Ένα σημαντικό ορόσημο στην παραγωγική της διαδικασία ανακοίνωσε η Skoda, το οποίο όμως δεν αφορά τα οχήματά της.
Η τσέχικη εταιρεία κατασκευάζει επίσης και μπαταρίες υψηλής τάσης, οι οποίες τοποθετούνται σε εξηλεκτρισμένα οχήματα. Ήταν Σεπτέμβριος του 2019 όταν η Skoda στο κεντρικό της εργοστάσιο που βρίσκεται στη Μλάντα Μπόλεσλαβ ξεκίνησε την παραγωγή μπαταριών υψηλής τάσης για το plug-in υβριδικό σύστημα της Superb iV. Πλέον, από το Μάιο του 2022, κατασκευάζει μπαταρίες υψηλής τάσης αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, τα οποία δομούνται στην πλατφόρμα MEB.
Οι εν λόγω μπαταρίας τοποθετούνται στα Skoda Enyaq και Elroq, καθώς επίσης και σε άλλα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα των Volkswagen, Audi, Seat και Cupra. Καλύπτοντας τις ανάγκες που έχουν και άλλες μάρκες του Ομίλου Volkswagen η συνολική παραγωγή μπαταριών έφτασε το 1 εκατομμύριο.
Το 2023 στο εργοστάσιο της Μλάντα Μπόλεσλαβ προστέθηκε και δεύτερη γραμμή παραγωγής, αυξάνοντας την ημερήσια παραγωγική ικανότητα στα 1.500 συστήματα μπαταριών. Μια μπαταρία ολοκληρώνεται σε χρόνο μόλις 60 δευτ. Σε κάθε βάρδια απασχολούνται περίπου 90 εργαζόμενοι, σε μια περιοχή παραγωγής σχεδόν 10.500 τετραγωνικών μέτρων. Παράλληλα μαζί τους εργάζονται και 82 πλήρως αυτοματοποιημένα ρομπότ, τα οποία αναλαμβάνουν τη διαχείριση ιδιαίτερα βαρέων εξαρτημάτων.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι μια μπαταρία, χωρητικότητας 82 kWh, όταν εκφορτώνεται από τη γραμμή παραγωγής, ζυγίζει περίπου 490 κιλά. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που κατασκευάζονται στη Μλάντα Μπόλεσλαβ διαθέτουν αρθρωτό σχεδιασμό, που επιτρέπει την παραγωγή μιας ευρείας γκάμας, καθώς μπορούν να αποτελούνται από 8 έως 13 μονάδες, με 16 έως 26 κυψέλες, παρέχοντας χωρητικότητα 55 έως 91 kWh (καθαρή χωρητικότητα: 52 έως 86 kWh).
Skoda: Τεχνολογίες αιχμής
Από τον περασμένο Ιούνιο λειτουργεί και μια υπερσύγχρονη εγκατάσταση για τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας ποιοτικού ελέγχου των τελικών συναρμολογημένων μπαταριών. Το συγκεκριμένο σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία υπολογιστικής τομογραφίας (CT), ικανή να καταγράφει περίπλοκες εσωτερικές λεπτομέρειες τόσο μικρές όσο 4 μικρόμετρα (τέσσερα χιλιοστά του χιλιοστού).
Αυτή η τεχνολογία παρέχει εξαιρετικά λεπτομερή απεικόνιση των εσωτερικών εξαρτημάτων της μπαταρίας, επιτρέποντας τον εντοπισμό πιθανών λαθών σε μεμονωμένα μέρη χωρίς να αποσυναρμολογηθεί ολόκληρο το σύστημα μπαταρίας. Επιπλέον, το σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εξέταση κυψελών που έχουν ήδη λειτουργήσει.