Αναπόσπαστα τμήματα σε κάθε Skoda, αλλά και γενικότερα σε όλα τα αυτοκίνητα, αποτελούν οι γυάλινες επιφάνειες, οι οποίες εξασφαλίζουν την απαραίτητη ορατότητα.
Αν και η εξέλιξη σε κάθε πτυχή των σύγχρονων αυτοκινήτων είναι ταχύτατη, οι γυάλινες επιφάνειές τους μοιάζουν στάσιμες, ωστόσο αυτό δεν ισχύει σύμφωνα με τη Skoda. Η τσέχικη εταιρεία λοιπόν μας εξηγεί πώς επιλέγονται τα κρύσταλλα που χρησιμοποιούνται στα παρμπρίζ και στα πλευρικά παράθυρα των αυτοκινήτων, αλλά και την τεχνολογία που ενσωματώνουν.
Αρχικά η Skoda αναφέρει ότι υπάρχουν δυο είδη γυαλιού που τοποθετούνται σήμερα στα αυτοκίνητα. Ο λόγος για το γυαλί μονής στρώσης και για το πολυστρωματικό γυαλί. Το πρώτο επιλέγεται κυρίως για τα πλαϊνά παράθυρα και τις ηλιοροφές, καθώς είναι ψημένο, ώστε σε περίπτωση που σπάσει να γίνει πολλά μικρά θρύψαλα. Έτσι ο κίνδυνος τραυματισμού των επιβατών είναι μικρότερος σε σύγκριση με μεγάλα αιχμηρά σπασμένα γυαλιά.
Το πολυστρωματικό γυαλί τώρα αποτελείται από τρία μέρη, με δύο στρώματα γυαλιού και ένα λεπτό φιλμ ανάμεσά τους, επομένως δε θρυμματίζεται όταν σπάει, ενώ χρησιμοποιείται χωρίς εξαίρεση στα παρμπρίζ. Σημειώνεται ότι το πολυστρωματικό γυαλί μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί στα πλαϊνά παράθυρα, για να βοηθήσει στη βελτίωση της ηχομόνωσης.
Για να μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα ένα αυτοκίνητο στους δρόμους πρέπει το παρμπρίζ και τα εμπρός πλευρικά παράθυρα να είναι διαφανή σε ποσοστό 70%. Άρα η τοποθέτηση μεμβρανών στις συγκεκριμένες γυάλινες επιφάνειες απαγορεύεται. Τα πιο σκούρα πίσω κρύσταλλα δημιουργούνται με δυο τρόπους. Προσθέτοντας μια έγχρωμη χρωστική ουσία απευθείας στο λιωμένο γυαλί ή χρησιμοποιώντας μια έγχρωμη ενδιάμεση μεμβράνη στο πολυστρωματικό γυαλί.
Ειδικά για το παρμπρίζ σημειώνεται ότι το ίδιο το γυάλινο υλικό και ίσως η παρουσία τεχνολογίας θέρμανσης δημιουργούν από μόνα τους ένα επίπεδο αδιαφάνειας έως και 30%. Για τη θέρμανση του παρμπρίζ η μεμβράνη ανάμεσα στα δύο στρώματα γυαλιού μπορεί να περιέχει λεπτά σύρματα βολφραμίου, ενώ μια πιο σύγχρονη λύση είναι ένα λεπτό μεταλλικό στρώμα που εφαρμόζεται με ατμό.
Η διαφάνεια του παρμπρίζ δεν είναι απαραίτητη μόνο για την ορατότητα που έχει ανάγκη ο οδηγός, αλλά και για τα τεχνολογικά συστήματα όπως οι ενσωματωμένες κάμερες και αισθητήρες. Στα οχήματα που εξοπλίζονται με head-up display προβάλλονται ενδείξεις πάνω στο παρμπρίζ, στο οποίο εφαρμόζεται ένα ειδικό φιλμ που αντισταθμίζει το «διπλασιασμό» της εικόνας.
Σχετικά με τις πανοραμικές ηλιοροφές, ισχύουν και εδώ αυστηροί κανόνες ασφαλείας, αλλά το ποσοστό διαφάνειας τους είναι ελεύθερο. Παράλληλα όμως πρέπει να προστατεύει το εσωτερικό όσο το δυνατόν περισσότερο από την υπερβολική θέρμανση, με τα ρολά σκίασης να είναι μια λύση, αλλά όχι η ιδανική.
Για παράδειγμα στην πανοραμική γυάλινη οροφή του Skoda Enyaq θερμική προστασία παρέχεται μέσω ενός λεπτού μεταλλικού στρώματος στην πολυστρωματική δομή του, αντανακλώντας τις ακτίνες του ήλιου και προστατεύοντας καλύτερα την καμπίνα από την υπερθέρμανση.