Το κυριότερο στοιχείο ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι αναμφίβολα η μπαταρία του, με τον Όμιλο Stellantis να επενδύει σε νέες τεχνολογίες.
Όπως συμβαίνει σε πολλούς τομείς στο αυτοκίνητο, που αποτελούν συμβιβασμό μεταξύ κόστους/οφέλους, το ίδιο συμβαίνει και στις μπαταρίες των ηλεκτρικών, μόνο που εκεί οι συμβιβασμοί είναι ακόμα μεγαλύτεροι.
Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών πρέπει να είναι και αποδοτικές και ελαφριές και να φορτίζουν γρήγορα, χωρίς να εκτοξεύεται το κόστος κατασκευής, συμπαρασύροντας και το συνολικό κόστος του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Υπό αυτό το πρίσμα, ο Όμιλος Stellantis και η αμερικάνικη εταιρεία παραγωγής μπαταριών, υπέγραψαν συμφωνία για την προμήθεια μπαταριών Λιθίου-Θείου, για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παγκοσμίως.
Μπαταρίες Λιθίου-Θείου: Πιο ελαφριές και αποδοτικές
Η κρίσιμη μονάδα μέτρησης στις μπαταρίες, πέρα από τη μέγιστη χωρητικότητα σε ενέργεια, είναι η ενεργειακή πυκνότητα που μετριέται σε Wh/kg, δηλαδή ενέργεια/κιλό βάρους.
‘Οπως είναι λογικό αν μία μπαταρία αποδίδει περισσότερη ενέργεια στην ίδια μονάδα βάρους, τότε προφανώς είναι και πιο αποδοτική, καθώς μειώνεται και το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου, άρα αποκτά και μεγαλύτερη αυτονομία, αφού η ίδια ποσότητα ενέργειας, καλείται να αντιμετωπίσει χαμηλότερο βάρος.
Η πλειοψηφία των σημερινών μπαταριών ιόντων λιθίου που τοποθετούνται στα περισσότερα ηλεκτρικά, έχουν ενεργειακή πυκνότητα της τάξης των 150-235 Wh/kg, ενώ οι μπαταρίες Λιθίου-Θείου (Li-S), φτάνουν την εντυπωσιακή τιμή των 400 Wh/kg. Αυτό συνεπάγεται, πως διατηρώντας το ίδιο συνολικό βάρος της μπαταρίς, η αυτονομία μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 1.000 χλμ.
Επιπροσθέτως οι νέες αυτές μπαταρίες έχουν τη δυνατότητα ταχύτερης φόρτισης, ακόμα και σε 50% λιγότερο χρόνο, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των μηχανικών των δύο εταιρειών, θα κοστίζουν ακόμα και 50% λιγότερο από τις σημερινές, κάνοντας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακόμα πιο προσιτά, αν αναλογιστούμε πως το μεγαλύτερο κόστος ενός ηλεκτρικού είναι η μπαταρία του.
O Ned Curic, επικεφαλής του τμήματος τεχνολογίας του Ομίλου Stellantis δήλωσε πως η συνεργασία με τη Zeta Energy, ανοίγει νέους δρόμους προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό του Ομίλου, με ακόμα πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και με μεγαλύτερη αυτονομία. Ο δε CEO της Zeta Energy, Tom Pilette, δήλωσε ενθουσιασμένος από την συνεργασία και πως η τεχνολογία των μπαταριών Li-S ανοίγει νέους ορίζοντες στην ηλεκτροκίνηση.