Από τον περασμένο Μάρτιο οι δύο Ιαπωνικές δυνάμεις έχουν ανακοινώσει ότι θα συνεργαστούν σε μια σειρά νέων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία.
Τώρα, αφού εξαντλήθηκαν οι λεπτομέρειες, οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να βαφτίσουν την εταιρία ως Sony Honda Mobility Inc.
Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές, επιφανειακά, το σχέδιο φαίνεται σωστό, καθόσον μια έμπειρη αυτοκινητοβιομηχανία με καθιερωμένα δίκτυα παραγωγής και προμήθειας, συμπράττει με έναν διάσημο πάροχο ψηφιακών υπηρεσιών για να δημιουργήσει προϊόντα αιχμής.
Ωστόσο, όπως τονίζουν, υπάρχει ο κίνδυνος η Honda και η Sony να καθυστερήσουν, ενώ, τρέχει ο ανταγωνισμός –ήδη, έχουν διατυπωθεί επιφυλάξεις στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Honda.
Το σχέδιο, πάντως, είναι κάθε πλευρά να στηριχθεί στους εξειδικευμένους επιχειρηματικούς τομείς της για να μεγιστοποιήσει την ελκυστικότητα του πρώτου νέου μοντέλου συμπαραγωγής.
Φυσικά, αυτό θα οδηγήσει τη Sony να παρέχει τεχνολογίες στους τομείς της ανίχνευσης, της απεικόνισης, των τηλεπικοινωνιών, της δικτύωσης και της ψηφιακής ψυχαγωγίας – όλο και πιο σημαντικές στη σημερινή αγορά οχημάτων με γνώμονα την τεχνολογία.
Εν τω μεταξύ, η Honda θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη, την κατασκευή και την ασφάλεια οχημάτων, μαζί με τις παρακείμενες υπηρεσίες κινητικότητας και την υποστήριξη μετά την πώληση.
Η είσοδος μιας τρίτης εταιρείας, ειδικά μιας εταιρείας με τη φήμη της Sony και στενούς δεσμούς με τα ψηφιακά συστήματα και την ψυχαγωγία, θα μπορούσε να θεωρηθεί ως σοφή κίνηση.
Καθώς, η αγορά επιβατικών οχημάτων οδεύει σταδιακά προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση και τη μερική αυτονομία, η μοναδική οδηγική εμπειρία κάθε μάρκας γίνεται πιο …ομοιόμορφη.
Ως αποτέλεσμα, οι πελάτες μπορεί να μην ενδιαφέρονται ολοένα και περισσότερο για τις επιδόσεις και τις πτυχές χειρισμού ενός οχήματος, δίνοντας έμφαση περισσότερο στην προσφορά ψηφιακής δικτύωσης και ψυχαγωγίας του οχήματος.
Η Sony Honda Mobility Inc πρόκειται να ιδρυθεί επίσημα πριν από το τέλος του έτους.
Δεν είναι γνωστό πώς ακριβώς θα μοιάζει η γκάμα, αλλά, μέχρι στιγμής, έχουν παρουσιαστεί δύο concept, το Vision-S EV και το Vision-S 02 SUV.
Ενώ τα οχήματα τελικής παραγωγής θα μπορούσαν να φαίνονται ουσιαστικά διαφορετικά, είναι πιθανό τα πρώτα μοντέλα να συνεχίσουν να ανταγωνίζονται σε αυτές τις δημοφιλείς κατηγορίες, με τις πωλήσεις των νέων μοντέλων να ξεκινήσουν κάποια στιγμή το 2025.
Μέχρι να κυκλοφορήσουν τα οχήματα Vision, μια σειρά από ανταγωνιστές θα έχουν, ήδη, τα μοντέλα τους προς πώληση.
Τα νέα αυτοκίνητα θα αντιμετωπίσουν τα μοντέλα όπως το Model 3 και το Model Y της Tesla, το Ford Mustang Mach-E, το Ioniq 5 της Hyundai, το EV6 της Kia, το Bolt EUV και το Blazer EV της Chevrolet,
Ενώ τα οχήματα Sony/Honda JV μπορεί να προσφέρουν ορισμένα βασικά πλεονεκτήματα σε σχέση με αυτά τα μοντέλα, θα μπορούσαν να χάσουν επεισόδια, λόγω της καθυστερημένης άφιξής τους στην αγορά, με τους πελάτες να διαμαρτύρονται, δικαίως, για να αποκτήσουν τα πιο πρόσφατα και ίσως καλύτερα μοντέλα EV.
Διαβάστε ακόμα