Το Spring της Dacia είναι το πιο οικονομικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κυκλοφορεί, έχοντας 4 πόρτες και θέσεις για 4 επιβάτες.
Eνα μοντέλο που προορίζεται για τον αστικό ιστό, κάτι που υπογραμμίζεται και από τις εξωτερικές διαστάσεις του.
Ο φίλος της πόλης όπως χαρακτηρίζουμε το Spring. Έρχεται με εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος 3.734 χλστ./1.529 χλστ./1.516 χλστ.
Επιπλέον επειδή ανήκει στην κατηγορία των SUV, η απόσταση από το έδαφος είναι 151 χλστ. ενώ στο στάνταρ εξοπλισμό είναι και η ρεζέρβα, που ίσως να είναι ένα από τα ελάχιστα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φέρουν ρεζέρβα, η οποία βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκαζ χωρητικότητας 290 λίτρων.
Και αυτό γιατί ο ηλεκτροκινητήρας του Spring βρίσκεται στο μπροστινό μέρος, ενώ η τάση που κυριαρχεί είναι να τοποθετείται στο πίσω μέρος. Στη μάσκα βρίσκεται και η παροχή για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Ο ηλεκτροκινητήρας είναι 33 kW και η χωρητικότητα 27.4 kWh.
To κιβώτιο είναι μονής σχέσης με τον επιλογέα, ένα στρόγγυλο μπουτόν να βρίσκεται στη βάση του χώρου των μικροαντικειμένων.
Το Spring πέρα από τη φιλοσοφία που διέπει την Dacia, υπηρετώντας πιστά το “best value for money” ακολουθεί μια άλλη φιλοσοφία, που υποστηρίζουν οι Γάλλοι κατά κάποιον τρόπο, στο να προσφέρουν ελαφριά, ευέλικτα αυτοκίνητα με αυτονομία γύρω στα 250 χλμ. καθώς προορίζονται για τον αστικό ιστό. Αυτό σημαίνει αυτονομία που καλύπτει μετακινήσεις για τις εργάσιμες ημέρες, ευκολία στο παρκάρισμα, πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, προοδευτική ισχύ κατά την εκκίνηση ενώ δεν απουσιάζει η οθόνη αφής 7 ιντσών με όλες τις απαραίτητες λειτουργίες και ενδείξεις.
Προσέξτε όμως και αυτό. Στο EcoBest Challenge που διοργάνωσε ο οργανισμός AutoBest στην Ισπανία, μια δοκιμή 15 αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε κανονικές συνθήκες οδήγησης με στόχο την αυτονομία του κάθε αυτοκινήτου, το μικρό Spring σημείωσε εντυπωσιακές επιδόσεις όπως:
Μετρημένη αυτονομία σε μεικτό κύκλο, 221 χλμ. με πιστοποιημένα 230 χλμ. κατά το πρωτόκολλο WLPT.
Επιπλέον αυτονομία 31 χλμ., από τη στιγμή που η ένδειξη στο ταμπλό δείχνει 0% σε ενέργεια.
Και ενεργειακή αποτελεσματικότητα της τάξης των 8,25 χλμ./kWh, η καλύτερη τιμή που μετρήθηκε ανάμεσα στα 15 αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν.
Μπορεί τα πλαστικά στο εσωτερικό να είναι σκληρά και το «περιβάλλον» λιτό, αλλά μην ξεχνάμε ότι στη Γαλλία το αυτοκίνητο στη βασική του έκδοση οι τιμές ξεκινούν από τα 16.990 ευρώ.
Και οι παραγγελίες παρά το πρόβλημα με τα microchips σαρώνουν, γιατί είναι ένα οικονομικό καθημερινό αυτοκίνητο.
Αυτός είναι και ο λόγος που ψηφίστηκε από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό δημοσιογραφικό οργανισμό AutoBest ως “Best buy Car of Europe 2022” παρά το γεγονός ότι έλαβε ένα μόνο αστέρι στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP.
Παιδί της πόλης το Spring όπου μας το υπενθυμίζουν και οι φωτογραφίες με τα πολύ ωραία graffiti.
To αυτοκίνητο αναμένεται στη χώρα μας εντός του 2022.