Νέο αφεντικό, νέα ταυτότητα, νέα σχέδια για την αυτοκινητοβιομηχανία της Τσεχίας.
Όταν το καλοκαίρι τελειώνει, και έρχεται το φθινόπωρο η Skoda επανατοποθετείται.
Όπως ακριβώς πριν από δύο χρόνια όταν η παγκόσμια πρεμιέρα του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού Enyaq iV ήταν και η πρώτη εμφάνιση του τότε νέου Διευθύνοντος Συμβούλου Τόμας Σέφερ.
Ο Σέφερ όχι μόνο οδήγησε την ηλεκτροκίνηση της Skoda, αλλά ξεκίνησε επίσης το νέο project «Στρατηγική 2030, επόμενο στάδιο»
Σήμερα και από τον Ιούλιο, ο 52χρονος μάνατζερ είναι ο επικεφαλής για τα επιβατικά αυτοκίνητα Volkswagen.
Και στη Skoda; Στις αρχές Ιουλίου, ο Κλάους Ζέλμερ, ο οποίος πέρασε από Porsche για πολλά χρόνια (σε Γερμανία, Γαλλία και κυρίως ΗΠΑ), και προηγουμένως επικεφαλής μάρκετινγκ και πωλήσεων στη Volkswagen, ανέλαβε την έδρα στην Μλάντα Μπόλεσλαβ, την έδρα της Skoda.
Και η πρώτη του μεγάλη παρουσίαση έγινε στο εντυπωσιακό O2 Arena της Χρυσής Πόλης, όπου εκεί φιλοξενούνται αγώνες χόκεϊ επί πάγου, αλλά και συναυλίες από αστέρες της ροκ και της ποπ.
Εκεί λοιπόν ο Ζέλμερ έφερε το μέλλον στο σήμερα. Νέα οράματα, νέα ταυτότητα επωνυμίας, αυξημένη προσοχή στις αναπτυσσόμενες αγορές (καθώς ο Ινδός πρέσβης ήταν ο επίτιμος καλεσμένος, ξέρετε πού κατευθύνεται το ταξίδι…) και φυσικά ένα εντυπωσιακό προϊόν από την ομάδα σχεδιασμού γύρω από τον Όλιβερ Στεφάνι, το Vision 7S.
Και όπως υποδηλώνει το όνομα, πρόκειται για μια μελέτη για ένα 7θέσιο αυτοκίνητο που θα λανσαριστεί το 2026, ως ένα από τα τρία νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της εταιρίας μαζί με ένα μικρό αυτοκίνητο και ένα συμπαγές SUV (πιθανώς συγγενές με άλλο όχημα στον όμιλο).
Ο σχεδιασμός του Vision 7S αποδείχθηκε αρκετά ριζοσπαστικός, γιατί επίσης ξεκινά τη νέα γλώσσα σχεδιασμού, με επίπεδο καπό, παραλληλόγραμμη μάσκα, αεροδυναμικές γραμμές οροφής για αύξηση της απόδοσης και πίσω με αεροτομή οροφής και φώτα, που με τη σειρά τους θυμίζουν Range Rover.
Όλα ωραία μεν, όμως εξαιρετικά ασυνήθιστα για τη Skoda δε.
«Η μινιμαλιστική, λειτουργική σχεδίαση μεταδίδει μια αίσθηση ασφάλειας και αποπνέει δύναμη, ενώ ταυτόχρονα τα οχήματα που θα συμπληρώνουν το χαρτοφυλάκιό μας στο μέλλον θα είναι πολύ αεροδυναμικά», εξήγησε ο ‘Ολιβερ Στεφάνι.
Το εσωτερικό είναι έτσι σχεδιασμένο, 4θέσιο που επιτρέπει μια ασυνήθιστα κεντρική, προς τα πίσω θέση ενός παιδικού καθίσματος τοποθετημένο στην κεντρική κονσόλα. Πολύ φουτουριστικό είναι το τιμόνι, όπως και η τεράστια κάθετη οθόνη.
Μάλιστα τα στιβαρά υλικά βασίζονται στη βιωσιμότητα. Το δάπεδο του Vision 7S είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα ελαστικά. Τα υφάσματα κατασκευάζονται από 100% ανακυκλωμένα νήματα πολυεστέρα.
Επιπλέον, ξεχωρίζει το νέο logo, το οποίο σηματοδοτεί τον νεωτερισμό, αφήνοντας στο παρελθόν το παραδοσιακό λογότυπο με το πράσινο βέλος.
Το Vision 7S βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του ομίλου, λέγεται μάλιστα ότι προσφέρει αυτονομία 600 χιλιομέτρων από μπαταρία 89 kWh.
Αυτό το οποίο έμεινε κατά την παρουσίαση είναι ότι το 70% του μεριδίου πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων στη Skoda στην Ευρώπη θα είναι το 2030 τόνισε ο Ζέλμερ.
Πρόσθεσε μάλιστα ότι άλλα 5,6 δις. ευρώ θα επενδυθούν στην ηλεκτροκίνηση τα επόμενα πέντε χρόνια και 700 εκατομμύρια θα εισρεύσουν στην ψηφιοποίηση.
Ο διευθυντής μάρκετινγκ της Skoda Mάρτιν Γιαν έκανε μια καθόλου αδιάφορη τοποθέτηση τονίζοντας ότι «Με τη νέα ταυτότητα της μάρκας, κάνουμε την επωνυμία μας κατάλληλη για το ηλεκτρικό μέλλον, τοποθετώντας τη Skoda ξεκάθαρα στον εξωτερικό ανταγωνισμό και ταυτόχρονα ξεχωρίζουμε ακόμα πιο ξεκάθαρα από τις άλλες μάρκες του Ομίλου Volkswagen»
Για το τέλος όλα τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Skoda υποσχέθηκαν ομόφωνα να συμπεριλάβουν τις ανάγκες των πελατών ακόμη περισσότερο στα σχέδιά τους για τα επόμενα Skoda kαι στα οράματά τους, σύμφωνα με το μότο της βραδιάς “Explore more”…