Επίσημη και οριστική μπορεί να θεωρείται πλέον η συγχώνευση των FCA και PSA, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία του ομίλου Stellantis.
Το τελευταίο βήμα για να πάρει σάρκα και οστά η συγχώνευση, είναι η έναρξη διαπραγμάτευσης των σχετικών μετοχών. Αυτό γίνεται από σήμερα, 18 Ιανουαρίου, στα χρηματιστήρια Παρισιού και Μιλάνου, ενώ στις 19 Ιανουαρίου θα ακολουθήσει και η Νέα Υόρκη.
Την Τρίτη 19 Ιανουαρίου θα έχουμε ακόμα μία πρωτιά. Ο Κάρλος Ταβάρες θα συγκαλέσει συνέντευξη τύπου, για πρώτη φορά με το ρόλο του διευθύνοντος συμβούλου του νέου ομίλου. Σε αυτή θα αναφερθεί στο όραμα που έχει η Stellantis, καθώς και στις προκλήσεις που βρίσκονται μπροστά της. Σε αυτές περιλαμβάνονται η ηλεκτροκίνηση, η πανδημία, αλλά και η προσέλκυση νέων πελατών.
Ένα ζήτημα το οποίο θα υπάρχει με αυτή τη συγχώνευση, όπως και με κάθε άλλη συγχώνευση, είναι οι μάρκες που απευθύνονται στο ίδιο κοινό. Η Stellantis αποτελείται από 11 μάρκες. Οι 7 προέρχονται από την FCA και οι 4 από την PSA. Αναπόφευκτα, κάποιες αλληλοεπικαλύπτονται. Μένει να δούμε, λοιπόν, τι θα κάνει ο όμιλος με αυτές τις περιπτώσεις. Θα αλλάξει προσανατολισμό σε κάποιες μάρκες ή θα προχωρήσει στην κατάργησή τους;
Stellantis: Μια νέα εταιρία ανατέλλει
Εκείνες που ίσως να βρίσκονται σε μεγαλύτερο κίνδυνο είναι οι Chrysler και Dodge. Αμφότερες παρουσιάζουν χαμηλές πωλήσεις τα τελευταία χρόνια, ενώ συνεχώς μειώνουν τα διαθέσιμα μοντέλα. Η Chrysler έχει μόνο το Pacifica, το Voyager και το sedan 300, όμως το τελευταίο βρίσκεται αρκετά χρόνια στην αγορά. Όσο για την γκάμα της Dodge, περιλαμβάνει μόνο τα Durango, Charger και Challenger. Κοινό πρόβλημα των τριών μοντέλων, είναι ότι βασίζονται σε γερασμένες πλατφόρμες.
Βέβαια και οι ιταλικές μάρκες έχουν προβλήματα, ειδικά όταν πρόκειται για την πορεία τους στην αμερικανική αγορά. Fiat, Alfa Romeo, αλλά και Maserati σημειώνουν χαμηλά επίπεδα πωλήσεων στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού. Χαρακτηριστικά, η Fiat απέσυρε από την τοπική αγορά τα 500, 500L και 124 Spyder, μένοντας μόνο με το 500X.
Ακριβώς αντίθετη πορεία έχουν οι Jeep και Ram, των οποίων οι πωλήσεις στην Αμερική είναι ιδιαίτερα υψηλές. Η τόσο καλή τους παρουσία, ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που υλοποιήθηκε αυτή η συγχώνευση. Όσον αφορά την πρώτη, σχεδιάζεται να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη διεθνή παρουσία. Στον αντίποδα η Ram θα συνεχίσει να επικεντρώνεται στην αμερικανική αγορά.
Η PSA αυτή τη στιγμή δε διαθέτει παρουσία στην Αμερική. Μετά την εξαγορά της Opel το 2017, υπήρχαν φήμες που ήθελαν την Peugeot να κάνει το άνοιγμα στις Η.Π.Α. όμως αυτό δεν έχει συμβεί μέχρι τώρα. Μάλιστα, με τη δημιουργία της Stellantis ίσως πλέον δεν έχει νόημα μια τέτοια κίνηση.