Καθώς η ΕΕ, σε πολιτικό επίπεδο, πιέζει για σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους του κλάδου προειδοποιεί ότι οι αντικαταστάσεις των οχημάτων με μπαταρίες εξακολουθούν να είναι πολύ ακριβές γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε πάγωμα της ζήτησης.
Η Stellantis NV επιδιώκει να μειώσει το κόστος κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων κατά 40% έως το 2030, δήλωσε την Τετάρτη ο Επικεφαλής των Εργοστασίων της Αρνό Ντε Μπεφ. Ο όμιλος σχεδιάζει να παράγει ορισμένα ανταλλακτικά εσωτερικά και επίσης να πιέσει τους προμηθευτές να μειώσουν το κόστος των προϊόντων τους.
Εάν τα EV δεν γίνουν φθηνότερα, «η αγορά θα καταρρεύσει», είπε ο Ντε Μπεφ σε δημοσιογράφους στο εργοστάσιο Tremery της εταιρείας στη Γαλλία. «Είναι μια μεγάλη πρόκληση.»
Η κατασκευάστρια αυτοκινήτων Fiat, Jeep και Peugeot σχεδιάζει να παρουσιάσει περισσότερα από 75 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα αυτή τη δεκαετία και να μετατρέψει τουλάχιστον μερικά από τα γαλλικά εργοστάσιά της για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ενώ η εταιρεία δαπανά μεγάλα ποσά για την παραγωγή, δεσμεύεται να διατηρήσει ισχυρές αποδόσεις, βασιζόμενη σε πρόσθετα έσοδα από λογισμικό και υπηρεσίες, καθώς και από ορισμένα premium οχήματα.
Ως γνωστόν, οι υπουργοί Περιβάλλοντος της ΕΕ ενέκριναν αυτήν την εβδομάδα το σχέδιο για την εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα από τα νέα αυτοκίνητα έως το 2035. Καθώς οι νομοθέτες της ΕΕ τάσσονται υπέρ της εγκατάλειψης των ορυκτών καυσίμων στην αυτοκινητοβιομηχανία, είναι πολύ πιθανό οι περισσότεροι κατασκευαστές να πρέπει να στραφούν στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων σε λίγο περισσότερο από μια δεκαετία. Όμως, το εγχείρημα έχει πολλά εμπόδια…