Μια «τομή» στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης επιχειρεί ο Όμιλος Stellantis, παρουσιάζοντας σε πρωτότυπη μορφή μια καινοτόμα μπαταρία αυτοκινήτων.
Η εν λόγω νέα έξυπνη μονάδα αποθήκευσης στατικής και κινητικής ενέργειας καταφέρνει να ενσωματώνει τις λειτουργίες του μετατροπέα και φορτιστή. Αναλυτικότερα, οι ηλεκτρονικές πλακέτες μετατροπής που εκτελούν τις λειτουργίες μετατροπέα ισχύος και φορτιστή, τοποθετούνται όσο το δυνατόν πιο κοντά στις κυψέλες της μπαταρίας ιόντων λιθίου. Ένα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου επιτρέπει την παραγωγή εναλλασσόμενου ρεύματος για τον ηλεκτροκινητήρα απευθείας από τη μπαταρία.
Έτσι η μπαταρία καθίσταται πιο αποδοτική και αξιόπιστη, αυξάνει την αυτονομία, μειώνει το βάρος, το κόστος και το αποτύπωμα άνθρακα, ενώ απελευθερώνει χώρο στην αρχιτεκτονική του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλάζοντας τον τρόπο σχεδίασής τους.
Πότε θα έρθει η νέα μπαταρία
Το φιλόδοξο αυτό έργο ονομάζεται IBIS (Intelligent Battery Integrated System), θα μεταλαμπαδευτεί σε ένα λειτουργικό πρωτότυπο όχημα, το οποίο θα δοκιμαστεί μέσα σε πίστες, αλλά και σε δημόσιους δρόμους. Στόχος του Ομίλου Stellantis είναι η συγκεκριμένη τεχνολογία να εφαρμοστεί σε οχήματα παραγωγής πριν από το τέλος της δεκαετίας.
Με την εξέλιξη του IBIS που διεκδικεί πολυάριθμα διπλώματα ευρεσιτεχνίας ασχολείται εδώ και τέσσερα χρόνια μια ομάδα 25 ατόμων από το Γαλλικό Εθνικό Κέντρο Επιστημονικής Έρευνας (CNRS) σε συνεργασία με μηχανικούς και ερευνητές της Stellantis και της Saft.