Ο Όμιλος Stellantis που κάτω από την ομπρέλα της έχει τις μάρκες Peugeot, Lancia, Citroen, DS, Opel, Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Abarth, Chrysler,Dodge, Ram, Maserati, Vauxhall, συνεχίζει το πλάνο προς την ηλεκτροκίνηση με αρκετές παρουσιάσεις νέων μοντέλων όπως του Citroen e-C3 και του Fiat Grande Panda.
Ωστόσο, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, Κάρλος Ταβάρες εξήγησε ότι δεν θα συνεχίσει να σπαταλά χρήματα για αυτήν την τεχνολογία εάν δεν αποδειχθεί κερδοφόρα.
Αν και τα μερίδια αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να αυξάνονται, ο ρυθμός μειώνεται τους τελευταίους μήνες και αυτό ανησυχεί τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Stellantis; Ο Κάρλος Ταβάρες είναι έτοιμος να σταματήσει τις επενδύσεις σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Και αυτό θα γίνει εάν δεν αυξηθούν οι πωλήσεις, τονίζοντας ότι «Υπάρχει ανησυχία επειδή η ευρωπαϊκή βιομηχανία δεν είναι ανταγωνιστική όσον αφορά την τιμή», εξήγησε ο Κάρλος Ταβάρες αναφέροντας τα εξής. «Ο δυτικός καταναλωτής γνωρίζει ότι υπάρχει το πρόβλημα της υπερθέρμανσης του πλανήτη, αλλά αν δεν τον βοηθήσεις, δεν θα σε βοηθήσει», αναφερόμενος στην έλλειψη κινήτρων από κυβερνήσεις μεγάλων αγορών.
Επιπλέον, σύμφωνα με τον Πορτογάλο μάνατζερ, τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι τα καταλληλότερα για την αντιμετώπιση της αβεβαιότητας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων: «Προσπαθούμε να προβλέψουμε τι θα συμβεί στον κόσμο στο εγγύς μέλλον, αλλά αν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν αυξηθούν θα σταματήσουμε να επενδύουμε χρήματα των μετόχων μας σε αυτές τις τεχνολογίες».
Η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να αυξηθούν 100% στην Ευρώπη και 50% στις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι το 2030, αλλά αν δεν συμβεί αυτό, ο Ταβάρες είπε ότι «οι οικονομικοί πόροι δεν θα σπαταληθούν προς αυτήν την τεχνολογία».
Ωστόσο η Stellantis δεν θα εγκαταλείψει το στόχο της να φτάσει τις μηδενικές εκπομπές ρύπων, αλλά θα το κάνει μέσω άλλων οδών.
Ο Ταβάρες επανέλαβε για άλλη μια φορά το λάθος της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την εφαρμογή περαιτέρω δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σχολιάζοντας ότι: «Η Κίνα γίνεται σημαντικό μέρος της επιχείρησής μας, αλλά η απάντησή μας δεν πρέπει να είναι αμυντική, αλλά επιθετική. Μόνο έτσι μπορούμε να ξεπεράσουμε τον κινεζικό ανταγωνισμό».
Σύμφωνα με τον Ταβάρες, θα πρέπει να αποφύγουμε τον προστατευτισμό και να ανταγωνιστούμε επί ίσοις όροις με τον ανταγωνισμό. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να αναπτυχθούμε, χωρίς να βλάψουμε τον κλάδο.
Θα έχουν ενδιαφέρον πάντως οι επόμενες ημέρες, με κομβική ημερομηνία την 4η Ιουλίου, ημέρα που θεωρητικά (δεν υπάρχει καμία επίσημη τοποθέτηση από ΕΕ) θα ανακοινωθούν οι νέοι δασμοί για τα εισαγόμενα στην Ευρώπη κινεζικά οχήματα.