Η Stellantis ποντάρει σε ένα μέλλον που περιλαμβάνει και ιπτάμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και είναι έτοιμη για μεγάλες εκταμιεύσεις…
Διπλασιάζει τη δέσμευσή του να βοηθήσει την Archer Aviation να παράγει την πρώτη της παρτίδα ηλεκτρικών ιπτάμενων οχημάτων έως το 2025, ανακοίνωσαν, χθες, οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες και της Archer, Άνταμ Γκόλντσταϊν, μιλώντας στο αμερικανικό δίκτυο CNBC.
Ο ‘Ομιλος Stellantis, η πέμπτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, θα βοηθήσει στη διαδικασία κατασκευής της Archer για το μοντέλο “Midnight” και θα επενδύσει έως και 150 εκατομμύρια δολάρια στη συγκεκριμένη εταιρεία τα επόμενα χρόνια.
Η Fiat Chrysler, «πρόγονος» της Stellantis, αρχικά συνεργάστηκε με την Archer το 2021 για να απογειώσει τα ιπτάμενα οχήματα της startup, παρέχοντας πρόσβαση σε μια βελτιωμένη αλυσίδα εφοδιασμού, μηχανικούς και υλικούς πόρους. Η ανακοίνωση της Τετάρτης εμβαθύνει την επένδυση της Stellantis στην αγορά ηλεκτρικής κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL), δυνητικά σε τρισεκατομμύρια δολάρια.
Η Archer αναμένει ότι τα ηλεκτρικά ιπτάμενα αυτοκίνητά της θα είναι διαθέσιμα για εμπορική χρήση έως το 2025, εφόσον λάβει την κατάλληλη πιστοποίηση από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας. Για να τηρηθεί αυτή η προθεσμία, η Stellantis, η οποία έχει συνηθίσει να παράγει πάνω από 500.000 αυτοκίνητα το μήνα, θα βοηθήσει στη διαδικασία κατασκευής της Archer.
«Βλέπουμε μια τέλεια συμπληρωματικότητα, μια τέλεια συνέργεια μεταξύ αυτού που κάνουν και αυτού που μπορούμε να φέρουμε συγκεκριμένα, αλλά όχι μόνο στο κατασκευαστικό σύστημα», είπε ο Ταβάρες. «Η μεταποίηση και η παραγωγή μεγάλου όγκου είναι κάτι που πιστεύουμε ότι ξέρουμε πώς να τις κάνουμε».
Η Stellantis, η οποία δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και του PSA Groupe, έχει ήδη ξοδέψει δισεκατομμύρια για την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων μέσω εμπορικών σημάτων όπως η Jeep, η Ram, η Dodge και η Chrysler. Η εταιρεία πιέζει προς την αγορά eVTOL (electric Vertical Take-Off and Landing), ακόμη και όταν οι φόβοι ύφεσης επιβαρύνουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
«Ναι, υπάρχει μια κρίση. Ναι, υπάρχει μια επιβράδυνση. Θα τα καταφέρουμε. Διαθέτουμε απολύτως όλες τις τεχνικές, την οικονομική ευρωστία για να την αντιμετωπίσουμε», ανέφερε ο Ταβάρες.
Τα ηλεκτρικά ιπτάμενα οχήματα έχουν σχεδιαστεί για να κινούνται κάθετα χρησιμοποιώντας ηλεκτρικούς κινητήρες και περιστρεφόμενα φτερά — όπως μικρότερα, πιο αθόρυβα πτητικά μέσα.
Το όραμα της βιομηχανίας eVTOL είναι να δημιουργήσει, τελικά, ευρύτερη υποδομή που θα επιτρέψει στα ιπτάμενα αυτοκίνητα να γίνουν ο προσωπικός τρόπος μεταφοράς του καταναλωτή. Για παράδειγμα, η εγκατάσταση “vertistop” – σταθμών φόρτισης οχημάτων πάνω από κτίρια – σε κατοικημένες περιοχές θα μπορούσε να κάνει τα ιπτάμενα αυτοκίνητα κανόνα οδήγησης.
Απαιτείται πιστοποίηση
Προτού αυτό το όραμα γίνει πραγματικότητα και η κατασκευή μπορέσει να αυξηθεί με ουσιαστικό τρόπο, η αμερικανική Federal Aviation Administration (FAA) πρέπει να πιστοποιήσει τα οχήματα eVTOL ως ασφαλή και «αξιόπλοα».
«Έχουμε δει απίστευτο buy-in και υποστήριξη από την FAA», δήλωσε ο Γκόλντσταϊν, ο οποίος αναμένει ότι τα οχήματα της Archer θα είναι «πολύ παρόντα και ευρέως χρησιμοποιημένα» στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2028 στο Λος Άντζελες. «Για να συμβεί αυτό, θα πρέπει να βγούμε στην αγορά το 2025».
Το πρωτότυπο της Archer έχει κατασκευαστεί για να πετάει με ταχύτητα 240 χλμ την ώρα για έως και 96 χλμ, επιτρέποντας τη μεταφορά με 10 φορές μεγαλύτερες ταχύτητες από ένα παραδοσιακό αυτοκίνητο.
Εκτός από startups όπως η Archer, μεγάλοι παραγωγοί όπως η Boeing, η Hyundai και η NASA πειραματίζονται με τα δικά τους σχέδια.
Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες έχουν, επίσης, δει δυνατότητες στο διάστημα. Η United Airlines παρήγγειλε 100 ηλεκτρικά αεροσκάφη της Archer το 2022 και επένδυσε 10 εκατομμύρια δολάρια για αρχή.
Διαβάστε ακόμα: