Η Skoda Motorsport δεν αποτελεί εξαίρεση στη συνεχή εξέλιξη των προϊόντων της στον κόσμο των ράλι καθώς αποτελούν μια συνεχής πρόκληση.
Ετσι το 2024 αναμένεται η Evo έκδοση του Fabia RS Rally2, καθώς φέτος ο συναγωνισμός έχει ανέβει με τη συμμετοχή της Toyota με το Yaris Rally2, της Citroen με το C3 Rally2, της Hyundai με το i20 Rally2 (που και αυτή έχει πρόγραμμα βελτίωσης) ενώ να μη ξεχνάμε και την M-Sport με το Ford Fiesta Rally2 Evo.
Skoda: H ομάδα πραγματοποίησε δοκιμές σε δύο εντελώς διαφορετικά μέρη
Στα χιόνια και σε χαμηλές θερμοκρασίες με τον Όλιβερ Σόλμπεργκ στο τιμόνι και τον πολλά υποσχόμενο Τσέχο Έρικ Κάις στα σκληρά χώματα της Πορτογαλίας.
Οι εξελίξεις επικεντρώνονται σε τρεις βασικές πτυχές.
Αμορτισέρ, μετάδοση και αεροδυναμική. Αυτά τα στοιχεία είναι ζωτικής σημασίας για τη διασφάλιση της βέλτιστης απόδοσης σε όλες τις Ειδικές Διαδρομές, αλλά δε πρέπει να ξεχνάμε οτι η FIA έχει θεσπίσει αυστηρούς περιορισμούς στις τροποποιήσεις στα τεχνικά στοιχεία μετά την έγκριση (δελτίο αναγνώρισης) του οχήματος.
Η Skoda Motorsport, γνωρίζοντας αυτά, έχει αφιερώσει τις προσπάθειές της για να μεγιστοποιήσει την απόδοση εντός αυτών των περιορισμών.
Με μόνο τρεις χαρακτήρες μπαλαντέρ (jokers) διαθέσιμους τα δύο πρώτα χρόνια της περιόδου έγκρισης και άλλους δύο δεσμευμένους για προσαρμογές ασφάλειας ή αξιοπιστίας, κάθε αλλαγή πρέπει να εξετάζεται προσεκτικά.
Ο Αλές Ράντα τεχνικός διευθυντής της Skoda Motorsport, υπογράμμισε τη σημασία αυτής της στρατηγικής προσέγγισης: «Βελτιώνουμε συνεχώς το αυτοκίνητο για τις ομάδες, αλλά εντός των ορίων των κανονισμών. Έχουμε επικεντρώσει τις προσπάθειές μας στα αμορτισέρ, στις σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων και στην αεροδυναμική με την βοήθεια των τεχνικών της Volkswagen στην αεροδυναμική σήραγγα στο Ίνγκολσταντ».
Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ένας από τους στόχους της ομάδας της Skoda Motorsport ήταν να καταστήσει το Fabia RS Rally2 ακόμα πιο ανταγωνιστικό σε γρήγορα ράλι σε χωμάτινες επιφάνειες. Ένα σημείο ανάπτυξης από αυτή την άποψη είναι οι αλλαγές των σχέσεων ταχυτήτων. Μέχρι στιγμής έχει εγκριθεί μόνο ένα σετ. Μας επιτρέπεται όμως ένα δεύτερο σετ», εξήγησε ο Ράντα.
Skoda: Ο Κάις επευφημεί τις εργασίες της ομάδας
Ο Έρικ Κάις, επίσημος οδηγός της Skoda από την περασμένη σεζόν, επαίνεσε το έργο της ομάδας τονίζοντας. «Οι προσπάθειες που έκανε η Skoda στις δοκιμές είναι απίστευτες. Τα χωμάτινα αμορτισέρ παρουσιάζουν μεγάλη βελτίωση σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, προσφέροντας μεγαλύτερη πρόσφυση και ασφάλεια».
Ο Όλιβερ Σόλμπεργκ τόνισε επίσης τη σημασία στο να γίνει το αυτοκίνητο «οδηγικό» σε όλες τις Ειδικές Διαδρομές σχολιάζοντας οτι «Η πρόσφατη νίκη στη Σουηδία δείχνει ότι το Skoda Fabia RS Rally2 είναι εξαιρετικά γρήγορο. Αλλά είναι εξίσου σημαντικό το αυτοκίνητο να είναι εύκολο στην οδήγηση για όλους τους πελάτες της κάθε ομάδας, εξασφαλίζοντας αξιόπιστη απόδοση σε κάθε τύπο αγώνα»
Το βελτιωμένο Skoda Fabia RS Rally2 θα εμφανιστεί στο ράλι Πορτογαλίας, τον πρώτο χωμάτινο αγώνα στην Ευρώπη.