακολουθεί να κρατά τη σημαία ως η ναυαρχίδα της μάρκας στα SUV με τις εξωτερικές διαστάσεις να είναι ελαφρώς αυξημένες σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Σε μήκος/πλάτος/ύψος οι διαστάσεις είναι 4.758/1.864/1.658 χλστ. με μεταξόνιο 2.791 χλστ. με 189 χλστ. απόσταση από το έδαφος.
Οι αντίστοιχες διαστάσεις της προηγούμενης γενιάς είναι 4.697/1.882/1.681 χλστ. με μεταξόνιο 2.788 χλστ.
Οι χώροι των αποσκευών ως 7θέσιο είναι 340 λίτρα. Ως 5θεσιο 845 και αναδιπλωμένες οι δύο σειρές 2.035 λίτρα.
Ευχάριστο γεγονός η ύπαρξη ρεζέρβας. Κάτι ιδιαίτερα σημαντικό όχι μόνο επειδή πρόκειται για SUV μοντέλο , αλλά κυρίως λόγω της ποιότητας των ελληνικών δρόμων ( ελάχιστες εξαιρέσεις)
Τις πιο πολλές αλλαγές τις συναντάμε στο εσωτερικό. Εντελώς νέα σχεδίαση.
Νέο δίεδρο ταμπλό και όλα νέα ανακυκλώσιμα ποιοτικά υλικά.
Νέα πιο ανατομικά καθίσματα και φυσικά ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών καθώς και ψηφιακή οθόνη που είναι τοποθετημένη εκτός ταμπλό, 13 ιντσών που δείχνει σαν να είναι αιωρούμενη.
Επίσης ο επιλογέας έχει μεταφερθεί στη δεξιά μεριά της κολόνας του τιμονιού ενώ στην αριστερή υπάρχουν δύο άλλοι μοχλοί.
Ο ένας για το cruise control και ο άλλος ο μεγαλύτερος για τα φλας και τους καθαριστήρες .
Πολύ προσεγμένα τα υλικά των επενδύσεων και στις πόρτες, τουλάχιστον στην έκδοση την οποία είχαμε στα χέρια μας στην Ιταλία, και κάθε φορά που ταξιδεύουμε στη χώρα των Ferrari, Tod’s, Ferretti, Armani, Riva, Cantieri di Piza, , Cafe Greco, Prada, Spaghetti , espresso (μας έχουν ζαλίσει και με τα Golden Goose κάτι chic κυρίες με ανοικτό λογαριασμό στην Hermes) μας ανοίγει η καρδιά μας.
Επιστροφή όμως στο γαλάζιο των φωτογραφιών που είναι η έκδοση με τον 2λιτρο diesel κινητήρα απόδοσης 150 ίππων με 360 Nm ροπής και αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη.
Τι μοτέρ είναι αυτό! Ιδανικό για ταξίδια, με άμεση απόκριση και ισχύ
Ο Αλέσιο έδωσε εντολή στο staff της πίστας, εκεί που η ομάδα κάνει τις δοκιμές των αυτοκινήτων τα οποία δημοσιεύονται στα μέσα τα οποία εκπροσωπεί, να μας ανοίξουν και να μπούμε στο χώρο δοκιμών.
Διαδρομές για την ανάρτηση, για την ποιότητα κύλισης, για τη συμπεριφορά , για το φρενάρισμα και όταν βρίσκεσαι σε τέτοιο περιβάλλον αισθάνεσαι ότι κάνεις μια δουλειά που θέλει μεράκι, κέφι, αφοσίωση, γνώση ώστε να εκμεταλλευτείς την ευκαιρία που σου δίνεται.
Και κάθε φορά που βρισκόμαστε στις εγκαταστάσεις του Quattroruote (έχει γίνει δεύτερο σπίτι μας από τα συνεχή ταξίδια εκεί όπου συναντάς επαγγελματίες με συνείδηση και πιστεύω) εκμεταλλευόμαστε τις καταστάσεις στο έπακρον.
Η ώρα πέρασε στο πεδίο δοκιμών, βγάλαμε τα συμπεράσματά μας για το νέο Kodiaq, συμπαγές, σταθερό, υψηλό βαθμό σε ηχομόνωση και κράτημα, παρά τις εξωτερικέ διαστάσεις, ελαφρύ κάπως τιμόνι, χωρίς να ενοχλεί, και έπρεπε να αφήσουμε το χώρο καθώς πρόβαλε η μακριά μούρη της Maserati ( δεν αναφέρουμε το μοντέλο για λόγους αρχής).
Η συνέχεια στο οδικό δίκτυο οδηγώντας μεταξύ Παβίας και Μιλάνο τόσο στην αουτοστράντα όσο και στον επαρχιακό δρόμο με το κομπιούτερ να είναι κολλημένο στο 5.5 λίτρα/100 χλμ.
Χωρίς κανένα πνεύμα οικονομίας, απεναντίας «χτυπήσαμε» κάτι 200άρια ενώ η πρόκληση-πρόσκληση ενός vero espresso Italiano μας οδήγησε σε πολλές στάσεις σε αυτά τα τρομερά Αutogrill ( στην Ιταλία θα απολαύσεις καλό καφέ παντού, και θα γευτείς επίσης παντού φοβερά σάντουιτς και εδέσματα, είναι η κουλτούρα τέτοια των Ιταλών που δεν κάνουν εκπτώσεις σε αυτό το ζήτημα ) ενώ το τηλέφωνο δεν έπαψε να «χτυπάει» από τον Κύπριο συνάδελφο Πέτρο Σουτζή με ρόλο βασικό στο AutoBest, που μας «έψαχνε».
Αφού δεν ήθελε να έρθει μαζί μας, και προτίμησε τα γυρίσματα με τα 13 αυτοκίνητα του EcoBest challenge by AutoBest σε ανοικτή γραμμή με τον Μίλτο, τον γιό του, στην Κύπρο, τον «τιμωρήσαμε» και τον αφήσαμε στην πίστα. Το μετάνιωσε, ας πρόσεχε…
Γράψαμε πολλά χλμ . στην Ιταλία στο τιμόνι του νέου Kodiaq ακούγοντας και μια ραδιοφωνική εκπομπή αφιερωμένη στον αγαπημένο μας Αντριάνο Τσελεντάνο, πριν επιστρέψουμε αφήνοντας το pranzo για την cena στο La Quintana που λειτουργεί στον ίδιο χώρο από το 1948( φοβερό το risotto)
Να αναφέρουμε και τα περί επιδόσεων με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 203 χλμ./ώρα, ο χρόνος για την επιτάχυνση 0-100 είναι 9,8 δευτ. με 145 γρ./χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.
Ποιοτική και σχεδιαστική αναβάθμιση για το Kodiaq που ειδικά στην έκδοση diesel απλά υποκλινόμαστε.
Δρομέας μεγάλων αποστάσεων, με πολύ καλή περιμετρική θέα,
Όσο για την τιμή υπομονή λίγες ημέρες καθώς οργανώνεται η πανελλαδική παρουσίαση του μοντέλου στη Λίμνη Βουλιαγμένης όπου και θα ανακοινωθούν οι τιμές…
Επιστροφή με Aegean με την πτήση 665 από Μιλάνο. «Φάγαμε» μια ώρα καθυστέρηση αλλά η πτήση όπως και η προσγείωση ήταν εξαιρετική με κυβερνήτη τον Φίλιππο Φιλιππακόπουλο, (ευγενής με αρχές) γιος του συναδέλφου Πάνου, που υπήρξε και πρόεδρος του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα».
Περισσότερες φωτογραφίες