Έχετε αναρωτηθεί πώς εξασφαλίζεται η στεγανότητα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ώστε να μην καταφέρνει το νερό να εισχωρήσει;
Η Skoda μας δίνει ορισμένες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το πως διεξάγει τις δοκιμές στεγανότητας στα μοντέλα της. Αρχικά η τσέχικη εταιρεία διευκρινίζει ότι δεν ελέγχει μόνο τη στεγανότητα στα υπό εξέλιξη μοντέλα της, αλλά σε αυτά που βρίσκονται ήδη στη γραμμή παραγωγής.
Στόχος είναι να διαπιστωθεί αν περνάει νερό στο εσωτερικό όταν για παράδειγμα το αυτοκίνητο εισέρχεται μέσα στο πλυντήριο ή κατά τη διάρκεια βροχόπτωσης. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η αίθουσα δοκιμών στεγανότητας στο εργοστάσιο της Skoda δημιουργήθηκε το 1982.
Πρόσφατα εκσυγχρονίστηκε σημαντικά, καθώς διπλασιάστηκε η χωρητικότητα της, ενώ διευρύνθηκε το πεδίο των δοκιμών. Το βασικό σενάριο δοκιμής είναι η βροχόπτωση με τη ροή νερού να βρίσκεται στα 25 λίτρα/τ.μ./ λεπτό. Ωστόσο η βροχόπτωση μπορεί να διπλασιαστεί και να προσημειώσει με μουσώνα. Συνήθως η δοκιμή διαρκεί λίγα λεπτά, όμως πραγματοποιούνται και δοκιμές διάρκειας αρκετών ωρών.
Πλέον χάρη στα ειδικά μηχανήματα μπορούν να πραγματοποιηθούν και δοκιμές στεγανότητας με το αυτοκίνητο να βρίσκεται σε κλίση. Σε περίπτωση που εντοπιστεί πρόβλημα σε προ-παραγωγής όχημα υπάρχει συνεργασία με το Τμήμα Τεχνικής Ανάπτυξης για την επίλυση του.
Η δοκιμή στεγανότητας με ρίψη νερού υπό πίεση, προσομοιάζει το πλύσιμο του αυτοκινήτου στο χέρι ή στο πλυντήριο. Η πίεση στα ακροφύσια κυμαίνεται μεταξύ 60 και 90 bar, ανάλογα με τον τύπο της δοκιμής.
Ειδική μνεία αξίζει στη νέα τεχνολογία RFID (αναγνώριση ραδιοσυχνοτήτων), μια ανέπαφη μέθοδος που χρησιμοποιεί ένα ψηφιακό σύστημα για την ανίχνευση της παρουσίας νερού μέσα στο αυτοκίνητο. Μικροί αισθητήρες RFID που αναγνωρίζουν την υγρασία μπορούν να ενσωματωθούν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, ένα πλαίσιο ανάγνωσης περνά πάνω από το αυτοκίνητο για να διαβάσει τα δεδομένα από τους αισθητήρες και να προσδιορίσει εάν έχει εκτεθεί σε νερό.
Αν τώρα εντοπιστεί νερό, ακολουθείται μια λεπτομερής ανάλυση για να διαπιστωθεί από που πέρασε το νερό. Όλο το νερό που χρησιμοποιείται στις δοκιμές στεγανότητας ανακυκλώνεται (έως και 375 λίτρα/λεπτό). Δέκα κυβικά μέτρα νερού που λαμβάνονται από δεξαμενή κυκλοφορούν μέσα στο κλειστό κύκλωμα της αίθουσας δοκιμών. Κατά τον καθαρισμό, το νερό διέρχεται από φίλτρα και απολυμαίνεται με υπεριώδη ακτινοβολία κάθε βράδυ. Το νερό στο κύκλωμα αλλάζει μία φορά το μήνα και στη συνέχεια ρέει στην αποχέτευση.