Ο όμιλος Stellantis, που προέκυψε από το γάμο PSA/FCA, ανακοίνωσε ότι τα νέα αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας της Fiat, συμπεριλαμβανομένου και του νέου Fiat Punto (με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, καθώς και αμιγώς ηλεκτρικό), θα παραχθούν με κοινή χρήση των μονάδων που ήδη χρησιμοποιούνται για τα Peugeot 208 και Opel Corsa, βασισμένα στην αρθρωτή πλατφόρμα CMP του ομίλου PSA.
Η συγχώνευση επιτρέπει στις δύο εταιρίες να μοιράζονται από κοινού, σασί, κινητήρες, κιβώτια, αναρτήσεις, ενσωματωμένες τεχνολογίες και διάφορα άλλα εξαρτήματα.
Με την έναρξη εργασιών του ομίλου Stellantis, η FCA στοχεύει να σταματήσει την παραγωγή αυτοκινήτων της μικρής κατηγορίας, όπως τα 500 και Panda, (να σταματήσει δηλαδή τα μοντέλα που πουλάει…) καθώς ο διευθύνων σύμβουλος της FCA, Μακ Μάνλεϊ που ανέλαβε το τιμόνι της FCA το 2018 μετά τον ξαφνικό θάνατο του Σέρτζιο Mαρκίονε έχει σαν στόχο από το 2024 να «ρίξει» στην αγορά μεγαλύτερα μοντέλα σε χαμηλές τιμές, τα οποία θα φέρουν μεγαλύτερη κέρδη στην εταιρία. Πως ένας Αμερικάνος μπορεί να «σκεφθεί» για την Ευρώπη…
Θεωρούμε πως ο Κάρλος Ταβάρες, διευθύνων σύμβουλος της PSA και ο Τζον Έλκαν της FCA δεν έχουν «πει» τις δικές τους απόψεις στον Αμερικάνο Μάνλεϊ. Ειδικά μάλιστα η Fiat που ότι έχει καταφέρει, το έχει βασισμένη στα μικρά μοντέλα της.
Να θυμηθούμε ότι στο εργοστάσιο της Fiat στην Πολωνία κατασκευάζεται το Panda, το 500 και για την αγορά της Ιταλίας το Lancia Ypsilon (πως οι Ιταλοί, ο Μαρκιόνε δηλαδή, κατέστρεψαν μια μάρκα συνώνυμη με την πολυτέλεια, αλλά και με τρομερές επιτυχίες στο παγκόσμιο στερέωμα των αγώνων) και στην Ισπανία, στη Σαραγόσα η PSA το Opel Corsa, το “Best Buy Car of Europe 2020” σύμφωνα με τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό δημοσιογραφικό οργανισμό AutoBest. .