Ο όμιλος Stellantis έχει λιγότερο από ένα μήνα από όταν συστάθηκε επίσημα, όμως ήδη τα πλάνα για την πορεία των, συγχωνευμένων πλέον, FCA και PSA δείχνουν να παίρνουν μορφή.
Μία από τις βασικές προτεραιότητες του νέου ομίλου είναι η ανάδειξη των Alfa Romeo, DS και Lancia. Στην εσωτερική κατάταξη που έκανε ο όμιλος, η γαλλική μάρκα μαζί με τις δύο ιταλικές τοποθετήθηκαν στο premium τμήμα της αγοράς. Πλέον, οι άνθρωποι του ομίλου πορεύονται έχοντας αυτό ως δεδομένο, οπότε θέλουν να κάνουν τις τρεις μάρκες να αναπτυχθούν.
Φυσικά, όταν μιλάμε για διαφορετικές μάρκες που ανήκουν στον ίδιο όμιλο, αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχουν συνεργασίες, αλλά και κοινή χρήση εξαρτημάτων. Άλλωστε αυτός είναι ο λόγος που οι αυτοκινητοβιομηχανίες οργανώνονται σε ομίλους. Να επιτυγχάνουν οικονομίες κλίμακας.
Στόχος, λοιπόν, είναι η ανάπτυξη μοντέλων από κοινού, τα οποία στην πορεία η κάθε μάρκα θα προσαρμόζει στην ιστορία και το DNA της, ώστε το κάθε αυτοκίνητο να προσφέρει διαφορετική εμπειρία στον αγοραστή.
Φυσικά τα πρώτα μοντέλα που θα έχουν αναπτυχθεί από τη Stellantis απέχουν ακόμα, χρονικά, όμως έχουν αρχίσει να δίνονται κάποιες κατευθυντήριες γραμμές. Αυτό που θα γίνεται σίγουρα, λοιπόν, είναι ότι θα μοιράζονται τα κινητήρια σύνολα, καθώς και κάποια premium χαρακτηριστικά.
Ποιος είναι ο κυβερνήτης του νέου γίγαντα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, της Stellantis
Όσον αφορά την DS, το πλάνο της εταιρείας που θέλει να παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο θα συνεχίσει να υλοποιείται. Ωστόσο, από το 2023 και έπειτα η εταιρεία θα εστιάσει στις συνέργειες που θα έχουν επιτευχθεί μέχρι τότε ανάμεσα στις FCA και PSA. Αυτό σημαίνει ότι το πρώτο DS που θα έχει δημιουργηθεί από συνεργασία των δύο ομίλων θα το δούμε το 2024 ή το 2025.
Παρά το μεγάλο χρονικό διάστημα που μας χωρίζει μέχρι εκείνη τη στιγμή, κάποια πλάνα υπάρχουν ήδη στο τραπέζι και για την Alfa Romeo. Το βασικότερο είναι ότι στην γκάμα των Ιταλών θα προστεθεί ακόμα ένα SUV, το τρίτο. Το πρώτο είναι η Stelvio που γνωρίζουμε ήδη. Το δεύτερο είναι η Tonale, η οποία θα κάνει ντεμπούτο το φθινόπωρο του 2021, με εμφάνιση πολύ κοντά σε εκείνη που είχε το πρωτότυπο που είδαμε στην έκθεση της Γενεύης το 2019. Το τρίτο SUV που θα προστεθεί στην γκάμα θα είναι μικρότερο από την Tonale, οπότε θα μπει κάτω από αυτή.
Σχετικά με τους κινητήρες της Tonale υπάρχουν πληροφορίες, όμως ακόμα δεν έχουν επιβεβαιωθεί. Σύμφωνα με αυτές θα δούμε τα ίδια σύνολα με το Renegade. Μεταξύ αυτών είναι και ο βενζινοκινητήρας 1.3 λίτρων με τους 130 και τους 180 ίππους. Ακόμα, είναι πολύ πιθανό να υπάρχει plug-in υβριδικό σύνολο με 190 και 240 ίππους. Η αμιγώς ηλεκτρική του αυτονομία θα φτάνει τα 42 χλμ.
Προς το παρόν τα μεγαλύτερα ερωτηματικά αφορούν τη Lancia, όμως υπάρχουν ελπίδες για την ιστορική ιταλική μάρκα η οποία εδώ και πολλά χρόνια είναι σχεδόν νεκρή, όμως ακόμα καταφέρνει να επιβιώνει.