H «Οδύσσεια» των επερχόμενων Skoda Kodiaq και Superb έφτασε στο τέλος της, καθώς ολοκληρώθηκαν οι σκληρές δοκιμές τους.
Σύμφωνα με τη τσέχικη εταιρεία, η παγκόσμια πρεμιέρα των δυο μοντέλων θα πραγματοποιηθεί εντός του φθινοπώρου. Προηγήθηκε όμως ένα εκτεταμένο πρόγραμμα εξαντλητικών δοκιμών σε ακραίες συνθήκες, διάρκειας δυο ετών, με τα νέα Kodiaq και Superb να διανύουν πάνω από 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα.
Με τον τρόπο αυτό η Skoda προσομοιώνει σε δυο χρόνια την πραγματική χρήση και τις αποστάσεις που θα κάλυπτε ένα όχημα εντός 40 ετών! Σημειώνεται ότι πρώτες εικονικές δοκιμές για ένα νέο μοντέλο ξεκινούν περίπου τέσσερα χρόνια πριν από το ντεμπούτο του, ενώ στον πραγματικό κόσμο και στους δρόμους αρχίζουν περίπου δύο χρόνια μετά.
Οδηγήθηκαν σε αστικό περιβάλλον, σε επαρχιακούς δρόμους και αυτοκινητόδρομους, ενώ σχεδόν 7.000 εξαρτήματά τους, αξιολογήθηκαν στη συνέχεια για την ποιότητα και την ανθεκτικότητα που επέδειξαν. Στο μικροσκόπιο των εργαστηρίων μπαίνουν πολλά μεμονωμένα εξαρτήματα, αλλά και μεγαλύτερα τμήματα, όπως η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DCC Pro και οι νέοι προβολείς Top Led Matrix.
Τα ταξίδια των Skoda Kodiaq και Superb
Αμφότερα τα νέα Kodiaq και Superb «ίδρωναν» και «ξεπάγιαζαν» στις αντίξοες καιρικές συνθήκες που επέλεξαν οι τεχνικοί της Skoda να τα οδηγήσουν. Ταξίδεψαν από τους -30 βαθμούς Κελσίου του Αρκτικού Κύκλου στα θερμότερα κλίματα της Ισπανίας και της Αφρικής μέχρι την έρημο της Αριζόνα, όπου ο υδράργυρος σκαρφάλωνε στους +50 βαθμούς Κελσίου.
Στις Αυστριακές Άλπεις τσέκαραν την ικανότητα ρυμούλκησης των Kodiaq και Superb σε ορεινούς δρόμους με κλίση 13%. Οι μεγάλες εναλλαγές στις θερμοκρασίες αποδείχτηκαν πολύτιμες στην αξιολόγηση της θερμικής συμπεριφοράς των plug-in υβριδικών συστημάτων που διαθέτουν στη γκάμα τους τα Kodiaq και Superb. Παράλληλα ελέγχτηκε η απόδοση της μπαταρίας (υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 100 χλμ.) σε διάφορες υποδομές φόρτισης.