Με όλα αυτά τα καλώδια που έχουν τοποθετηθεί στο αμάξωμα του νέου Skoda Enyaq iV μοιάζει με το ανθρώπινο σώμα όταν υποβάλλεται σε τεστ κοπώσεως. Ωστόσο η τσέχικη εταιρεία στην προκειμένη περίπτωση δεν ελέγχει την «καρδιά» του αμιγώς ηλεκτροκίνητου Enyaq iV, αλλά την ανθεκτικότητα του σε ακραίες θερμοκρασίες.
Η Skoda λοιπόν μας βάζει για πρώτη φορά μέσα στον κλιματικό θάλαμο των ηλεκτρικών της οχημάτων. Αξίζει να αναφέρουμε στο σημείο αυτό ότι στον Όμιλο Volkswagen κλιματικό θάλαμο ηλεκτρικών οχημάτων διαθέτει η Αudi στην Κίνα και η Skoda, η οποία δηλώνει ότι ο δικός της είναι λίγο πιο μοντέρνος και διαθέτει περισσότερα συστήματα ασφαλείας.
Τι ακριβώς συμβαίνει μέσα σε έναν κλιματικό θάλαμο ηλεκτρικών οχημάτων; Εντός 25 ημερών προσημειώνονται οι θερμοκρασίες Κεντρικής Ευρώπης, στις οποίες καλείται να ανταπεξέλθει ένα ηλεκτρικό όχημα σε τέσσερα χρόνια.
Οι μηχανικοί της Skoda ελέγχουν πως αντιδρούν και πόσο αλλοιώνονται, ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία, υλικά και εξαρτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με τη Skoda στον κλιματικό θάλαμο ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να αναπτυχθούν θερμοκρασίες αντίστοιχες με την έρημο της Αριζόνα, φτάνοντας του +42 βαθμούς Κελσίου, ακραία υγρασία όπως αυτή της Φλόριντα, και παγωνιά στους -10 βαθμούς Κελσίου ανάλογη με αυτή των Άλπεων.
Η Skoda χρειάστηκε λίγο παραπάνω από ένα χρόνο για να κατασκευάσει τον κλιματικό θάλαμο ηλεκτρικών οχημάτων, ο οποίος είναι ένα προσεκτικά μονωμένο δωμάτιο, το οποίο διαθέτει 28 εκπομπούς φωτός μετάλλου-αλογονιδίου, απόδοσης 2,5 ή 4 kW, που προσμοιάζουν καλύτερα το πραγματικό ηλιακό φως. Τους εκπομπούς φωτός η Skoda πρέπει να τους αντικαθιστά μετά από κάθε τρεις δοκιμές.
Για λόγους ασφαλείας ο θάλαμος είναι γεμάτος αισθητήρες που παρακολουθούν τη θερμοκρασία, ενώ αυτόματα σταματά η δοκιμή αν ανιχνευτεί κάποιο πρόβλημα. Εδώ να πούμε ότι ορισμένα μέρη των ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να αναπτύξουν θερμοκρασίες που αγγίζουν τους +110 βαθμούς Κελσίου. Η αίθουσα ελέγχου της δοκιμής χωρίζεται από τον κλιματικό θάλαμο με ένα παχύ τοίχο, ενώ σύντομα οι τεχνικοί της Skoda θα μπορούν να επιβλέπουν τις δοκιμές μέσα από τα smartphones τους.