H σταδιακή μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα είναι λογικό να δημιουργεί σύγχυση, αλλά και πολλές απορίες στο κοινό.
Για το λόγο αυτό λοιπόν η Skoda αποφάσισε να δώσει ορισμένες βασικές πληροφορίες που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση, ενώ εξηγεί πως η εναλλακτική αυτή μορφή ενέργειας θα αλλάξει τον τρόπο που οδηγούμε και μετακινούμαστε.
1. Στα ηλεκτρικά Skoda δε χρειάζεται να γυρίσετε το κλειδί στη μίζα ή να πατήσετε το start button. Απλά εισέρχεστε με το κλειδί στο όχημα, πατάτε το πεντάλ του φρένου και ένα μήνυμα στο ψηφιακό πίνακα οργάνων σας ενημερώνει ότι είστε έτοιμοι για αναχώρηση.
2. Ξεχάστε τις αλλαγές ταχυτήτων. Τα ηλεκτρικά Skoda χρησιμοποιούν αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης, επομένως ο λεβιές προσφέρει απλά τις επιλογές για οδήγηση, όπισθεν, στάθμευση και «νεκρά».
3. Η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων σηκώνει μεγάλη συζήτηση, το σημαντικό όμως είναι ότι αυξάνεται, όσο η σχετική τεχνολογία εξελίσσεται. Η αυξομείωση της αυτονομίας εξαρτάται κυρίως από το στυλ οδήγησης, τη χρήση κλιματισμού, το βάρος που μεταφέρει το όχημα, την εξωτερική θερμοκρασία και την ταχύτητα. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το ηλεκτρικό Enyaq iV προσφέρει αυτονομία έως 547 χλμ!
4. Ένα ακόμα «καυτό» θέμα των ηλεκτρικών οχηµάτων είναι ο χρόνος φόρτισης τους. Η φόρτιση μπορεί να γίνει από εναλλασσόμενο (AC) ή συνεχές ρεύμα (DC). Η φόρτιση AC δεν είναι τόσο γρήγορη όσο η φόρτιση DC, η οποία σχετίζεται με την ισχύ που παρέχεται από το δίκτυο.
Επιπλέον, πρίζες 230 V ή 400 V στο οικιακό δίκτυο παρέχουν εναλλασσόμενο ρεύμα, το οποίο το ηλεκτρικό όχημα πρέπει να μετατρέψει σε συνεχές ρεύμα. Η φόρτιση από μια τριφασική πρίζα είναι ταχύτερη λόγω της υψηλότερης ροής ενέργειας, αλλά και πάλι πρέπει να μετατραπεί σε συνεχές ρεύμα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι από συνεχές ρεύμα DC χρειάζονται μόλις 36 λεπτά για να φορτιστεί μια μπαταρία από το 10% στο 80%, ωστόσο το υπόλοιπο 20% μπορεί να διαρκέσει περίπου το ίδιο χρονικό διάστημα.
5. Συχνά μπορεί να ακούτε τη λέξη wallbox, αλλά να μη γνωρίζετε τι είναι. Πρόκειται για μια επιτοίχια συσκευή φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα. Τροφοδοτείται από εναλλασσόμενο ρεύμα. Το επίσημο wallbox της τσέχικης εταιρείας είναι το Skoda iV Charger, το οποίο διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, η κάθε μια με διαφορετικό επίπεδο λειτουργικότητας.
6. Στην Ελλάδα το δίκτυο σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει διευρυνθεί σημαντικά, αλλά όχι σε επαρκή βαθμό. Στους υφιστάμενους πάντως μπορούν να συνδεθούν όλα τα ηλεκτρικά Skoda. Το καλώδιο με υποδοχή CCS (Combined Charging System) είναι το πιο διαδεδομένο για τη γρήγορη φόρτιση DC. Η υποδοχή Mennekes χρησιμοποιείται για φόρτιση AC, επομένως βρίσκεται τόσο στα οικιακά wallbox όσο και στο καλώδιο που παρέχεται με το αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να συνδεθεί σε διφασικές πρίζες 230 V και τριφασικές πρίζες 400 V.
7. Για να πληρώσετε το ρεύμα σε ένα δημόσιο σταθμό φόρτισης θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει εγγραφή στην εκάστοτε υπηρεσία, όπως το Powerpass της Skoda που δίνει πρόσβαση στο δίκτυο γρήγορης φόρτισης IONITY. Μέσω εφαρμογής στο smartphone σας βλέπετε αμέσως τα στοιχεία χρέωσης και πληρωμής.
8. To άγχος πολλών υποψήφιων αγοραστών ηλεκτρικού οχήματος είναι η αντοχή της μπαταρίας. Η Skoda προσφέρει εγγύηση μπαταρίας 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων. Στην περίπτωση του Enyaq iV, η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι εγγυημένο ότι δε θα πέσει κάτω από το 70% του αρχικού της επιπέδου κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Τέλος, να πούμε ότι το Enyaq iV χρειάζεται σέρβις κάθε δυο χρόνια, κάτι που ισχύει στις περισσότερες χώρες, εκτός αν η νομοθεσία ορίζει κάτι διαφορετικό.