Μια πολύ μεγάλη αλλαγή, κόντρα σε όσα μας έχει συνηθίσει για πάνω από 20 χρόνια, πρόκειται να κάνει η Smart, καθώς η εταιρεία σχεδιάζει να μπει στο χώρο των crossovers.
Έχουμε συνδέσει τη Smart με αυτοκίνητα μικρά σε όγκο. Άλλωστε με εξαίρεση το διάσημο ForTwo, τα άλλα δύο μοντέλα της εταιρείας που είδαμε κατά την πάροδο των ετών ήταν τα Roadster και ForFour. Το πρώτο ήταν ένα μικρό, διθέσιο και ιδιαίτερα χαμηλό σπορ μοντέλο, ενώ το δεύτερο μπορεί να είχε τέσσερις θέσεις, όμως και πάλι οι διαστάσεις του δεν ήταν μεγάλες.
Ωστόσο, η “έξυπνη” μάρκα δε θα μπορούσε να συνεχίσει να αγνοεί την τάση που κυριαρχεί στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία χρόνια.
Φυσικά, ως η πρώτη εταιρεία στον κόσμο που έκανε την αλλαγή από μοντέλα συμβατικών καυσίμων αποκλειστικά σε ηλεκτρικά, δε θα μπορούσε να μη συνεχίσει σε αυτή την πορεία. Έτσι, το crossover το οποίο σκοπεύει να δημιουργήσει η Smart, θα είναι και αυτό ηλεκτρικό.
Indycar: Διοργανώνουν αγώνα χωρίς οδηγούς
Μάλιστα, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της εταιρείας, Ντάνιελ Λέσκοου, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τις πωλήσεις, η Smart εκτός από το crossover, θα δημιουργήσει και ένα μεγαλύτερο μοντέλο, ένα SUV. Φυσικά και αυτό θα είναι ηλεκτρικό.
Η πρόκληση για τη Smart, όμως, δεν έχει να κάνει με τα ίδια τα μοντέλα. Το δύσκολο είναι να επεκτείνει την γκάμα της προς τα επάνω, χωρίς να μπει στα χωράφια της Mercedes. Στους Γερμανούς ανήκει το 50% των μετοχών (το υπόλοιπο 50% ανήκει στην κινεζική Geely), οπότε η Smart δε θέλει τα μοντέλα της να κοντράρονται με εκείνα που έχουν το αστέρι στο καπό.
Η πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί για το crossover μοντέλο είναι η Sustainable Experience Architecture της Geely. Σε αυτή θα βασίζονται και πολλά άλλα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν από τον κινεζικό γίγαντα για την τοπική αγορά.
Τα μοντέλα της Smart στο μέλλον εκτός από μέγεθος, θα εξελιχθούν και στον τομέα των τεχνολογιών. Μερικές από τις σημαντικότερες που θα δούμε τα επόμενα χρόνια είναι η εγκατάσταση ενημερώσεων μέσω του internet, καθώς και η τοποθέτηση συστημάτων ημιαυτόνομης οδήγησης.
Όσον αφορά τις αγορές που θα έχει παρουσία η εταιρεία, οι προσπάθειές της θα επικεντρωθούν στην Ευρώπη και την Κίνα. Μάλιστα, σε αυτές τις περιοχές θα προσπαθήσει να αναπτύξει και ένα πλήρως ψηφιακό δίκτυο πωλήσεων.