Ο ηγέτης που καθιέρωσε την εταιρεία, την οποία ίδρυσε ο πατέρας του, ως ένα παγκόσμιο κολοσσό, πέθανε την Τρίτη σε ηλικία 97 ετών.
Η αιτία ήταν η καρδιακή ανεπάρκεια, σύμφωνα με την Toyota, η οποία ανακοίνωσε τον θάνατό του. Η κηδεία θα πραγματοποιηθεί μόνο για τα στενά μέλη της οικογένειας, ενώ μια δημόσια τελετή αποχαιρετισμού προγραμματίζεται εν ευθέτω χρόνω.
Ο Σοϊχίρο Τογιόντα έδωσε τεράστια ώθηση την Toyota Motor Corp. μέσα από τις εμπορικές εντάσεις της δεκαετίας του 1980. Εκπροσώπησε, επίσης, τη «δυναστεία Τογιόντα» στο διοικητικό συμβούλιο για 57 χρόνια, αποτελώντας το μακροβιότερο εικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας. Είναι ακόμη ο πατέρας του Ακίο Τογιόντα, ο οποίος αφήνει στο πόστο του Διευθύνοντος Συμβούλου τον Κότζι Σάτο για να διατηρήσει τον τίτλο του Προέδρου του ΔΣ.
Η θητεία του Σοϊχίρο Τογιόντα ως πρόεδρος της αυτοκινητοβιομηχανίας, από το 1981 έως το 1992, ήταν αξιοσημείωτη για το τολμηρό βήμα της εγκατάστασης της Toyota ως κατασκευαστή της Βόρειας Αμερικής και την ανάπτυξη της μάρκας πολυτελείας Lexus.
Η κίνηση της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας να ξεκινήσει να κατασκευάζει οχήματα στις ΗΠΑ είχε εν μέρει στόχο την εκτόνωση των εμπορικών τριβών. Έθεσε όμως τις βάσεις για μια πιο ισορροπημένη δομή κόστους, βελτιωμένη απόδοση και οχήματα που ήταν καλύτερα προσαρμοσμένα στην τοπική ζήτηση.
Με σπουδές στη μηχανική στο Πανεπιστήμιο της Ναγκόγια, ο Σοϊχίρο συνήθως αναφερόταν ως «Dr. Toyoda», μέσα στην εταιρεία ως τιμητικός τίτλος στη διδακτορική του διατριβή σχετικά με την έγχυση καυσίμου. Ο τίτλος τον βοήθησε επίσης να τον ξεχωρίσει από τον Έίτζι Τογιόντα, έναν ξάδερφο του πατέρα του που προηγήθηκε του ιδίου ως πρόεδρος της εταιρείας.
Σε μια εταιρεία που φημίζεται για την κατασκευαστική της ικανότητα, ο Τογιόντα έχαιρε σεβασμού για την καθαρή ματιά του σε σχέση με το προϊόν και την οξυδέρκειά του. Επί των ημερών του, οι δραστηριότητές στις ΗΠΑ ήταν απαραίτητες για να καταστήσει τα αυτοκίνητά του πιο ελκυστικά στους Αμερικανούς και να κάνει μετά το κρίσιμο βήμα προς την παγκόσμια επέκταση.
Όταν ανέλαβε το τιμόνι του Ομίλου τον Ιούλιο του 1981, όλα τα Toyota που πωλήθηκαν στη Βόρεια Αμερική εισάγονταν. Μέχρι τη στιγμή που έφυγε από αυτό το γραφείο το 1992, το 40% από αυτά κατασκευάζονταν τοπικά.