Το μακρινό 1905 οι ιδρυτές της Skoda, Βάτσλαφ Λάουριν και Βάτσλαφ Κλέμεντ, αποφάσισαν να σταματήσουν την κατασκευή ποδηλάτων.
Το επόμενο βήμα τους ήταν η ενασχόληση με τις μοτοσυκλέτες και τα αυτοκίνητα. Την ίδια χρονιά κατασκεύασαν το πρώτο τους όχημα, το Voiturette A, το οποίο γεννήθηκε στη Μλάντα Μπόλεσλαβ της Τσεχίας.
H Skoda έχει διατηρήσει τις ιστορικές εγκαταστάσεις, όπου παράγονταν μέχρι το 1907 το Voiturette Type A, ενώ εκεί είχε στεγαστεί για αρκετά χρόνια το μουσείο της. Μέχρι σήμερα στη Μλάντα Μπόλεσλαβ βρίσκεται το κεντρικό εργοστάσιο της Skoda, ενώ γιορτάζει ένα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία του.
Σύμφωνα λοιπόν με τη Skoda τα τελευταία 116 χρόνια από τις γραμμές παραγωγής του συγκεκριμένου εργοστασίου έχουν κυλίσει συνολικά 15 εκατομμύρια οχήματα. Σε αυτό το ρεκόρ παραγωγής οδήγησε πρόσφατα το Enyaq iV που βλέπετε στην παρακάτω φωτογραφία και είναι βαμμένο με τη μεταλλική απόχρωση ονόματι “Arctic Silver”.
Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε ότι το νέο Enyaq iV είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV παραγωγής της Skoda. Βασίζεται στην πλατφόρμα MEΒ, η οποία προορίζεται αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα του Ομίλου Volkswagen. Μάλιστα το Enyaq iV είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα αυτή και κατασκευάζεται εκτός Γερμανίας.
Skoda: Σε ποιο νέο μοντέλο ανήκει αυτό το εσωτερικό;
Πραγματοποιήθηκαν ειδικές μετατροπές, ώστε η γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στη Μλάντα Μπόλεσλαβ να μπορεί να υποστηρίξει την πλατφόρμα MEB. Εκτός από το Enyaq iV στη Μλάντα Μπόλεσλαβ κατασκευάζονται επίσης τα Fabia, Scala, Octavia, Kamiq και Karoq.
Παράλληλα εκεί παράγονται και εξαρτήματα, όπως κινητήρες, κιβώτια ταχυτήτων, άξονες και μπαταρίες για plug-in υβριδικά μοντέλα του Ομίλου Volkswagen. Ειδική μνεία γίνεται στο υπερσύγχρονο βαφείο, χωρητικότητας 168.000 αμαξωμάτων, το οποίο δημιούργησε 650 νέες θέσεις εργασίας. Στο εργοστάσιο της Μλάντα Μπόλεσλαβ απασχολούνται περίπου 29.100 υπάλληλοι.
Στις αρχές του 2021 εγκαινιάστηκε μια νέα μονάδα για κατασκευή προ-παραγωγής οχημάτων. Eίχε προηγηθεί η δημιουργία ακόμα μιας νέας μονάδας παραγωγής πρωτότυπων και δοκιμαστικών οχημάτων. Εκτός από την Τσεχία τα οχήματα της Skoda παράγονται επίσης σε Σλοβακία, Ουκρανία, Κίνα, Ινδία και Ρωσία. Η συνολική παγκόσμια παραγωγή της Skoda από το 1905 φτάνει τα 24.800.000 οχήματα!