H Stellantis έκανε το βήμα, αυτό το οποίο ήθελε ο Κάρλος Ταβάρες, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου από την αρχή.
Τι ήθελε δηλαδή, πολύ πιο έντονη παρουσία της Stellantis στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, την Κίνα.
Η «ιστορία» λοιπόν έχει ως εξής.
Όταν «γεννήθηκε» η Stellantis, από τη συγχώνευση της PSA και της FCA μέσα σε μια νύχτα, o στόχος ήταν ξεκάθαρος από την αρχή.
Nα ενισχυθεί η παρουσία του ομίλου στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο. Λιγότερο από τρία χρόνια μετά την ίδρυση της, ο Κάρλος Ταβάρες πέτυχε έναν πρώτο στόχο, επιλέγοντας τον οικονομικό δρόμο.
Η Stellantis επενδύοντας 1,5 δις ευρώ γίνεται ο νέος μέτοχος της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Leampotor κατά 21,2 %, επιβεβαιώνοντας έτσι τις φήμες που είχαν «κυκλοφορήσει» το καλοκαίρι για πιθανό «γάμο» μεταξύ των δύο εταιριών.
Stellantis: Τελικά οι φήμες του καλοκαιριού περί του φλερτ επαληθεύτηκαν
Η συμφωνία προβλέπει επίσης την ίδρυση της Leapmotor International, μιας κοινοπραξίας 51:49 με επικεφαλής τον όμιλο Stellantis, με αποκλειστικά δικαιώματα εξαγωγής και πώλησης, καθώς και κατασκευής προϊόντων Leapmotor εκτός της περιοχής της Κίνας.
Η κοινοπραξία θα ξεκινήσει τις παραδόσεις το δεύτερο εξάμηνο του 2024.
Ο σκοπός της συμφωνίας είναι διπλός: αφενός να ανοίξουν οι διεθνείς αγορές στη σχετικά μικρή και νεαρή Leapmotor (που ιδρύθηκε το 2015, εισήχθη στο χρηματιστήριο του Χονκ Κονγκ πέρυσι και με παραγωγή 111.000 αυτοκινήτων το 2022), ενθαρρύνοντας επίσης τη διείσδυσή της στην αγορά της Ασίας, όπου κατέχει μερίδιο περίπου 0,5%.
Από την άλλη, με τη συμφωνία η Stellantis στοχεύει στο άνοιγμα μιας νέας οδού εισόδου στην Κίνα (μετά το κλείσιμο της συνεργασίας με την Gac και τη συρρίκνωση της με την Dongfeng) για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
O No 1 της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες δήλωσε:
«Καθώς οι νεοφυείς επιχειρήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων εδραιώνονται στην Κίνα, γίνεται ολοένα και πιο σαφές ότι τα κύρια τμήματα στην Κίνα θα κυριαρχούνται από μια ομάδα αποδοτικών και ευέλικτων παικτών ηλεκτρικών οχημάτων επόμενης γενιάς, όπως η Leapmotor.
Πιστεύουμε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή να αναλάβουμε ηγετικό ρόλο στην υποστήριξη των παγκόσμιων σχεδίων επέκτασης της Leapmotor, ενός από τους πιο συναρπαστικούς νέους παίκτες ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά, με παρόμοια επιχειρηματική και τεχνολογική νοοτροπία με τη δική μας.
Χάρη σε αυτή τη στρατηγική επένδυση, ενισχύουμε ένα αδύναμο σημείο του επιχειρηματικού μας μοντέλου και επωφελούμαστε από την ανταγωνιστικότητα της Leapmotor στην Κίνα και στο εξωτερικό»
Από τη μεριά του o Ζχου Γιανγκμινγκ, ιδρυτής της Leapmotor δήλωσε:
«Θέσαμε ένα ορόσημο στην ιστορία της Leapmotor και είμαι ενθουσιασμένος που παρακολουθώ αυτήν την ιστορική στιγμή μαζί με τον Κάρλος Ταβάρες και την ομάδα του.
Αξιοποιώντας μια ασυναγώνιστη γκάμα εσωτερικών τεχνολογικών δυνατοτήτων, η Leapmotor φέρνει στην αγορά τα καλύτερα προϊόντα ηλεκτρικών οχημάτων, στην κατηγορία τους, με οικονομικά ανταγωνιστικό τρόπο.
Πιστεύουμε ακράδαντα σε συνεργασίες με μονάδες οι οποίες διακρίνονται για τις εξαιρετικές ικανότητες τους σε ένα ταχέως εξελισσόμενο περιβάλλον.
Μαζί με τον Stellantis, θα συνεχίσουμε στον απόηχο της καινοτομίας και της δημιουργικότητας, δημιουργώντας πολύτιμες τεχνολογικές και εμπορικές συνέργειες και φέρνοντας τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα Leapmotor στις αγορές του κόσμου».
Ο όμιλος Stellantis θα έχει δύο θέσεις στο διοικητικό συμβούλιο της Leapmotor και θα διορίσει τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της κοινοπραξίας Leapmotor International.
Έτσι λοιπόν η Stellantis ανοίγει πολύ τη βεντάλια της σε ο,τι έχει να κάνει με την ηλεκτροκίνηση, καθώς πέρα των μοντέλων με τα οποία θα ενισχύσει τη θέση της στην αγορά της Ευρώπης με πιο οικονομικά EV οχήματα, εισέρχεται και σε αγορές με μεγάλες προοπτικές.
Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί το πρώτο παγκόσμιο αυτοκίνητο της Leapmotor, το C10 που πρωτοπαρουσιάστηκε στην έκθεση του Μονάχου, τον περασμένο Σεπτέμβριο.