O Όμιλος Stellantis προχωράει δυναμικά στον απαιτητικό δρόμο του εξηλεκτρισμού, αποκαλύπτοντας το νέο του «όπλο».
Ο λόγος για τη νέα πλατφόρμα των επερχόμενων ηλεκτρικών μοντέλων, ονόματι “STLA Medium Platform”. Εντάσσεται στην επένδυση ύψους 30 δισεκατομμυρίων ευρώ του Ομίλου Stellanis στην ηλεκτροκίνηση και στο λογισμικό μέχρι το 2025, ενώ είναι ακόμα ένα βήμα προς το στόχο του μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα έως το 2038. Ο πρώτος στόχος που θα πρέπει να επιτευχθεί, μέχρι το 2030, είναι οι πωλήσεις αποκλειστικά ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων στην Ευρώπη και ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων σε ποσοστό 50% στις H.Π.Α.
Η συγκεκριμένη πλατφόρμα θα αποτελέσει τη βάση για επερχόμενα ηλεκτρικά μοντέλα των κατηγοριών C και D, οι οποίες των 2022 αντιστοιχούσαν σε 35 εκατομμύρια πωλήσεις. Ο Όμιλος Stellantis σήμερα διαθέτει συνολικά 26 μοντέλα στις δυο αυτές κατηγορίες, που χρησιμοποιούν διάφορες πλατφόρμες. Η μετάβασή τους στη νέα πλατφόρμα “STLA Medium Platform” θα ξεκινήσει φέτος από την Ευρώπη, ενώ η ετήσια παραγωγική ικανότητα υπολογίζεται σε έως και 2 εκατομμύρια οχήματα.
Η νέα πλατφόρμα θα αφορά παγκόσμια ηλεκτρικά μοντέλα με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή και στους τέσσερις τροχούς με την προσθήκη δεύτερου ηλεκτροκινητήρα. Επίσης η ισχύς τους θα κυμαίνεται από 217 έως 387 ίππους, το μεταξόνιο από 2.700 έως 2.900 χλστ., το μήκος από 4,3 έως 4,9 μέτρα, ενώ οι τροχοί θα έχουν διάμετρο έως 750 χλστ. και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος θα είναι μεγαλύτερη των 220 χλστ., για εκτός δρόμου χρήση.
Τα επίσημα στοιχεία αναφέρουν ότι η νέα πλατφόρμα, χάρη στην αρχιτεκτονική 400 Volt και την ωφέλιμη ενέργεια έως 98 kWh, θα επιτρέπει αυτονομία 500 χλμ. με το πακέτο Standard και 700 χλμ. με το πακέτο Performance (μετρήσεις WLTP). Παράλληλα θα εξασφαλίζει κατανάλωση ενέργειας χαμηλότερη των 14 kWh/100 χλμ. και φόρτιση μπαταρίας από 20% στο 80% εντός μόλις 27 λεπτών, με ρυθμό 2,4 kWh ανά λεπτό.
Τα εξαρτήματα της πλατφόρμας, όπως το σύστημα θέρμανσης/ψύξης καμπίνας, το σύστημα διεύθυνσης, η υποβοήθηση πέδησης και η πρόωση έχουν σχεδιαστεί για να ελαχιστοποιούν την κατανάλωση ενέργειας. Η χρήση ελαφρών και άκαμπτων υλικών στη νέα πλατφόρμα συμβάλει στην αύξηση της αυτονομίας και στη βελτιστοποίηση της οδικής συμπεριφοράς του οχήματος.
Η πλατφόρμα “STLA Medium Platform” είναι η πρώτη από τις τέσσερις παγκόσμιες (Small/Medium/Large/Frame) για ηλεκτρικά οχήματα που θα προσφέρει ο Όμιλος Stellantis, ενώ έχουν σχεδιαστεί ώστε να δέχονται μελλοντικές χημικές μπαταρίες, συμπεριλαμβανομένων μπαταριών χωρίς νικέλιο και κοβάλτιο και μπαταρίες στερεάς κατάστασης.