Η Stellantis πρέπει να βρίσκεται μπροστά σε ένα ομιχλώδες τοπίο.
Από τη μια οι πληροφορίες για αντικατάσταση του Carlos Tavares, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, από την άλλη το ενδιαφέρον για την υδρογοκίνηση, και οι ανακοινώσεις για το τέλος κάθε brand του Ομίλου όταν δε φέρνει χρήμα στο ταμείο σε βάθος 2-3 ετών.
Έρχεται τώρα και η πληροφορία ότι ο Όμιλος ετοιμάζεται να μειώσει την παραγωγή σε μοντέλα με θερμικούς κινητήρες και το πράγμα μπερδεύει ακόμα περισσότερο.
Γιατί όμως ετοιμάζεται o Όμιλος Stellantis να μειώσει την παραγωγή μοντέλων με θερμικούς κινητήρες, βενζίνης και πετρελαίου;.
Ο λόγος είναι για να ενθαρρύνει τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Να θυμίσουμε ότι από το 2025, οι μέσες εκπομπές για κάθε μάρκα αυτοκινήτου που πωλείται στην Ευρώπη δε θα μπορούν να υπερβαίνουν τα 95 γρ./χλμ. CO2, με την τιμωρία της καταβολής βαρέων προστίμων.
Ένας πονοκέφαλος για τους κατασκευαστές, οι οποίοι ζητούν από την ΕΕ να αναβάλει αυτό το όριο.
Stellantis: Απέναντι στον ACEA
Η Stellantis μπροστά στο αίτημα αυτό παίρνει θέση κατά της ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση κατασκευαστών αυτοκινήτων), τονίζοντας ότι τα αιτήματα των εταιριών είναι σουρεαλιστικά.
Ποια είναι λοιπόν η λύση για τον Όμιλο που ηγείται ο Carlos Tavares;
Παραγωγή σε λιγότερα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ευνοώντας τα μοντέλα με μπαταρία. Αυτό είπε ο Jean Philippe Ιmparato, πρώην νούμερο Ένα της Alfa Romeo και πρόσφατα νέος COO (Chief Operating Officer) της Stellantis Europe.
O Imparato τόνισε ότι στόχος του Ομίλου Stellantis είναι να διπλασιάσει το μερίδιο των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, φτάνοντας το 24% το 2025.
Το πρόβλημα, ωστόσο, είναι η ζήτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία είναι πολύ χαμηλή σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. «Δεδομένου ότι παράγουμε οχήματα μόνο σύμφωνα με την παραγγελία του πελάτη, θα συναρμολογήσουμε όσους κινητήρες εσωτερικής καύσης χρειάζεται για να διατηρήσουμε το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στο απαιτούμενο επίπεδο», δήλωσε η Imparto.
Όλα αυτά πιέζοντας την πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ θα εξετάζεται μεμονωμένα η κάθε αγορά.
Θα υπάρχουν επίσης κίνητρα για αντιπροσώπους από τoν ίδιo τον Όμιλο Stellantis, να επιβραβεύει όσους καταφέρουν να αυξήσουν τις πωλήσεις της EV cars.
Η Stellantis επίσης δε κρύβει το γεγονός ότι στην ευρωπαϊκή αγορά περιμένει πολλά από την κινεζική Leapmotor που ξεκίνησε την καριέρα της στην Ευρώπη με 200 σημεία πώλησης με στόχο στο τέλος του επόμενου έτους να φτάσουν τα 500.