Ένα νέο ρεκόρ παραγωγής ανακοίνωσε η Skoda, ωστόσο αυτό δεν αφορά κάποιο από τα μοντέλα της.
Πάμε λοιπόν μια βόλτα μέχρι την Μλάντα Μπόλεσλαβ της Τσεχίας, όπου βρίσκεται το κεντρικό εργοστάσιο της Skoda. Για την ακρίβεια θα εισέλθουμε σε έναν ειδικό χώρο, έκτασης περίπου 2.000 τ.μ. Εκεί κατασκευάζονται οι μπαταρίες υψηλής τάσης που χρησιμοποιούν τα plug-in υβριδικά οχήματα, τα οποία δομούνται πάνω στην πλατφόρμα MQB.
Σύμφωνα με τη Skoda χρειάζονται περίπου δύο ώρες για την κατασκευή μιας μπαταρίας. Κατά τη διάρκεια παραγωγής της διέρχεται από 66 διαφορετικούς σταθμούς εργασίας. Αξίζει να αναφέρουμε ότι κάθε 88 δευτερόλεπτα κυλά από τη γραμμή παραγωγής μια νέα μπαταρία. Η ημερήσια παραγωγή μπαταριών ανέρχεται στις 800 μονάδες.
Η Skoda ανακοίνωσε ότι η παραγωγή τους έφτασε πρόσφατα στον αριθμό ορόσημο των 100.000 μονάδων. Σημειώνεται ότι οι εν λόγω μπαταρίες δε τοποθετούνται μόνο στα plug-in υβριδικά οχήματα της Skoda, όπως είναι οι Superb iV και Octavia iV, αλλά και στα ανάλογης τεχνολογίας Audi, Seat και Volkswagen.
Εκτός από τους συνολικά 58 υπαλλήλους στη γραμμή παραγωγής των μπαταριών εργάζονται και 13 ρομπότ. Αποστολή τους είναι να μεταφέρουν βαριά εξαρτήματα που ζυγίζουν από 210 έως 500 κιλά.
Skoda 1203: Γεννήθηκε το 1968 επιστρέφει το 2021
Η παραγωγή μπαταριών για plug-in υβριδικά οχήματα ξεκίνησε στο κεντρικό εργοστάσιο της Skoda το Σεπτέμβριο του 2019. Για να υπάρξουν οι κατάλληλες υποδομές η Skoda προχώρησε σε μια επένδυση ύψους περίπου 25,3 εκατομμυρίων ευρώ.
Στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις εφαρμόζονται οι υψηλότερες προδιαγραφές ασφάλειας και ποιότητας στον έλεγχο των μπαταριών. Πραγματοποιείται έλεγχος του κυκλώματος ψύξης και τσεκάρεται ότι δεν υπάρχουν διαρροές, ενώ στο τέλος η μπαταρία φορτίζεται πλήρως. Στη γραμμή παραγωγής η αριστερή και δεξιά μονάδα της κάθε μπαταρίας δέχεται ξεχωριστή επεξεργασία.
Μια ειδική μεμβράνη, με θερμική αγωγιμότητα, μειώνει τη θερμότητα και βοηθά στη ψύξη του συναρμολογημένου συστήματος μπαταριών. Επιπλέον, ένα ψυκτικό υγρό προστίθεται μεταξύ των δύο μονάδων της μπαταρίας πριν τοποθετηθεί πάνω τους το αλουμινένιο κάλυμμα.