Ούτε έναν, ούτε δυο, αλλά τρεις συνολικά λόγους έχει η Skoda να καμαρώνει για τις παραγωγικές της δυνατότητες.
Η τσέχικη εταιρεία λοιπόν ανακοίνωσε τρία νέα ορόσημα στην παραγωγική της δραστηριότητα. Το πρώτο αφορά το Kodiaq, το δεύτερο τον κινητήρα και το τρίτο το κιβώτια ταχυτήτων. Πάμε λοιπόν να μιλήσουμε με νούμερα, ώστε να καταλάβουμε πόσο έχει αναπτύξει η Skoda τις παραγωγικές της ικανότητες.
Ξεκινάμε με το Kodiaq, το μεγαλύτερο SUV στη γκάμα της Skoda, η παραγωγή του οποίου έφτασε στις 750.000 μονάδες, ενώ μάλλον ο επόμενος στόχος του είναι να φτάσει το 1 εκατομμύριο. Υπενθυμίζουμε ότι το Kodiaq λανσαρίστηκε το φθινόπωρο του 2016, πέρυσι ανανεώθηκε, ενώ προσφέρεται και επταθέσιο. To Κodiaq με αριθμό παραγωγής 750.000 βγήκε από το εργοστάσιο της Skoda στο Κβασίνι, εκεί όπου παράγεται επίσης το Karoq, Superb και Superb iV.
Από το 2012 στο κεντρικό της εργοστάσιο στη Μπλάντα Μπόλεσλαβ η Skoda κατασκευάζει τον κινητήρα EA211, με τη συνολική του παραγωγή να έχει φτάσει πλέον στα 4 εκατομμύρια. Περίπου 700 εργαζόμενοι παράγουν καθημερινά 2.500 αλουμινένια μπλοκ κινητήρων για τους τρικύλινδρους 1.0 MPI, 1.0 MPI EVO, 1.0 TSI και 1.0 TSI EVO, καθώς και για τους τετρακύλινδρους 1.6 MPI και 1.4 TSI. Οι εν λόγω κινητήρες δεν τροφοδοτούν μόνο μοντέλα της Skoda, καθώς χρησιμοποιούνται επίσης από Volkswagen, Audi και Seat.
Τέλος, πάνω από 2 εκατομμύρια μηχανικά κιβώτια MQ/SQ100 έχουν κατασκευαστεί από το 2011 στη Μπλάντα Μπόλεσλαβ για τη Fabia και για άλλα μοντέλα του Ομίλου Volkswagen. Παράλληλα η παραγωγή του επίσης μηχανικού κιβωτίου MQ200 των 5 ή 6 σχέσεων που ξεκίνησε το 2001 αριθμεί πλέον 8,5 εκατομμύρια μονάδες, ενώ το αυτόματο DQ200 από το 2012 έχει φτάσει τις 4 εκατομμύρια μονάδες.